Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

:::::::

Fick du den billigare alltså eller bara skadad vid transport?

Skafte

På tal om skador... Fick hem en låda från Amazon.co.uk häromdagen. Det var ett stort (typ15x10cm) hål på sidan. Genom hålet kunde jag se Legopåsar! Det visade sig att en stor del av kartongen till Mandalorian Speeder hade slitits loss, och när jag undersökte det likaledes trasiga setet Colby City Showdown visade det sig att den saknade SW-kartongdelen tillsammans med en bit av ytterkartongen låg i den lådan!

Min tolkning är att en gaffeltruck kört in en av sina... vahettere gafflar i min låda och tryckt in kartongerna i varann. Tur att inget av seten som ska bli julklappar skadades!

sjerdna

Efter två vändor till Posten, varav jag fick tjejen att leta paket i ~10 minuter sista gången, så fick jag i dag mitt . Då är den byn komplett. Nu är det bara att bygga upp den inom de närmsta 53 dagarna.
På köpte fick jag , men är det någon som vet något om bilen () på baksidan av den kartongen?

#Andreas

KizzE

Faktiskt första dagen på jag vet inte hur länge som jag inte beställt något, känns helt konstigt! Får nog kolla runt lite! Synd inte LekMer har några letsdeals ute! Hade varit najs med presentkort :)

swestar

Citat från: Jerry skrivet 01 november 2013 kl. 06:23
Fick du den billigare alltså eller bara skadad vid transport?
Menar du mig så bara skadad vid transport. Gör inget för egen del, bitarna kommer användas till kommande moc´s :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Joge

Citat från: Skafte skrivet 01 november 2013 kl. 10:15
På tal om skador... Fick hem en låda från Amazon.co.uk häromdagen. Det var ett stort (typ15x10cm) hål på sidan. Genom hålet kunde jag se Legopåsar! Det visade sig att en stor del av kartongen till Mandalorian Speeder hade slitits loss, och när jag undersökte det likaledes trasiga setet Colby City Showdown visade det sig att den saknade SW-kartongdelen tillsammans med en bit av ytterkartongen låg i den lådan!

Min tolkning är att en gaffeltruck kört in en av sina... vahettere gafflar i min låda och tryckt in kartongerna i varann. Tur att inget av seten som ska bli julklappar skadades!

Har själv varit med om detta ett antal gånger. Sist det hände så blev jag såpass irriterad att jag bestämde mig för att begära nya set...och det var inga problem alls. :)

b0D3N

Det blev ett på Toys'r'us 25% rea i Luleå, fick det för 1424:- Av modular buildings hade de även kvar och Av övriga "stora" set hade de , men även och

ByggareDan

Jag handlade också på TrU's rea blev en

I Uppsala hade dom (men såg inga Modular buildings eller dödsstjärna (kanske i kassan?))
och en del stora technicsset fanns också kollade just inte in Sw då jag just inte köper det.


/ByggareDan


Kvarnbacka

Jag föll för frestelsen och klickade hem ett länge efterlängtat Arkham Asylum Breakout från Toys'r'us. Det var svårt att stå emot när priset var i nivå med de billigaste på Bricklink (iaf inom EU). Men det lär bli det sista jag köper på ett par månader  :P

ByggareDan

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 02 november 2013 kl. 15:08
Jag föll för frestelsen och klickade hem ett länge efterlängtat Arkham Asylum Breakout från Toys'r'us. Det var svårt att stå emot när priset var i nivå med de billigaste på Bricklink (iaf inom EU). Men det lär bli det sista jag köper på ett par månader  :P

Den har vi inte hört förr  :o Samma för mig har satt köpstopp, ialla fall fram till jul. (BL räknas ju liksom inte men lär nog spricka ändå)

/ByggareDan

Kvarnbacka

Citat från: ByggareDan skrivet 02 november 2013 kl. 15:25
Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 02 november 2013 kl. 15:08
Jag föll för frestelsen och klickade hem ett länge efterlängtat Arkham Asylum Breakout från Toys'r'us. Det var svårt att stå emot när priset var i nivå med de billigaste på Bricklink (iaf inom EU). Men det lär bli det sista jag köper på ett par månader  :P

Den har vi inte hört förr  :o Samma för mig har satt köpstopp, ialla fall fram till jul. (BL räknas ju liksom inte men lär nog spricka ändå)

/ByggareDan

Hm, ja, men man kan ju alltid försöka  ::)
Tack för tipset i alla fall!

Risgrynsgrot

Jag får också försöka att låta bli att köpa något åtminstone innan Jul, då jag igår klickade hem en Helms Deep samt 2 stycken Uruk-Hai Army från brittiska Amazon (blev drygt 1400 kr)  :)

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

humlan

Köpte på Toys'r'us igår, den var nedsatt och sedan 25% på det. Tror jag gav en dryg femhundring för den.. Men jag vet inte vad jag ska ha den till :P

De hade för lite classisk Star Wars Empire i lager för min smak, behöver en TiE-fighter som jagar min X-Winge...
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

boba johan

Köpte några för 29 kronor på Rusta i Lund. Fanns nån Atlantis också. Kändes hyfsat prisvärt.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.