Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Illuwatar

I går kväll iofs, men det är ett pågående projekt: mitt första försök på tåg-MOC. Tänkte ha med mig något som rullar till tågträffen, så det blir ett PF-lok i den udda skalan 9,3-wide (eg. 8-wide med plates på sidorna...). Egen fantasiprodukt men med viss inspiration från Bond-rullen Goldeneye. Ska se om jag hinner få till någon vagn till loket också. Utgick från där framförallt de tåg-unika delarna användes. De snäva kurvorna är dock ett problem, det blir skapligt med överhäng om man vill ha lite längd på tåget (känner igen problemet från mina gamla H0-prylar).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

ByggareDan

Byggde klart det sista på SvampBob som jag började på igår kväll, så nu har mina brandhen's åkt karusell så det står härliga till.
Köper nog på mig en till likadan som blir present till brorsans barn förr eller senare.

/ByggareDan

Mirandir

#1787
Har typ färdigställt första modulen till "Lego Äventyr 2". Väljer att skriva "typ" Då jag inte alls är nöjd med bergväggen. Wip tråd kommer inom kort (förhoppningsvis imorgon) med mer info och bättre bilder. Under tiden får ni nöja er med en suddig "teaser" tagen med en sunkig mobilkamera.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Wineyard

Citat från: Mirandir skrivet 07 mars 2013 kl. 23:31
Har typ färdigställt görsta modulen till "Lego Äventyr 2". Väljer att skriva "typ" Då jag inte alls är nöjd med bergväggen. Wip tråd kommer inom kort (förhoppningsvis imorgon) med mer info och bättre bilder. Under tiden får ni nöja er med en suddig "teaser" tagen med en sunkig mobilkamera.
Snygga kapitäl!

Silence101

Igår byggde jag ihop en Sterling Super Caravelle från 1972.
Jag gillar enkelheten i dessa byggen.
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

AndersI

Citat från: Silence101 skrivet 08 mars 2013 kl. 12:01
Igår byggde jag ihop en Sterling Super Caravelle från 1972.

Ahh, så det är den jag har bitar ifrån - borde nog ta och sätta ihop en.

Myko

Undrar om folk klagade på de stora junioriserade bitarna när den kom. (Vingar och stjärtfena.)

sjerdna

Sopmaskinen från set 8404 som jag fick hem från Tyskland.

#Andreas

Illuwatar

Har ett helt tågset på gång i en klart annorlunda stil (de som känner mig lär nog känna igen stilen). Loket och en vagn klar, en vagn under uppbyggnad. Ska jag visa bygget innan träffen...? ;)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

AndersI

Citat från: Illuwatar skrivet 08 mars 2013 kl. 23:13Ska jag visa bygget innan träffen...? ;)

Du kan ju lägga ut en suddig bild som teaser  :)

mechamike

Idag blev det inte något bandvagnsbygge, men däremot en stomme till en stridsvagn av lite modernare snitt..
Tyvärr behövs en till BL beställning till innan den blir klar..
?

Sisilisko

Jag panikbyggde ett Space Police skepp till älste sonen. Han byggde tålmodigt ihop minifigurer under tiden. Han satt med Serie 6 bladet och rotade efter bitar i lådan med minifigsdelar.
Den yngre sonen gjorde allt för att stjäla showen... Han tyckte själv att han lyckades bra när han stjälpte de gröna bitarna i byttan med grå bitar. Sen byggde vi en brandstation med Duplo.

Jag konstaterar att de bitar men letar efter, ger upp letandet efter och moc:ar helt otippat dyker upp när man gjort klart ersättningsbiten. Det är ett mirakel.

Hur som helst, själv är jag sugen på att bygga ett litet hus med ledade hörn (gångjärn) så att man kan veckla ut huset. Måste beställa plattor,, fönster och dörrar. Det kan bli bästa födelsedagspresenten till någon jag känner.

Skafte

#1797
En BL-beställning dök upp, så jag kunde göra "däckbytartruckar" till Cars-bilarna Jeff Gorvette och Max Schnell. De andra fyra racerbilarna har ju varsin, så det måste ju vara rättvist när fyraåringen kör race. Troligen är det bara hans pucko till pappa som tänkt på det, men ändå.

Silence101

Igår kväll byggdes VW bussen upp (igen).
Sonen fick den i present i helgen och han byggde ihop den då.
Jag rev den igår och byggde den igen :D .
Positivt:
Intressant bygge. Inredningen är detaljerad, t.o.m gardiner medföljer och det är hög igenkänningsfaktor på bussen.
Öppningsbart överallt, framdörrar, dubbel sidodörr, baklucka, motorlucka, vindruta som kan vinklas upp som på orginalet,
öppningsbart skåp i inredningen, uppfällbart bord, nedfällbart baksäte och höjbart tak :)
Inget repeterande bygge utan bara roligt att se den ta form.
Negativt:
Jag saknar förstås styrning och en annan motor som är rörlig.
Frontens V-form kunde kanske ha gjorts på ett annat sätt. De svarta rören som bildar V-et är så där :(

Kanske dags att modda den, pickup kanske :)
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

ByggareDan

Började att bygga Helm's deep igår kväll lite smått, fortsätter nog i kväll.

(Såg att den fortfarande kosta 75£ på engelska Amazon)
/ByggareDan

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.