Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

mordatre

Häromdagen byggde jag en First order TIE fighter baserat på set Special forces TIE.

Nu i helgen håller jag på att bygga om Imperial shuttle. Bara 7 bitar kvar som kommer i veckan.

fotie1 by mordatre, on Flickr
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

stej123


Skafte


byStfn

Jag har testbyggt en bokhylla. Den har några stabilitetsproblem, men väl på plats är det ok.

stej123

Citat från: Skafte skrivet 13 oktober 2015 kl. 21:49
Familjen Weasleys the Burrow?

Yes :) Nu är det nästan bara det klurigast kvar, att få en två uthängande våningar med lite lutning...

mossarp

Min son "byggde" ett halsband med huvuden från legogubbar idag.
När huvudena med hål i inte räckte så vill han borra hål i de som inte hade hål
Det går inte sa pappa...  ::)

Lite OT men varför har vissa nya huvuden hål och vissa inte?
Jag vet ju att de gamla inte har det men jag trodde det var något de införde för att minska kvävningsrisken.
Och då borde väl alla ha det eller?

Snyltgäst

Citat från: stej123 skrivet 13 oktober 2015 kl. 21:31


Någon som ser vad det ska bli?

Riktigt snyggt, men var tydligen inte tillräckligt mycket HP fan för att kunna identifiera den, tänkte att det var en kofärgad lada med ett torn =)

EpsilonEta

Igår tog jag fram och började fixa med en gammal grej som jag tänkte göra klar till Lego World (som jag nyss anmält mig till)
Blir jag inte antagen kommer den i alla fall till Halmstad.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Peter S

Citat från: EpsilonEta skrivet 17 oktober 2015 kl. 16:16
Igår tog jag fram och började fixa med en gammal grej som jag tänkte göra klar till Lego World (som jag nyss anmält mig till)
Blir jag inte antagen kommer den i alla fall till Halmstad.
Det är klart han måste dra på något! ;-)

Snyltgäst

Ett rymdskepp med släp, anpassat för både luft mark vått och torrt byggt med gamla bitar från rymdskepp jag fick som liten

Odidoma

Inte bara ett (rymd)set ser det ut som, hursom bra klossat!

Emma

Efter att min partner köpt och byggt Ninjago-draken, blev jag sugen på att bygga en liknande i vitt.

Men jag orkade aldrig fundera ut hur jag skulle bygga vingarna, och nu har jag rivit den igen. Men jag blev nöjd med huvudet i alla fall. Och det var ganska kul att bygga.

Och jag lyckades pressa in min6182 i medium green som jag aldrig får användning för annars.

Tunguska

Filade lite på en Star Wars-MOC att ta med till TRU-eventet den 7/11 om allt går i lås.

Mina LEGO-byggen på flickr.

Emma

Citat från: Tunguska skrivet 20 oktober 2015 kl. 22:45
Filade lite på en Star Wars-MOC att ta med till TRU-eventet den 7/11 om allt går i lås.



Oo. Nu blev jag pepp att också göra det. Fila på en sw-moc, alltså. Snygg! Gillar snotade kortsidan.

Joacim

Riktigt tung gung med en breakdansande Stormtrooper ;D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.