Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Ras 74

Citat från: AndersI skrivet 21 augusti 2013 kl. 21:36En ratt att montera min telefon i för att köra racing-spel. Fungerar faktiskt riktigt bra!

Haha! Klockren idé Anders!!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

MartinAberg

Byggde precis klart våningen som ska vara ovanför vapenbutiken i Åbsstad.
Ska bara bestämma mig för vilka figurer som ska vandra runt där innan den blir officiell :)

Teabox

Citat från: AndersI skrivet 21 augusti 2013 kl. 21:36
En ratt att montera min telefon i för att köra racing-spel. Fungerar faktiskt riktigt bra!

Coolt :) Vad heter spelet du kör?

AndersI

Real Racing 3 - https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ea.games.r3_row&hl=sv

Fritt att spela, men man måste ha mycket tålamod eftersom uppgraderingar och service tar timmar i realtid (kan givetvis snabbas upp genom att man pytsar in riktiga pengar).

swestar

#1909
micro cargo space ship  ca:45 pluppar långt :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

stej123

Har suttit och LDD:at hela kvällen. Ett projekt som jag påbörjade för nästan ett år sedan men som jag inte rört på nästan lika länge.


Förlagan fyller 100 år senare i höst, och det vore ju väldigt roligt att kunna bygga den på riktigt, men det är väl ytterst tveksamt om det blir av...

swestar

Citat från: swestar skrivet 24 augusti 2013 kl. 23:28
micro cargo space ship  ca:45 pluppar långt :)
En microscale Destroyer att skydda lastfartyget med  ;)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Ras 74

Citat från: stej123 skrivet 25 augusti 2013 kl. 02:20Förlagan fyller 100 år senare i höst, och det vore ju väldigt roligt att kunna bygga den på riktigt, men det är väl ytterst tveksamt om det blir av...

Ser riktigt vacker ut!
Du funderar inte på att höra av dig till dom/kommunen eller vem det nu kan vara och visa din
skapelse för att se om som kan vara intresserade av att köpa modellen till sitt 100 års jubileum?
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

stej123

Citat från: Ras 74 skrivet 26 augusti 2013 kl. 06:57
Citat från: stej123 skrivet 25 augusti 2013 kl. 02:20Förlagan fyller 100 år senare i höst, och det vore ju väldigt roligt att kunna bygga den på riktigt, men det är väl ytterst tveksamt om det blir av...

Ser riktigt vacker ut!
Du funderar inte på att höra av dig till dom/kommunen eller vem det nu kan vara och visa din
skapelse för att se om som kan vara intresserade av att köpa modellen till sitt 100 års jubileum?

Jo jag har faktiskt skickat iväg ett mail, får se vad dom säger :-)

Ras 74

Kul. Lycka till!

Hur många bitar är det i modellen?
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

stej123

#1915
Citat från: Ras 74 skrivet 26 augusti 2013 kl. 11:35
Kul. Lycka till!

Hur många bitar är det i modellen?

Just nu är det 2344 bitar, men då har jag lite springor här och var som jag inte orkar fixa i LDD, så runt 2500 skulle jag tro att det landar på. Det är då utan någon inredning.

Här är förlagan:


Färgen är fel, och jag tycker inte det blir rätt med lbg heller...då ser den ut som en stenkyrka. Vit blir inte heller bra, då syns det inte att fönstren är ljusare...


stej123

Citat från: Skrytsson skrivet 26 augusti 2013 kl. 12:18
Snyggt. Men kör med vit fasadfärg!

Det kan bli så, men då tappar man samtidigt skillnaden mellan fönstren och fasaden...Vi får se hur jag gör, om det nu blir av :P

MartinAberg

Citat från: stej123 skrivet 26 augusti 2013 kl. 12:39
Citat från: Skrytsson skrivet 26 augusti 2013 kl. 12:18
Snyggt. Men kör med vit fasadfärg!

Det kan bli så, men då tappar man samtidigt skillnaden mellan fönstren och fasaden...Vi får se hur jag gör, om det nu blir av :P
Du kanske kan köra med solblekta vita bitar  ;D

stej123

Citat från: MartinAberg skrivet 26 augusti 2013 kl. 12:44
Citat från: stej123 skrivet 26 augusti 2013 kl. 12:39
Citat från: Skrytsson skrivet 26 augusti 2013 kl. 12:18
Snyggt. Men kör med vit fasadfärg!

Det kan bli så, men då tappar man samtidigt skillnaden mellan fönstren och fasaden...Vi får se hur jag gör, om det nu blir av :P
Du kanske kan köra med solblekta vita bitar  ;D

Ja det vore kanske något, såna har jag faktiskt gott om :D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.