Tradera Brick Challenge: Bygg ett ALT-bygge - NY DEADLINE 12 maj

Startat av byStfn, 13 april 2024 kl. 16:51

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

Tradera satsar på LEGO med en tävling (med deadline 28 april 12 maj) som går ut på att bygga ett ALT-bygge av en befintlig byggsats!

All info på https://www.tradera.com/inspiration/tradera-brick-challenge/

Och för transparens så består juryn av undertecknad, @Dgustafsson13 och Jenny Wistbacka :D

Godtfred

Kul tävling! Har redan plockat fram ett mindre set att leka med.

byStfn

Extremt få deltagare än så länge så deadline är uppskjutet - finns en stor chans att knipa priser om ni bygger något alternativ-bygge! 

Cleefuzz

Trist att det är så få deltagare då det känns som en riktigt kul utmaning.
Deadline låg kanske lite väl nära när tråden postades här?

För min del faller det väl på att jag varken har TikTok eller Instagram, och tvekar väldigt när det gäller att ge mig in på fler asociala medier. :(

cyberwilma

Citat från: byStfn skrivet 23 april 2024 kl. 20:20Extremt få deltagare än så länge så deadline är uppskjutet - finns en stor chans att knipa priser om ni bygger något alternativ-bygge!
Ajdå, jag som tänkte att min chans hänger på att det inte blir fler deltagare!  ;D ::)
Insnöad på modulhus, i färd med att bygga om alla set till hela byggnader.

byStfn

Citat från: Cleefuzz skrivet 23 april 2024 kl. 21:45Trist att det är så få deltagare då det känns som en riktigt kul utmaning.
Deadline låg kanske lite väl nära när tråden postades här?
Det postade här så fort det var offentligt! Jag tänker att Tradera tänker att folk bara sitter redo för en sån här grej ute i stugorna :) 

Citat från: cyberwilma skrivet 23 april 2024 kl. 22:03Ajdå, jag som tänkte att min chans hänger på att det inte blir fler deltagare!  ;D ::)
Om tävlingen tar slut idag så blir du sämst trea ;) 

crowwlime_

Jag antar att man behöver ha en offentlig profil (instagram) för att kunna delta?   ::)

Gideon

Kul! Kanske är läge att kika lite i (an)samlingen och åtgärda nåt oöppnat set  8)

Leidermark

#8
Såg på Traderas sida att det fortfarande står deadline 28e april i den gula rutan.

Jag passade dock på att lägga in mitt bidrag nu.

Deadline brukar dras med att folk lämnar in precis innan deadlines. Vet hur det vanligtvis är för mig.

Larsson

Tack för tipset! En topp tio-placering känns lovande just nu när deltagandet inte är större. 

Zilmrud

Jag önskar alla lycka till!

Men sen vill jag komma med lite gnäll:
Jag gillar sådana här tävlingar. Men det jag ogillar är när man ändrar deadline. Själva tidsbegränsningen är ju en del hur man planerar sitt bygge. Det är speciellt irriterande när man ansträngt sig och oublicerat i tid och sedan få reda på att man kunde skapar något ännu bättre när man fått mer tid på sig. Ett anant exempel är att vissa missar att det är en tävling. Men med en nya annonsering med ny deadline så kommer fler byggare in. Och kanske duktiga byggare som gör det svårt för de övriga. 

Men fortsätter med en liten flaggning:
Men jag vill bara säga att utifrån min erfarenhet så dyker de flesta bidrag in de sista timmarna. Kanske för att alla vill använda hela sin tid eller är behöver pressen för att bli klara. Men jag misstänker också att det finns en viss taktik i att spara sig till sent med publicering. Så bli inte förvånande om det dyker upp mer byggen i slutet. 
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.