Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Eva

Idag har jag fått min första bricklink leverans, Dark blue slope 45 2 x 2 double convex.
Igår fick jag min första pick a brick, white windows  1 x 4 x 3 no shutter tabs.
Nu kan jag fortsätta med senaste huset. Nu har definitivt makens lego beroende smittat.  ;)

Erik

Har äntligen fått hem en stor order från Bricklink med mestadels brunt och grönska för att bygga träd/buskar samt lite annat plock.

Ett par stora baseplates i affär.

1 st ny Motorized Lego AT-AT (separat order på Bricklink), med status "Out of foreign customs". Urk.

Lustigt, desto mer lego man köper desto fler bitar inser man att man behöver. Dags att logga in på Bricklink igen  :)

tellblom

Det absolut jobbigaste med Bricklink är ju att det är alltid de viktigaste  bitarna som sist så man aldrig kan påbörja bygget innan dessa kommer .........


Westberg

Det här är mitt första inlägg här på Swebrick, har dock varit inne och läst en del tidigare.

Nu köpte jag inte legot idag, men det knackade på dörren idag och jag fick min leverans från Lego S@H med bl a 10193 Medieval Market Village  :). Har varit sugen på att köpa den under en längre tid, men det har inte blivit av fören nu.

Undrar om man måste plocka fram den och sätta igång med byggandet nu när man har lagt ungarna...

Jag passade även på att köpa lite pick-a-brick när jag ändå skulle beställa, men dom bitarna kom inte med i leveransen. Någon annan som varit med om det?

SuperMario

Citat från: Verminator skrivet 30 september 2010 kl. 20:05...Jag passade även på att köpa lite pick-a-brick när jag ändå skulle beställa, men dom bitarna kom inte med i leveransen. Någon annan som varit med om det?
Jepp, inte vid något enstaka tillfälle, utan snarare varenda gång! Det hör till kan man säga... ;)

Etzel

Citat från: SuperMario skrivet 30 september 2010 kl. 20:10
Citat från: Verminator skrivet 30 september 2010 kl. 20:05...Jag passade även på att köpa lite pick-a-brick när jag ändå skulle beställa, men dom bitarna kom inte med i leveransen. Någon annan som varit med om det?
Jepp, inte vid något enstaka tillfälle, utan snarare varenda gång! Det hör till kan man säga... ;)
För att förtydliga, de kommer ca; en vecka senare  ;)

Jag beställde 10216 Winter Village Bakery just nyss, och en Dragon Knight BP, ett HP magnet set och 3 serie 2 minifigs, precis så att man kom under 1000SEK och slapp extra dyr frakt :P

Westberg

Citat från: SuperMario skrivet 30 september 2010 kl. 20:10
Citat från: Verminator skrivet 30 september 2010 kl. 20:05...Jag passade även på att köpa lite pick-a-brick när jag ändå skulle beställa, men dom bitarna kom inte med i leveransen. Någon annan som varit med om det?
Jepp, inte vid något enstaka tillfälle, utan snarare varenda gång! Det hör till kan man säga... ;)

Då är allt i sin ordning då. Tack för alla snabba svar.

Skrytsson

Citat från: SuperMario skrivet 30 september 2010 kl. 20:10
Citat från: Verminator skrivet 30 september 2010 kl. 20:05...Jag passade även på att köpa lite pick-a-brick när jag ändå skulle beställa, men dom bitarna kom inte med i leveransen. Någon annan som varit med om det?
Jepp, inte vid något enstaka tillfälle, utan snarare varenda gång! Det hör till kan man säga... ;)

Hehe. Kom att tänka på en gång när jag beställde några SW-magnet set från S@H och tänkte passa på att slänga med nått från PaB när jag ändå höll på. Jag kom fram till att det enda jag var intresserad av för tillfället var två stycken Short Legs. Jag befann mig då på föräldrarnas landställe ute i en by på vischan och DHL-mannen fick verkligen leta efter huset. Tänk om han hade vetat vad som hade funnits i paketet han bemödade sig så för att dörr-leverera - två små legobyxor á 3 kr/st  ;D

Pekblom

köpte en 10179 Millennium Falcon...

Etzel

Citat från: Pekblom skrivet 01 oktober 2010 kl. 20:47
köpte en 10179 Millennium Falcon...
Bara en?
Jag köpte faktiskt två stycken 7566 Farmer idag  ;D

micke

Citat från: Pekblom skrivet 01 oktober 2010 kl. 20:47
köpte en 10179 Millennium Falcon...

WoW, är inte detta den andra på kort tid?
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

mechamike

En mimare en higway patrol och en vampyr .. utan att kolla streckkoder..
?

Stigge72

Citat från: mechamike skrivet 01 oktober 2010 kl. 21:45
En mimare en higway patrol och en vampyr .. utan att kolla streckkoder..
Kände du på dem, eller bara tog du tre?

Peewit

Citat från: Pekblom skrivet 01 oktober 2010 kl. 20:47
köpte en 10179 Millennium Falcon...

och jag sålde en... märkligt sammanträffande   ::)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.