Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Joacim

Citat från: Majkel skrivet 04 juni 2015 kl. 13:34
En kran inspirerad av Jan Lööfs kran i "Morfar är sjörövare"


Klockren man ser verkligen att det är den kranen!

Nextuz

Citat från: Lews skrivet 04 juni 2015 kl. 18:31
En liten stridshammare. Ska göra en kortare med 87994 för ryttare senare också.

Men riktigt smart :D


Record

Jag gillar kranen. Det finns verkligen väldigt mycket i hans böcker som jag funderat på att avbilda, tycker att han har ett enkelt och snyggt sätt att avbilda miljöer, det där riktiga arbetar livet med fordon industrier mm, tex skrotnisse ligger mig otroligt varmt om hjärtat, har tankar kring det, men just nu ligger fokus på annat bygge, men i framtiden skulle det vara fullt möjligt att göra nått liknande som Stej123 gjort med Tintin, med scener ur filmen.
Friskt satsat, hälften vunnet..

swestar

WIP   
Mech [CB Micropolis]
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Manne

En avlång moduverse med ett trevligt spår bland alla andra byggen..

Med Vänlig Hälsning Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Manne

Tur man kan dela bitarna o bygga om.. Lite ombygge o en dubbel längd till :)

Med Vänlig Hälsning Manne

Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

marpe


Kwagge

Blev klar med min del i CB Tåglandskap till minst 95%..  Så uppdaterade min Flickr precis..

Inga fler BL ordrar påväg med bitar till det.. Just nu 😜

andreaseldh

Igår kunde jag äntligen bygga klart födelsedagspresenten till min systers två yngsta barn. Jag gjorde beställningen på Bricks & Pieces 30 april, men två typer av bitar saknades helt i den första leveransen. Plate 1x12 60479 gick att ersätta med annat, men det var värre med Brick 1x1x3 14716 i Bright Light Yellow. Kuvertet med de sista bitarna kom alltså igår, och idag är det på dagen två månader sedan beställningen gjordes. För att vara exakt var det inte själva presenten jag byggde. Jag hade nämligen köpt dubbel upplaga av alla bitar och passade på att provköra bygginstruktionerna genom att bygga den jag själv tänker behålla.

Tyvärr dröjer det ytterligare några veckor innan presenten kan överlämnas (och jag törs visa bilder här) eftersom familjen är på utlandsresa, men håll ut, jag ska inte göra er besvikna!

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Nybohov Creation Ltd.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

bileam

Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 01 juli 2015 kl. 08:51
Citat från: o0ger skrivet 30 juni 2015 kl. 23:47
Jag bygger en liten bar :)

Gillar!

Är det en fin- eller ful-bar?
Liten bar, det borde väl vara en 3L? Eller moddar han fram en 2L :(

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Skafte

Citat från: o0ger skrivet 01 juli 2015 kl. 09:34
Snarare en space-bar

En mellanslagstangent? Jädra anglicismer att blanda sig i...  :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.