Container Raffle Build - bygg och vinn 10219 Maersk minifigs

Startat av CopMike, 09 mars 2011 kl. 20:11

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser


Ejdeholm

Mitt 600 bitars bidrag.

Wineyard


Trots att hamnarbetarna visste att containern var från Japan hade de aldrig väntat sig att se en fullskalig strid därinne!

Skafte

Byggde en snabb, större variant av min trälåda: http://www.flickr.com/photos/skaftepetter/sets/72157624960706939/


Tyvärr ingen fräsig interiör, men man kan ju gissa vad Indy tror att det är i den!

swamol

Min lilla fängelse container.

Superkalle

Som vi säger i götet - här e änna en riktig mäsk-blå.



(Micke, jag la in både här å på EB, du får välja i vilken jag skall vara med på utlottning 8) )

Stigge72

Hemma hos mig har den forne grönsaksgrossisten (10185) bytt bransch, och säljer numer glass från sin gula container.

En del av bitarna var en gång en annan gul container (5972), och arkitekturen närmast luckan är lite inspirerad av huset som kioskinnehavaren bodde i från början.

mechamike

Fick bli en retur container för trista  (i hennes tycke)  Space killar. Byggt av gamla bitar
?

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

dalle

De två skruppelfria äventyrarna Mac och Mike de Koop är nöjda med att ha fångat den sällsynta brickgorillan. Nu väntar de på transport nedför floden och belöningen i form av tre Maerskarbetare.

jolly

Lastar gammalt lego från Legoland ;)

Selander

Här är en kylcontainer från Sandgreen Container Service AB.
Bolagets containers känns igen på den karakteristiska färgen...   ;D
...som t o m gett namnet till en lego nyans....

SuperMario

Citat från: CopMike skrivet 09 mars 2011 kl. 20:11Du kan alltså bygga ihop en klump som är 6x16x5:2
Hur noga är det med 5:2-måttet på höjden?

mechamike

#28
Väldigt noga.. annars blir det obalans som kan leda till att alla Containrar rasar när man staplar dom i hamn eller på fartyg..  ;)



Edit:Nu med bilder, hade missat att lägga till rät tag
?

shutter

Woody gläder sig åt att sända "Stinky Petter" på en väldigt lång resa.


Begreppet godsfinka får en vidare innebörd.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.