Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Nextuz

Citat från: hknssn skrivet 14 maj 2015 kl. 23:20
Bygger vidare på mina konstiga maskiner.



/Hknssn

Ser att de sitter en sensor bakom, kollar den om det är lock på? :D


hknssn

Citat
Ser att de sitter en sensor bakom, kollar den om det är lock på? :D

Främst används sensorn till att kolla när tunnan kommit ut så att man kan stänga dörren. Är där inget lock på tunnan så ser sensorn inte tunnan alls, vilket inte är helt optimalt.
Skillnaden på värdet man får av givaren för en tunna utan lock och transportbandet är väldigt liten så sensorn ser endast tunnor med lock.

insurrection

Försöket få till en murbit med sprickor, vet inte riktigt om det känns tillräckligt "naturligt" eller om det är för mycket hörn kvar på bitarna vid "hålen".

Anders67

Har byggt på Star Wars Trenchen hela dagen, det börja ta sig (efter att totalt omdesignat allt, så vi får väl se vart det tar vägen)

Joacim

Citat från: insurrection skrivet 17 maj 2015 kl. 14:44
Försöket få till en murbit med sprickor, vet inte riktigt om det känns tillräckligt "naturligt" eller om det är för mycket hörn kvar på bitarna vid "hålen".

Ja kanske lite men inget som jag tänkte på, sitter mest och bara är så imponerad av ditt bygge! ::)

Myko

Citat från: insurrection skrivet 17 maj 2015 kl. 14:44
Försöket få till en murbit med sprickor, vet inte riktigt om det känns tillräckligt "naturligt" eller om det är för mycket hörn kvar på bitarna vid "hålen".

Att exponera lite studs gör ett intryck av att det är mer trasigt.

Mikael Sol

Byggde en liten bil till gatukontorets förfogande.



Mikael Sol


Joacim


Magnus den store

Citat från: Magnus den store skrivet 18 april 2013 kl. 22:59
Fick till en halvdan Zorro med ringwraiths torso, maskerade huvudet, med bandana på huvudet istället för hatt. Till vapen valde jag en värja från BA. Figuren är inte helt perfekt men den duger för stunden. Behöver en riktig hatt och en passande piska. Gillar inte utbudet av svarta Lego-piskor.
Har ju inte visat upp min Zorro än så här kommer han. Det var säkert ett halvår sedan som jag kom över alla bitar. Två är från BrickArms. Egentligen ska väl Zorro ha en svart skjorta?


Zorro


Zorro & Toronado
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

humlan

Har hållit på att lära mig LDD, ett program som retar mig hårt genom att det är så inkonsekvent i användarinterfacet... Men man vänjer väl sig kanske.

Anyways, testat bygga en detalj i LDD för att se om den går att göra bättre än som den är nu.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swestar

#2819
vignette: Sentinel


Mina Egna Byggen flickr
Instagram

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.