Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Citat från: Lyckan skrivet 04 oktober 2010 kl. 23:42
... och någonting jag inte kan identifiera, om någon känner igen den säg gärna till...


Det är Exo-Force Mobile defence tank
?


Dreadcore

Citat från: Lyckan skrivet 04 oktober 2010 kl. 23:42
Köpte en 7744 polisstation, 7743 Polislastbil, halva 8630 Agent Guldjakt och någonting jag inte kan identifiera, om någon känner igen den säg gärna till...
Hela paketet för 220kr(saknas ungeför 10 bitar och 4 mini-figs)

Sen 12 mini-figs från tradera.

Om det är den orangea "bandvagnen" du menar så är det denna: 7706-1: Mobile Defense Tank Eller åtminstone delar av den :) I allmänt, bra köp!

rocketboy

fick precis besked från Bokus att 1 st LEGO Star Wars Bildlexikon (med minifigur) är skickad....

...fick även ett mail till att 1 st LEGO Star Wars Bildlexikon (med minifigur) är skickad.

I min iver så beställde jag tydligen 2ex av boken fast med ca 1 veckas mellanrum. Så är det att bli gammal, man glömmer lätt   ;)
//Rocketboy//

martin_p

Sonen som närmar sig tre år har precis fått upp ögonen för Lego. Jag behövde därför utöka den delen av samlingen som är okej för mindre barn att leka med. Gjorde därför en beställning på Bricklink på diverse passande bitar. 120:- för 1000 bitar. Helt okej pris i mina ögon  ;)

Stigge72

Citat från: martin_p skrivet 05 oktober 2010 kl. 22:35
Sonen som närmar sig tre år har precis fått upp ögonen för Lego. Jag behövde därför utöka den delen av samlingen som är okej för mindre barn att leka med. Gjorde därför en beställning på Bricklink på diverse passande bitar. 120:- för 1000 bitar. Helt okej pris i mina ögon  ;)

Om du inte råkar ut för en massa extra frakt, moms, tull och annat, så låter det där som ett riktigt bra pris.

Men så kan ju kvaliteten skifta också...

martin_p

Citat från: stigge72 skrivet 05 oktober 2010 kl. 22:43
Citat från: martin_p skrivet 05 oktober 2010 kl. 22:35
Sonen som närmar sig tre år har precis fått upp ögonen för Lego. Jag behövde därför utöka den delen av samlingen som är okej för mindre barn att leka med. Gjorde därför en beställning på Bricklink på diverse passande bitar. 120:- för 1000 bitar. Helt okej pris i mina ögon  ;)

Om du inte råkar ut för en massa extra frakt, moms, tull och annat, så låter det där som ett riktigt bra pris.

Men så kan ju kvaliteten skifta också...

Beställningen var från sverige så jag borde klara förutom frakten förstås. Men visst är det så, kvaliteten kommer nog inte vara på topp. Spelar dock ingen större roll när det är ett barn som ska leka med bitarna  :)

Lyckan

En Castle adventskalender, en cowboy och en liten arsenal.
Köpt på City gross och Ica maxi(matpengar väl spenderade)

Pekblom

Citat från: rocketboy skrivet 05 oktober 2010 kl. 21:52
fick precis besked från Bokus att 1 st LEGO Star Wars Bildlexikon (med minifigur) är skickad....

...fick även ett mail till att 1 st LEGO Star Wars Bildlexikon (med minifigur) är skickad.

I min iver så beställde jag tydligen 2ex av boken fast med ca 1 veckas mellanrum. Så är det att bli gammal, man glömmer lätt   ;)

du kan sälja den andra här?

mordatre

Fick också mail igår om att ett bildlexikon (svensk version) från bokus var på väg. Valde snabbfrakt för 25:- så jag hoppas den dyker upp idag innan jobbet.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

zatzy

1. Lego City nr.7998 stor grön lastbil med släp och bruksanvisning. 100:-
2. Lego City nr.7990 blå cement-blandare 75:-
3. Lego City nr. 7249 Stor gul kranbil med bruksanvisning och kartong 250:-
4. Lego City 7905 lyft kran med två byggarbetar hus. instruktionsbok och kartong. 340Kr
5. Lego Creator nr. 4996 Gult hus med grill och bord med bruksanvisning och kartong 200:-
+ en lego brandbil med släp och båt för 135

ett fin litet kap på blocket :)
ursäkta stavfelen !

Pekblom

Citat från: zatzy skrivet 06 oktober 2010 kl. 22:40
ett fin litet kap på blocket :)
Absolut, men varför köpte du inte allt han sålde det andra var väll också hyfsat pris på?

zatzy


Absolut, men varför köpte du inte allt han sålde det andra var väll också hyfsat pris på?
[/quote]

jo det har du rätt i men är inte så intresserad av star wars temat och brandstationen kände jag inget behov av.
ursäkta stavfelen !

brickson

Beställde av Hiko.se i onsdax, framme i torsdax, hämta ut det idag pga tidsbrist av iordningställande en reptilutställning på Aquaria i Sthlm som visas fram till 24 okt (gör gärna ett besök). Massor med fina djur.

620 Blå Byggmatta
626L Grön Byggmatta
5891 Creator Familjevilla

6754L Creator Familjevilla

4996 Strandhus

6176 Duplo Basic Klossar DeLuxe
En människas karaktär är en människas öde

Dreadcore

En 8059 Seabed Scavenger på Tradera. Mest ett inköp för delar och figurer :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.