Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

TrappedInAbrick

Snyggt, kunde inte låta bli att lägga märke till Wall-E i fönstret  ;)

ByggareDan

Har byggt 2 nya våningar till höghuset av Bulkbitarna, blev en Sandblue och en Dark Brown (från förra året)
Har nu 22 våningar och 4 baser (alla i olika färger)
Har Darkred och darktransclear kvar att bygga.

Skulle vilja få ihop 4 färger till för att 28+4 baser (dvs bas + 7 våningar i varje)

/ByggareDan

ByggareDan

Citat från: ByggareDan skrivet 16 augusti 2016 kl. 19:15
Har byggt 2 nya våningar till höghuset av Bulkbitarna, blev en Sandblue och en Dark Brown (från förra året)
Har nu 22 våningar och 4 baser (alla i olika färger)
Har Darkred och darktransclear kvar att bygga.

Skulle vilja få ihop 4 färger till för att 28+4 baser (dvs bas + 7 våningar i varje)

/ByggareDan

Byggde Darktransclear och Darkred igår kväll.
Så nu 28 olika färger, känns ju som att nu börjar man komma in på dyra färger.

/ByggareDan

andreaseldh

Citat från: ByggareDan skrivet 20 augusti 2016 kl. 11:24
Byggde Darktransclear och Darkred igår kväll.
Så nu 28 olika färger, känns ju som att nu börjar man komma in på dyra färger.

Vi vill se bilder!

ByggareDan

Citat från: andreaseldh skrivet 20 augusti 2016 kl. 12:26
Citat från: ByggareDan skrivet 20 augusti 2016 kl. 11:24
Byggde Darktransclear och Darkred igår kväll.
Så nu 28 olika färger, känns ju som att nu börjar man komma in på dyra färger.

Vi vill se bilder!

Saknar fönsterbågarna i vit (Tan inbyggt just nu) till 5-6 våningar sen saknas även några 1x1 bricks i 6-7 färger av det som nu är byggt.
Foton lär ju komma framöver när allt börjar bli klart, om inte annat från sportlovsutsällningen.
Ska även bygga en Moduverse platta till den fjärde basen och vägar framför, har 2 vägar relativt kompletta.
Så det lär ju bli BL eller Lego beställning för bra och ha bitar.

/ByggareDan

ByggareDan

Blev en våning med tegelbiten i Medium Dark flesh, så 29 färger av önskade 32 (olika färger)
Blir Darkgreen och Lavendel som bägge är billiga, sista färgen blir nog Bright light Yellow men den saknar tyvärr 1x1 brick (men finns 3 och 5 höga 1x1 brick) så den blir lite meckigare.
Eller ska man satsa på nån riktig skum (läs dyr) färg som folk knappt vet finns.

/ByggareDan

andreaseldh

Citat från: ByggareDan skrivet 21 augusti 2016 kl. 00:00
... sista färgen blir nog Bright light Yellow men den saknar tyvärr 1x1 brick (men finns 3 och 5 höga 1x1 brick) så den blir lite meckigare.

Välkommen i gänget! I detta hus bor min systers familj, jag gav det i födelsedagspresent till de två yngsta sönerna när mamma tyckte det var dags att gå in i The Dark Age. Eftersom det är i mindre skala och saknar inredning, kunde jag låta några 1x2 sticka in genom väggen. Om du råkar ut för samma sak när du bygger, kanske du kan bygga en bokhylla eller liknande kring dom instickande bitarna?

ByggareDan

Citat från: andreaseldh skrivet 21 augusti 2016 kl. 00:15
Citat från: ByggareDan skrivet 21 augusti 2016 kl. 00:00
... sista färgen blir nog Bright light Yellow men den saknar tyvärr 1x1 brick (men finns 3 och 5 höga 1x1 brick) så den blir lite meckigare.

Välkommen i gänget! I detta hus bor min systers familj, jag gav det i födelsedagspresent till de två yngsta sönerna när mamma tyckte det var dags att gå in i The Dark Age. Eftersom det är i mindre skala och saknar inredning, kunde jag låta några 1x2 sticka in genom väggen. Om du råkar ut för samma sak när du bygger, kanske du kan bygga en bokhylla eller liknande kring dom instickande bitarna?

Snyggt litet hus, är egentligen inget större problem att bygga utan brick 1x1 min darkbrown och Dark Azure är byggda utan ettor.
Man får sticka in tvåorna/sätta dom på tvären in i lägenheten som du gjor, på höghuset blir det inget problem då det är så mörkt inuti dom på utställningar så publiken ser inte hur det ser ut på insidan.

/ByggareDan

Stigge72

Inte just idag, men i helgen satt jag och experimenterade lite med mönster av vita och mörkröda 4070 från bulken.

Peter S

Citat från: ByggareDan skrivet 21 augusti 2016 kl. 00:50
Citat från: andreaseldh skrivet 21 augusti 2016 kl. 00:15
Citat från: ByggareDan skrivet 21 augusti 2016 kl. 00:00
... sista färgen blir nog Bright light Yellow men den saknar tyvärr 1x1 brick (men finns 3 och 5 höga 1x1 brick) så den blir lite meckigare.

Välkommen i gänget! I detta hus bor min systers familj, jag gav det i födelsedagspresent till de två yngsta sönerna när mamma tyckte det var dags att gå in i The Dark Age. Eftersom det är i mindre skala och saknar inredning, kunde jag låta några 1x2 sticka in genom väggen. Om du råkar ut för samma sak när du bygger, kanske du kan bygga en bokhylla eller liknande kring dom instickande bitarna?

Snyggt litet hus, är egentligen inget större problem att bygga utan brick 1x1 min darkbrown och Dark Azure är byggda utan ettor.
Man får sticka in tvåorna/sätta dom på tvären in i lägenheten som du gjor, på höghuset blir det inget problem då det är så mörkt inuti dom på utställningar så publiken ser inte hur det ser ut på insidan.

/ByggareDan
Eller bygg ihop en brick av 1x1 plates (finns i Unikitty)...

Godtfred

Satt igår och lekte med bitarna som kom fram vid tävlingarna i lördags. Varning om ni försöker er på de här byggena själva, ta fram det stora tålamodet, vet inte hur många gångar allt rasat ihop i småbitar...

Någon som har ett konstruktivt förslag vad det kan bli?

ByggareDan

Häftiga små pilliga byggen, som ser väldigt instabila ut.
Kan ju användas som konstverk på något torg/rondell/trädgård i en minifigsstad.
Eller kanske som nån form av utsmyckning på hustak/rymdskepp eller kanske bygga nån oversized staty/konstverk (typ 1.5 meter högt konstverk att ha hemma vardagsrummet).  ;D

/ByggareDan




Stigge72

Citat från: Godtfred skrivet 29 augusti 2016 kl. 21:56
Satt igår och lekte med bitarna som kom fram vid tävlingarna i lördags. Varning om ni försöker er på de här byggena själva, ta fram det stora tålamodet, vet inte hur många gångar allt rasat ihop i småbitar...

Någon som har ett konstruktivt förslag vad det kan bli?
Rymdstation?
Jetmotor (Turbofan)?

Jesperrydhog

Lego city Räddningstjänst och Lite mindre fordonspark 2016.

jalex

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.