Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnusengstrom

Citat från: Odidoma skrivet 02 augusti 2015 kl. 14:50
Citat från: humlan skrivet 02 augusti 2015 kl. 13:01
Har tappat räkningen på antal timmar jag lagt ned på att försöka spåna fram HMS Valkyria....

Eller på hur många olika designer jag testat och förkastat....

Den ska byggas i plast, men jag har labbat mycket i LDD.....
Lab_4 är min favorit.
+1

Lews

Lab_4 är snygg och ser lite ut som en kombination av ett Klingon Bird of Prey och Romulan Warbird, men test2/hms_valkyria_01 är snäppet snyggare och får min röst.  :)

humlan

#2897
Citat från: Magnusengstrom skrivet 02 augusti 2015 kl. 15:13
Citat från: Odidoma skrivet 02 augusti 2015 kl. 14:50
Lab_4 är min favorit.
+1
Citat från: Lews skrivet 02 augusti 2015 kl. 18:47
Lab_4 är snygg och ser lite ut som en kombination av ett Klingon Bird of Prey och Romulan Warbird, men test2/hms_valkyria_01 är snäppet snyggare och får min röst.  :)

Mycken inspiration kommer från Star Trek, men bakdelen på 4:an är egentligen inspirerad av en Narn Heavy Cruiser ungefär. Vet inte hur jag ska avsluta vingarna, vill ha motorer/naceller där typ, samt rumpan är i starkt behov av tillschnyggning.

Vill få till en okonventionell design, men största problemet är att jag inte får klossarna att böja sig mjukt och fint  8)

Test2 är den designstudien som är mest genomarbetad.

Tvåan och trean som jag gjorde klar idag är imho rätt trevliga, funderar på att försöka skala upp trean lite, då den där är för liten för att kunna vara HMS Valkyria. (Ska bli ca 150-250 meter lång, en stud = 5 meter)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

humlan

Efter lite tweaks...
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

humlan

Fortsätter spamma här :P

Anyways, ska utgå från denna när jag börja bygga i plast. Tror inte jag har alla bitar som behövs, samt att jag är bra på att improvisera, så den kommer inte bli exakt likadan.  8)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Emma

Den här byggde jag inte idag, men hittade den när jag rensade på hyllan. Ett charmigt litet bygge, tycker jag!

Odidoma

Citat från: Emma skrivet 05 augusti 2015 kl. 23:06
Den här byggde jag inte idag, men hittade den när jag rensade på hyllan. Ett charmigt litet bygge, tycker jag!
Det håller jag med om!

humlan

För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...



humlan

Ptja, varför sluta när man är på top  8)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

boba johan

Byggde ihop 7 moduverse plattor igår. Nu är bara frågan om jag ska uppgradera befintliga byggen till moduverse eller göra nya :P

boba johan

Idag byggde jag ihop en visningsställning till en baserat på den till , ska bara få hem de sista delarna så blir det en bild också

ByggareDan

Byggde ihop 2 våningar en brun o en blå till höghuset, så nu har jag 9 våningar och 2 basvåningar.

/ByggareDan

humlan

Sitter och övningsbygger i LDD...  8)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.