Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

darthmortar

Citat från: Eigenbrötler skrivet 01 oktober 2013 kl. 09:13
Citat från: Jesperallen skrivet 01 oktober 2013 kl. 07:18
Och man borde få plats med minst 3000 såna tiles i den burken, borde vara ett ok pris?

Haha ja eftersom S@H PaB tar 0.68 kr styck för dem, så är det väl rätt så överkomligt...

Jag önskar så att de kunde ha en svensk butik...


Edit:

Brukar inte folk påstå att köpenhamns PaB är dyrare än den borde?
150 låter ju väldigt rimligt tycker jag.

Vad kostar PaB-burkarna i Köpenhamn? Vilka storlekar finns det?
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

KizzE

Piss, köpte ett parti lego till igen! Nu 30kg ca!

Tobbe

Vad har du för familj kizze.. Har du en fru så håll hårt i henne ;) hade varit utkastad för länge sen.. Några fynd i högen?

KizzE

Haha har en trevlig liten donna till sambo :)


Några fynd är där nog inte tyvärr, inte för mig.. Väldigt mycket Star Wars och bionicle = Inget jag vill ha..

mechamike

Idag blev det  Lekmer.se (mest för att den var så grymt nedsatt.. det jag skulle ha var förrutom kalendar till barnen var
: Elronds råd (The Council of Elrond) som var målet.. Ett set vars bitar snabbt kommer gå rak ner i MOC lådan..  och så slank det med en liten Deathstar.. perfekta stället att ha lite byggbitar i på resa.. (eller hota folk med) "Thermal detonator!!"

?

micke

Nyss hemkommen från USA där det blev en hel del Lego  ;D

2 st , FN Skrapan
1 st , Operahuset Sydney
1 st , Ewok Village
1 st , Winter Market
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

studbringer

Ett skrytobjekt av rang... ;) eller snacka om exklusiv !!!



För er som inte är så insatta, endast 100st tillverkade och därmed världens mest sällsynta minifigur hitills (och dyraste :()... Mr Gold finns ju i 5000 ex i jämnförelse

Nu finns det bara 99 kvar i världen, men lite kul är väl att en av dom hittat hit till vårt lilla land iaf... finns endast i USA annars då dom gavs bort helt slumpmässigt till besökare under årets Comic Con mässa

Mumma kardemumma, kommentarer på det ? ;D

robban

Citat från: studbringer skrivet 08 oktober 2013 kl. 18:18
Ett skrytobjekt av rang... ;) eller snacka om exklusiv !!!



För er som inte är så insatta, endast 100st tillverkade och därmed världens mest sällsynta minifigur hitills (och dyraste :()... Mr Gold finns ju i 5000 ex i jämnförelse

Nu finns det bara 99 kvar i världen, men lite kul är väl att en av dom hittat hit till vårt lilla land iaf... finns endast i USA annars då dom gavs bort helt slumpmässigt till besökare under årets Comic Con mässa

Mumma kardemumma, kommentarer på det ? ;D



Haru inte öppnat den? ;D
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

mechamike

Dumt att öppna den.. gubben dyker ju upp i ett set snart ;)
?

robban

Citat från: mechamike skrivet 08 oktober 2013 kl. 19:00
Dumt att öppna den.. gubben dyker ju upp i ett set snart ;)

Det var lite humor ja försökte sprida... ;)
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

mechamike

Ah.du skoja. jag som trodde du va en sån där Moc are som jämt envisas med att öppna askar och använda bitarna.. Det e ju den obrutna asken man ska spara.. den orörda pappen.. den heliga hela tejpen
..innehåll är ju sekundärt. :)
?

42Hz

//Harri

studbringer

Citat från: robban skrivet 08 oktober 2013 kl. 19:05
Citat från: mechamike skrivet 08 oktober 2013 kl. 19:00
Dumt att öppna den.. gubben dyker ju upp i ett set snart ;)

Det var lite humor ja försökte sprida... ;)

Tack Robban, jag fnissade en hel del så du lyckades !!! Behövs mer sånt ;)

@mechamike ja den dyker upp i set snart men inte i den nyansen så den behåller väl likförbenat sin exklusivitet till många samlares förtret...

Men hallå jag köpte ju den enbart för den vänstra "krok" handen som jag kommer bryta loss och den blir pricken över "i":et på min fasad till mitt Moc:ade modulhus, resten av delarna går ner i nån sorteringsback ::) tihihi

ByggareDan

Fick hem mitt paket från eng. Amazon som innehöll och så nu ska här byggas   ;D

/ByggareDan

Jesperallen

Fick hem det andra av fyra "sista minuten hoppas det kommer i tid paket" som behövs inför Norrköping. Verkar som jag kan få till ett tak till mitt porttorn inatt :D

Fler som bygger mer än sover just nu?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.