Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

ByggareDan

Byggde det sista på en 9:nde våning att ta med på Uppsalautställningen, fattas nåt fönsterglas o några småsaker som inte syns om man inte vet om det.

/ByggareDan

bileam

Igår blev det lite byggtid när barnen somnat, och ett steg till mot att få fram något som är värt att visa upp... Snart dags att beställa lite mer bitar allteftersom behoven klarnar!

Eigenbrötler

Det började med att jag skulle bygga , det blev inte så...

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Lordflintstone

Citat från: bileam skrivet 06 november 2015 kl. 16:47
Igår blev det lite byggtid när barnen somnat, och ett steg till mot att få fram något som är värt att visa upp... Snart dags att beställa lite mer bitar allteftersom behoven klarnar!

Oj det där ser redan imponerande ut. Som nybörjare efterlyser jag mer bilder på pågående byggen,  bara början till idé er och även halvt misslyckade saker. Man blir lätt skrämd av den höga nivån på forumet, kanske man skulle starta en nybörjare MOC tråd så att forumet blev lite mer lättillgänglig och så kanske folk skulle visa upp lite mer.

ByggareDan

Rev min Chimagula bas till höghuset (eftersom jag har en våning i den färgen) och sen byggde jag en ny bas i Sandgreen och så blev det en våning i Darkblue av bara farten.

/ByggareDan

humlan

Citat från: Lordflintstone skrivet 08 november 2015 kl. 06:43
Oj det där ser redan imponerande ut. Som nybörjare efterlyser jag mer bilder på pågående byggen,  bara början till idé er och även halvt misslyckade saker. Man blir lätt skrämd av den höga nivån på forumet, kanske man skulle starta en nybörjare MOC tråd så att forumet blev lite mer lättillgänglig och så kanske folk skulle visa upp lite mer.

Jag är ganska ny i det här sammanhanget och tyckte att jag fick bra feedback på mina första stapplande försök. Så jag tycker att man ska inte vara rätt för att visa upp sina byggen, även om man själv inte tycker att de "duger".

De här på forumet som bygger saker som man tappar hakan över när man ser, är ju byggare som har hållit på ett tag.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Lordflintstone

#3036
Citat från: humlan skrivet 08 november 2015 kl. 19:10
Citat från: Lordflintstone skrivet 08 november 2015 kl. 06:43
Oj det där ser redan imponerande ut. Som nybörjare efterlyser jag mer bilder på pågående byggen,  bara början till idé er och även halvt misslyckade saker. Man blir lätt skrämd av den höga nivån på forumet, kanske man skulle starta en nybörjare MOC tråd så att forumet blev lite mer lättillgänglig och så kanske folk skulle visa upp lite mer.

Jag är ganska ny i det här sammanhanget och tyckte att jag fick bra feedback på mina första stapplande försök. Så jag tycker att man ska inte vara rätt för att visa upp sina byggen, även om man själv inte tycker att de "duger".

De här på forumet som bygger saker som man tappar hakan över när man ser, är ju byggare som har hållit på ett tag.

Jo, alla är jätte hjälpsamma och snälla, det är inte det. Utan att det är att det flesta bilder som är ute är på underbara byggen som skulle match hos legostore, det är i sig avskräckande. missförstå mig inte nu, det är underbart att se dessa byggen det sporrar att försöka bättra sig själv och man får tips  av medlemmar vilket uppskattas. Men det kanske skulle vara bra med en nybörjar/slask MOC tråd som inte känns lika kravfull. ( jag har inga problem att göra bort mig, är för gammal för det. ;)  )

Det är väl 3000 medlemmar och några hundra aktiva, jag tycker att det kanske borde vara mer bilder uppe på forumet med den resurs som finns i forumet.

Joacim

Knopat ihop Stuart (tror jag han heter ::)). Bra att ha något att göra när man är sjuk

o0ger

Citat från: Lordflintstone skrivet 08 november 2015 kl. 06:43
Citat från: bileam skrivet 06 november 2015 kl. 16:47
Igår blev det lite byggtid när barnen somnat, och ett steg till mot att få fram något som är värt att visa upp... Snart dags att beställa lite mer bitar allteftersom behoven klarnar!

Oj det där ser redan imponerande ut. Som nybörjare efterlyser jag mer bilder på pågående byggen,  bara början till idé er och även halvt misslyckade saker. Man blir lätt skrämd av den höga nivån på forumet, kanske man skulle starta en nybörjare MOC tråd så att forumet blev lite mer lättillgänglig och så kanske folk skulle visa upp lite mer.

Intressant. Jag förstår detta fullt. Jag lägger dock (nästan) aldrig upp WIP-bilder. Det finns olika anledningar.

En anledning är att jag helt enkelt aldrig blir klar med vissa byggen. Jag tror att det är gissningsvis 3/4 av mina byggen som aldrig blir klara. I de flesta fallen finns de bara i digitalt format, eftersom det är så jag bygger.

En annan anledning är att jag helt enkelt gillar att överraska er med fina byggen. Jag vill inte visa vad jag håller på med. Min upplevelse är att slutresultatet ibland inte känns lika imponerande när man har sett 30 WIP-bilder.

Om ni vill kan jag lägga upp WIP-bilder efter att jag är klar, men då får ni fråga efter det :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

EpsilonEta

Citat från: o0ger skrivet 10 november 2015 kl. 09:31
Om ni vill kan jag lägga upp WIP-bilder efter att jag är klar, men då får ni fråga efter det :)
Så att du kan ta isär den färdiga och ta några WIP-bilder ;D

Jag tar sällan bilder på mina halvfärdiga saker men jag öskar att jag hade några för att se utvecklingen. Kommer ihåg att Optimus länge såg ut som ett färgglatt torn som en 5-åring byggt. Bara en erfaren AFOL med SNOT kunskap kunde se att alla mått var noga uträknade.

Däremot har jag flera skokartonger med påbörjade saker jag inte rört på flera år. Kanske skulle fota dem och ta isär men det tar emot.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

ByggareDan

Plockade lite med skogsCB:t, mest förberedande för byggande en sväng imorgon.


/ByggareDan

Lordflintstone

Detta skall min fru få i stället för en blomma eftersom vi inte sets på två veckor.

Lordflintstone

http://www.swebrick.se/index.php?topic=9286.msg177903#msg177903

Lite puff för denna nya CB.
Passar jätte bra nybörjare som jag, öarna behöver inte bli bit intensiva. Man väljer storlek själv på ön och vad man vill ha på , man behöver inte investera i moduverse plattor innan man startar.

Stigge72

Citat från: Nextuz skrivet 03 november 2015 kl. 19:37
Citat från: Stigge72 skrivet 02 november 2015 kl. 21:34
Lite proof of concept inför det som är tänkt att bli mitt nästa rum till CB-kvartert.

So far so good.

För nästa steg vill jag helst ha något sätt att hålla i en räfflad slang 78 (t ex de som var i bulken sist) på utsidan...

EDIT:
Efter att ha testat tre eller fyra saker, lite beroende på hur man räknar, så ger jag upp för kvällen. Resultaten har varit tillfredsställande, och med lite finslipning så kan det nog t o m gå att visa upp. :)
En räfflad slang ansluts lämpligast med en technicpin o valfritt technic hole item :)
Du missade nyckelordet: utsidan ;)

Idag berättade min sambo att hon haft en hörförståelseövning på engelskan med sina fyror.

Övningen gick ut på att hon läste upp en beskrivning av ett monster, och eleverna ritade och målade efter hennes beskrivning. Det lät kul, så jag gjorde min egen tolkning av samma beskrivning, men i lego. ;)

Odidoma


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.