Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

swestar

#3435
Klossa ihop denna till lillkillen efter förlaga av Intenseheat. Kul lite grej  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

andreaseldh

Citat från: swestar skrivet 23 april 2017 kl. 17:45
Klossa ihop denna till lillkillen efter förlaga av Intenseheat. Kul lite grej  :)

Direktdrift på larvbanden, måste bli en hiskelig fart? Eller har olika motorer olika varvtal, själv har jag bara erfarenhet av M-motorn?

Nextuz

Citat från: andreaseldh skrivet 02 maj 2017 kl. 19:59
Citat från: swestar skrivet 23 april 2017 kl. 17:45
Klossa ihop denna till lillkillen efter förlaga av Intenseheat. Kul lite grej  :)

Direktdrift på larvbanden, måste bli en hiskelig fart? Eller har olika motorer olika varvtal, själv har jag bara erfarenhet av M-motorn?
Ser ut som XL-motorn. Den går långsamt men är djävulskt stark :)

swestar

Citat från: Nextuz skrivet 03 maj 2017 kl. 12:11
Citat från: andreaseldh skrivet 02 maj 2017 kl. 19:59
Citat från: swestar skrivet 23 april 2017 kl. 17:45
Klossa ihop denna till lillkillen efter förlaga av Intenseheat. Kul lite grej  :)

Direktdrift på larvbanden, måste bli en hiskelig fart? Eller har olika motorer olika varvtal, själv har jag bara erfarenhet av M-motorn?
Ser ut som XL-motorn. Den går långsamt men är djävulskt stark :)
Helt rätt, har testat med M-motorer också. Blir lite mer fart med dem.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Tie Fighter

Byggde klart 9 moduverseplattor till mitt nya projekt som går under arbetsnamnet M vs D oaf A p.


Helgejohan3

Jeg bygde på min Jeep Wrangler arthic truck.

swestar

Provbygger lite. :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Illuwatar

Ser intressant ut :) Är det Maus-bygge på gång...?
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Odidoma

Jag fick lite feeling på kvällskvisten och slängde ihop något av gamla byggen.



dalle

Citat från: Odidoma skrivet 16 maj 2017 kl. 01:45
Jag fick lite feeling på kvällskvisten och slängde ihop något av gamla byggen.


Visualiserar du dina upplevelser från tidigare på kvällen som gav dig feeling?  :o  ;)

Odidoma

Inte riktigt min grej men jag ville testa att ta bilder med en impoviserad "ljuslåda" efter tips från O0ger i Linköping. känns som att det blev bättre än föregående kort jag tagit iaf.

o0ger

#3447
Citat från: Odidoma skrivet 16 maj 2017 kl. 15:49
Inte riktigt min grej men jag ville testa att ta bilder med en impoviserad "ljuslåda" efter tips från O0ger i Linköping. känns som att det blev bättre än föregående kort jag tagit iaf.
Alla bilder på mina senaste Mini Modulars är tagna i denna slags "ljuslåda". Jag är rätt nöjd med resultatet. Det är skönt att snabbt kunna ta bilder på sina byggen.

Jag har gjort så här: http://www.swebrick.se/index.php?topic=10785.msg221860#msg221860

Därefter frilägger jag bakgrunden i Gimp.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Odidoma

Jag tycker att det är jobbigt att frilägga, gjorde det i Gimp förut också men försöker få till det utan att frilägga nu med olika resultat. Det här är också en lösning:



Sockerbit


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.