Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

andorz

Kul med storleverans Klurfigur!
Jag fick också ett stort paket idag, från Amazon.

Frilansande grafiker - http://www.haftig.se

Pekblom

Citat från: Klurfigur skrivet 10 september 2013 kl. 18:19
Idag har det varit julafton hemma hos mig: Ett stort, rasslande paket från Webhallen och ett litet, rasslande paket från Bricklink/Stockholm Bricks anlände idag. :)

Problemet är nu bara att bestämma vad jag ska göra: Ska jag fortsätta med mitt egenbygge, vilket jag inte kan bygga vidare på utan att ta bitar från beställda modeller, eller ska jag bygga ihop det sistnämnda - och vilken modell ska jag i så fall börja med?
du måste ju tala om vad det var . . . nu kan vi ju inte sova  ;)

Klurfigur

#3887
Citat från: Eigenbrötler skrivet 08 september 2013 kl. 16:55
min 42006 är numer full rc

Nu när jag är i full färd med att bygga ihop 42006 "på riktigt" kom jag på två grejer som kräver lite mer jobb:
- Har du fjärrstyrt även rotationen av fordonskroppen?
- Har du fjärrstyrt valet av vad som ska styras?
- Har du fjärrstyrt styrningen?

Citat från: Pekblom skrivet 10 september 2013 kl. 23:01
du måste ju tala om vad det var . . . nu kan vi ju inte sova  ;)

Hehe, det var en och en samt lite blandade smådelar (mestadels tekniklegobitar). 42006 håller jag på och bygger ihop just nu, vilket är mycket nöjsamt.  ;D

beguiristain

Beställde precis Dödsstjärnan från Pixmania för 3529:-. Hade också en 5% kod (NEWPIXSE), som jag hoppas fungerade. Stort paket på väg  :D

Klurfigur


mechamike

Citat från: beguiristain skrivet 11 september 2013 kl. 23:06
Beställde precis Dödsstjärnan från Pixmania för 3529:-. Hade också en 5% kod (NEWPIXSE), som jag hoppas fungerade. Stort paket på väg  :D

Grattis! Det är verkligen en stooor låda (och maffig uppbyggd) Tänker du ha den på display eller kommer du riva den och ha den som ett partspack?
?

BeardedNerd

Igår anlände Prince of Persia: Fight for the Dagger plus att jag köpte Gatehouse Raid och ett Chima-set. Idag kom en drös bitar från S@H. I den här laddningen kom dels bitar jag behöver till ett projekt, dels två hästar så att mina stackars rohirrim inte ska känna sig så patetiska, och dels ett par bitar så min Motorized Excavator är komplett.

Jag recenserade de större seten här: http://www.beardednerd.se/lego-gatehouse-raid-och-prince-of-persia-fight-for-the-dagger/

beguiristain

Citat från: mechamike skrivet 12 september 2013 kl. 08:21
Citat från: beguiristain skrivet 11 september 2013 kl. 23:06
Beställde precis Dödsstjärnan från Pixmania för 3529:-. Hade också en 5% kod (NEWPIXSE), som jag hoppas fungerade. Stort paket på väg  :D

Grattis! Det är verkligen en stooor låda (och maffig uppbyggd) Tänker du ha den på display eller kommer du riva den och ha den som ett partspack?

Tack. Alltid skönt att spendera pengarna på något meningsfullt. Och den kommer definitivt att stå framme. Det svåra nu blir att vänta. Tänkte bygga den tillsammans med 6-åringen på julaftonsmorgonen/em/kvällen. Vet inte om jag kan hålla mig, med tanke på min dåliga självdisciplin i övrigt  :)

mechamike

Prince of Persia set:en var/är riktigt bra partspack om man gillar färgskalan.. har fortfarande ett par lådor kvar att sprätta upp och soretera in..
Själv köpte jag de sista (förhoppningsvis) bitaran till Tie fighter hangaren..
?

BeardedNerd

Jag gjorde till slut slag i saken och köpte Kingdoms Joust från Pixmania. Med gratis frakt och -5% blev det ett helt okej pris. Jag var och kikade på några tjeckiska BL-butiker men de billigaste hade väldigt lite feedback så det kändes inte tryggt.

Det blir att sätta upp det på egen hand ett tag och sedan troligen bygga om till något mer realistiskt.

BrightMinds

Idag blev det bara och för 30 kr styck samt för 50 kr och en för 0 kr. Allt inköpt på Barnens Hus i Barkarby, de kör rea innan de stänger för gott imorgon. Fanns lite Chima (billiga bitar?), Ninjago och Star Wars planeter.

clali969

En begagnad 10030 från Holland via Bricklink...

ÄNTLIGEN!!! :-)

KizzE

Citat från: clali969 skrivet 15 september 2013 kl. 18:08
En begagnad 10030 från Holland via Bricklink...

ÄNTLIGEN!!! :-)

Dyrt misstänker jag? ;)

Magnus den store

Citat från: KizzE skrivet 15 september 2013 kl. 18:13
Citat från: clali969 skrivet 15 september 2013 kl. 18:08
En begagnad 10030 från Holland via Bricklink...

ÄNTLIGEN!!! :-)

Dyrt misstänker jag? ;)

5,223.10 sek antar jag.  8)
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Eigenbrötler

Citat från: Klurfigur skrivet 10 september 2013 kl. 23:41
Citat från: Eigenbrötler skrivet 08 september 2013 kl. 16:55
min 42006 är numer full rc

Nu när jag är i full färd med att bygga ihop 42006 "på riktigt" kom jag på två grejer som kräver lite mer jobb:
- Har du fjärrstyrt även rotationen av fordonskroppen?
- Har du fjärrstyrt valet av vad som ska styras?
- Har du fjärrstyrt styrningen?

Citat från: Pekblom skrivet 10 september 2013 kl. 23:01
du måste ju tala om vad det var . . . nu kan vi ju inte sova  ;)

Hehe, det var en och en samt lite blandade smådelar (mestadels tekniklegobitar). 42006 håller jag på och bygger ihop just nu, vilket är mycket nöjsamt.  ;D



jag har allt fullt radiostyrt, två XL motorer till drivning, en M motor till rotationen, en M motor till "klon", en M motor till armen och till sist en M motor till bommen.

allt är radiostyrt hela tiden med hjälp av tre st mottagare och tre sändare
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.