Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Har precis spenderat 90 sek på en (!) mf. Det hör inte till vanligheten. Det som vägde över är att samma butik har andra torsos från samma set och för en överkomlig peng. Summa summarum slipper jag spendera 900 sek på ett set som jag har liten användning av. På det stora hela tror jag att jag kommer billigare undan.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!


lindyhep


Majkel

Jag köpte två xl-motorer och en lite delar till ett Maerskliknande tåg :) jag är väldigt nyfiken på motorerna!

Magnus den store

Citat från: Skrytsson skrivet 17 september 2013 kl. 19:11
Vilken minifig var det?

- Slave Outfit. Finns till betydligt bättre pris, men när jag behöver delar från Max Rebo och Weequay Skiff Guard sparar jag in en order och minskar restmaterialet till noll


Citat från: lindyhep skrivet 17 september 2013 kl. 19:37
Och vilken färg hade den på händerna? ;D

Light Flesh hur det nu kan vara en färg. ???
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

hersa

Gjorde igår mitt första inköp nånsin via Bricklink (det lär inte bli det sista...) för att få de saknade dvärgarna Bifur och Thorin (Yazneg följde med i farten) eftersom jag inte alls är lockad av .
Sen blev det en direkt från lego.com, nåt för mörka höstkvällar :)

Eigenbrötler

Citat från: Majkel skrivet 17 september 2013 kl. 20:40
Jag köpte två xl-motorer och en lite delar till ett Maerskliknande tåg :) jag är väldigt nyfiken på motorerna!


berätta mer :)
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Majkel

Citat från: Eigenbrötler skrivet 18 september 2013 kl. 17:50
Citat från: Majkel skrivet 17 september 2013 kl. 20:40
Jag köpte två xl-motorer och en lite delar till ett Maerskliknande tåg :) jag är väldigt nyfiken på motorerna!

berätta mer :)

Jag vill bygga en radiostyrd bil med lite fart i, med två L-motorer var farten helt okej men i startögonblicket så protesterade de lite mer än vad jag är bekväm med. Två motorer kommer att driva bakhjulen, antingen en motor per hjul eller två motorer via en axel och sedan via en dif. Jag kommer att posta i "egna byggen-tråden" när det finns något att visa.


Eigenbrötler

Citat från: Majkel skrivet 18 september 2013 kl. 18:06
Citat från: Eigenbrötler skrivet 18 september 2013 kl. 17:50
Citat från: Majkel skrivet 17 september 2013 kl. 20:40
Jag köpte två xl-motorer och en lite delar till ett Maerskliknande tåg :) jag är väldigt nyfiken på motorerna!

berätta mer :)

Jag vill bygga en radiostyrd bil med lite fart i, med två L-motorer var farten helt okej men i startögonblicket så protesterade de lite mer än vad jag är bekväm med. Två motorer kommer att driva bakhjulen, antingen en motor per hjul eller två motorer via en axel och sedan via en dif. Jag kommer att posta i "egna byggen-tråden" när det finns något att visa.


väntar med spänning!

det maersk liknande tåget? kommer det också upp där, eller finns det nånstans att beskåda?
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

BeardedNerd

Mitt Kingdoms Joust anlände idag! Men tyvärr är jag upptagen hela kvällen. Det får bli helgens nöje.

Eigenbrötler

jag lyckades buda till mig på tradera alldeles nyss, har suktat efter det tåget sedan jag såg det för 995:- i nån leksksbutik i jönköping. och just då var jag pank :( men nu fick jag ett för 1125:- istället :) om man jämför med brixit´s för 1899:-, eller webhallens 2499:-  :o
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

o0ger

1 st på Leklust i Västerås för 499 kr. Verkar har några bra bitar. Blir lite tråkigt att bara handla på BL hela tiden. Vill få känslan av att öppna en ny legolåda ibland också.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Garmadonshuvud

Ringde på en Blocket-annons, fyra minuter efter att den lades upp. Det visade sig vara 10 kilo bättre begagnat lego - för 450 kronor. Bland annat 7656 (General Grievous stridsskepp), diverse annat Star Wars, ett stort legoskepp, lite Harry Potter, vad som verkar vara en stor borg etc. Halva nöjet är att leka legoarkeolog och lista ut vad det är för set!

Silence101

Citat från: Garmadonshuvud skrivet 26 september 2013 kl. 23:38
Halva nöjet är att leka legoarkeolog och lista ut vad det är för set!

Det måste jag hålla med om :)
Man hittar några bitar som passar tiill ett eller ett par set. Leta, leta, leta. Plötsligt har man nåt kul ihopbyggt.
Jag hittade 3 set igår kväll i min senaste inköpta hög.
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Merkurius

Har just sett att mitt paket lämnat Österrike och är på väg "abroad". Vad det är i paketet? Ett 7740 naturligtvis.. Efter 32 års väntan...
Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.