Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Kvarnbacka

Här kommer, som utlovat, lite flygplansbilder. Först två plan som jag nyligen har rivit för att frigöra förvaringsplats och bitar, det ena inspirerat av Lockheed P38 Lightning och det andra ett försök till modell av BAE Harrier, stridsflygplanet som startar och landar vertikalt. Till sist har vi nytillskottet, SAAB J35 Draken. Tyvärr hade jag inte så mycket grått som jag hade önskat, men utöver färgkombinationen är jag ganska nöjd.

Kvarnbacka

Nanobyggtävlingen är ju visserligen avslutad, men... Dalahäst (4 bitar).

Stigge72

Fick en idé till en filmvig, som nu hamnat i min lilla kö (den är ensam för tillfället) och väntar på att jag ska gissa rätt i den tråden...

minus

Ett simpelt mindstorms fordon som kan följa en linje med ljussensorn.
Lagom som mitt första egna programmerings försök.

Nextuz


Sisilisko

Jag har byggt tornet i ett Indiana Jones set. Nu minns jag inte numret... Det är set:et med tågbana inne i en gruva... De fördömdas tempel tror jag filmen heter...?
Hur som helst, grejerna kom hem till mig med ett bulkköp och eftersom jag inte har någon relation med Indy gör det inget att jag slaktar grejerna. Det ska bli en extension på City Gruvan.
Sonen har sett en film på you tube där någon gjort en stop-motion film med sprängning och guldtackor och grejer. Filmen framställer gruvan som gigantisk.. Han filosoferade sedan över möjligheten med mera räls... Jag bangar inte!

swestar

Byggt en radiostyrd bandvagn med Power Functions. http://powerfunctions.lego.com/en-us/whatis/default.aspx Inget skal på den än men hastigheten och styrning fungerar mycket tillfredsställande. Skall göra lite småjusteringar på den innan skalet påbörjas. :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Roger Brickjet

Visade sonen Palace Cinema 10232 modular filmen. Vilket ledde till att vi genast skulle bygga en egen där han även ritade egna affischer på självhäftande papper. Och som bonus spelade vi in en film där vi kör en demo av den. Blev hur kul som helst när han tvingade mig prata engelska med dansk brytning! :D

Men jag anser inte att svenskar skulle prata bättre engelska än danskar, vill bara förtydliga detta :)

Stigge72

Citat från: Roger Brickjet skrivet 26 januari 2013 kl. 00:19
Visade sonen Palace Cinema 10232 modular filmen. Vilket ledde till att vi genast skulle bygga en egen där han även ritade egna affischer på självhäftande papper. Och som bonus spelade vi in en film där vi kör en demo av den. Blev hur kul som helst när han tvingade mig prata engelska med dansk brytning! :D

Men jag anser inte att svenskar skulle prata bättre engelska än danskar, vill bara förtydliga detta :)
Den vill vi ju se. :)

swestar

Citat från: swestar skrivet 24 januari 2013 kl. 20:39
Byggt en radiostyrd bandvagn med Power Functions. http://powerfunctions.lego.com/en-us/whatis/default.aspx Inget skal på den än men hastigheten och styrning fungerar mycket tillfredsställande. Skall göra lite småjusteringar på den innan skalet påbörjas. :)
Uppdatering...
Den blev lite slö med dom mindre motorerna. Bytte dessa mot större motorer som jag fick hem igår, fick bredda den "2 pluppar" för att få plats med dom. Suttit och J-s med drivningen några timmar. Vill ha en viss utväxling på den + driftsäkerhet. Skalet är klart till 80%. :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

isola

Var på besök hos svärföräldrarna och där åker alltid leksakslådan fram till grabben. De har även en låda med Duplo som är måttligt populär. Grabben är 10månader så några byggunderverk är lite för tidigt att vänta sig. Men att sätta fast klossar på en 24x24 baseplate som han sedan kan dra loss tycker han är kul.

Som sig bör så är det väl hans far som är den mest överlyckliga att få bygga lite.
Det blev en Rangerover med tillhörande båtsläp, ett viggen-plan och ett torn.
Alla dock raserade i samma stund de blev färdiga (om inte tidigare)

Dock tröttnade väl sonen fortare än fadern (han fick nog syn på katten och kröp kvickt efter och sa: Ba ba ba ba...  :-X )

I min kreativa anda fick jag ändå bygga färdigt något såpass att jag kunde ta kort på det.
Håll till godo, en bild tagen med mobilen i all sin hast.

(Jupp Alexander heter han, tanken är att han ska bli medlem 2000, eller kanske 10,000)

Stigge72

De där dubbelbågarna minns jag att de fanns på dagis... själv hade (har) bara 2x4:or och en vagn... de skulle ha sådana dubbelbågar till våra kära "miniklossar" också.

Tufs

Det blev lite byggande i LDD då jag inte har delar för att bygga det jag ville.



X1:a i 4 bred.

Anders67

Har byggt om Tie-Fighter modulen/väggen, det börjar ta sig!

mechamike

Idag byggde jag ett väldigt exklusivt tåg (tack Copmike)
?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.