Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Citat från: humlan skrivet 26 februari 2015 kl. 01:51
Småsorterar och belöningsbygger lite... Microscala till Bortom sol som vanligt.

Arbetsnamn: RS Titanic...  8)

Ser bra ut! Jag bygger också mikroskala till Bortom sol. Dock inte rymdskepp...  ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!


Illuwatar

Gillar killens min - han verkar inte vara helt nöjd med att vara i dess närhet... :)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Tufs

Har byggt in en cockpit så rädd-haren kan få sig en åktur.




9... 8... 7...


Markus

Jag såg lite Star Wars Rebels avsnitt och fick lite inspiration. Har precis börjat bygga en liten del av en korridor som finns i Death Star. Bara en väldigt liten modell än så länge. om jag blir tillräckligt nöjd kanske jag bygger ut den. Jag bifogar bilder imorgon  :)

Tufs

Hela Death Star i minifig skala skulle vara något.

Tufs

Kanske inte så mycket byggande i detta. :D

Markus

Citat från: Tufs skrivet 09 mars 2015 kl. 21:21
Hela Death Star i minifig skala skulle vara något.

Ja det vore verkligen något. Den skulle dock ta lite plats :D
Jag gjorde en mycket snabb beräkning som visar att den i minifig skala skulle bli runt 3,6 km i diameter. (detta baserat på en Death Star i 160km storlek)
Dags att bygga ut garaget  ;D

Här är min lilla del av en korridor i Death Star. Jag kommer tveklöst att modifiera men så här ser det ut just nu :)



Tufs

Haha! ,Jag har också räknat på det där. Skulle den hålla ihop? Ett klot med den diametern i Lego.
Den skulle nog kollapsa under sin egen tyngd. Att bygga den i rymden vore det enda möjliga. Få ta och prata med Lego och NASA om ett episkt samarbete. :)

Markus

Citat från: Tufs skrivet 10 mars 2015 kl. 11:22
Haha! ,Jag har också räknat på det där. Skulle den hålla ihop? Ett klot med den diametern i Lego.
Den skulle nog kollapsa under sin egen tyngd. Att bygga den i rymden vore det enda möjliga. Få ta och prata med Lego och NASA om ett episkt samarbete. :)

Det vore riktigt häftigt! Du får tala om för NASA att dryga ut sin årliga budget på 17 miljarder USD. Jag tror inte den räcker långt  ;D
Problem kan också bli hållbarhet mot rymdskrot  :)

Vi får kanske hålla oss till fantasin i det fallet. hursomhelst kommer mitt Lego Star Wars intresse och byggande fortsätta hela livet med eller utan ett Death Star i minifig skala  :D

andreaseldh

Mycket snygg korridor och ett extra plus i kanten för att du kommit ihåg den lilla roboten!

Apropå skalenligt: Om Globen i Stockholm motsvarar Solen, är Jorden 1 meter i diameter och befinner sig någonstans i Stockholms kommun. Och Pluto finns i Härnösand!

Och här har vi en annan stor boll:


andreaseldh

Byggde en filmvinjett, men tyvärr har den gjorts förut så jag blir tvungen att hitta på en ny...

Odidoma

Citat från: andreaseldh skrivet 11 mars 2015 kl. 09:10
Byggde en filmvinjett, men tyvärr har den gjorts förut så jag blir tvungen att hitta på en ny...
Schindlers List?

andreaseldh

Ja, det är rätt! Välkommen till filmtråden att gissa på min reservvinjett!

Markus

Citat från: andreaseldh skrivet 11 mars 2015 kl. 02:39
Mycket snygg korridor och ett extra plus i kanten för att du kommit ihåg den lilla roboten!

Apropå skalenligt: Om Globen i Stockholm motsvarar Solen, är Jorden 1 meter i diameter och befinner sig någonstans i Stockholms kommun. Och Pluto finns i Härnösand!

Och här har vi en annan stor boll:



Tack  :)

Det avsnittet av Mythbusters kommer jag ihåg  :D Alla Lego experiment fascinerar mig. James May Lego hus är också en klassiker  :D



LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.