Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

humlan

Jag har en ide om att försöka ta fram en enkel grundmall för skeppsinredning till min gube i Bortom Sol.

Byggde en idag som jag använt för att skapa en regelmässigt godkänd bild åt min sigfig.

Men jag är inte helt nöjd, som vanligt. Dels är det för högt i tak men det är också dåligt bitval i den. Jag har svårt att bygga fler moduler, så jag ska börja om. Men det verkar iallafall som om min byggtorka har gått över :P
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

EpsilonEta

Citat från: humlan skrivet 18 februari 2015 kl. 20:50
Men det verkar iallafall som om min byggtorka har gått över :P
Va bra! För det kommer en ny utmaning när som helst nu.

Du kan ju göra lite olika moduler och koppla ihop dom som det behövs (t.ex. lägga in en dörr i korridoren)
Bryggan och andra specifika platser ser jag fram emot och hoppas det blir lite story också.
Angående höjden har jag använt 6 bricks i min inredning http://www.swebrick.se/index.php?topic=8008.0
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

humlan

Om jag skippar överhänget uppe så  sparar jag både bitar och höjd, men utan överhäng så känner man inte av trångheten inbillar jag mig :P

Men jag får testa mig fram...
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

humlan

Nytt försök till korridor, tror jag missar målet att göra den bitsnål.. men men... Lite bättre imho.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

swestar

Citat från: humlan skrivet 19 februari 2015 kl. 22:51
Nytt försök till korridor, tror jag missar målet att göra den bitsnål.. men men... Lite bättre imho.
Snyggt
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

pehter aka ibbe

Lyckades klura ihop det sista för att få vagnen att fyllas automatiskt. Lite finlir kvarstår, blir lite för kraftigt stopp vid vändningarna och vid tömningen ramlar lite bollar vid sidan ibland.
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

Anders67

Citat från: pehter aka ibbe skrivet 22 februari 2015 kl. 21:14
Lyckades klura ihop det sista för att få vagnen att fyllas automatiskt. Lite finlir kvarstår, blir lite för kraftigt stopp vid vändningarna och vid tömningen ramlar lite bollar vid sidan ibland.
Häftigt bygge och vilken fart på bollarna i slutet.

AndersI

Wow! En hel kedja, och med järnväg! Bra jobbat!

minus

Snyggt!
Byter vagnen håll med hjälp av en mekanisk timer eller sitter det något i själva vagnen?

Jag gillar det upprörda skriket när en av bollarna smiter.

Odidoma

Imponerande! Roligt om ni får till en GBC till Visby!

torso

Bra gjort!

Vad är den blå klossen där vagnen lastas? Jag ser att det lyser, men det är väl en sensor av något slag?

pehter aka ibbe

Citat från: minus skrivet 23 februari 2015 kl. 09:15
Snyggt!
Byter vagnen håll med hjälp av en mekanisk timer eller sitter det något i själva vagnen?

Jag gillar det upprörda skriket när en av bollarna smiter.
Dom två 1*8 tiles i varje ända påverkar varsin trycksensor, sedan är det inlagt en fördröjning vid tömning och vid lastning väntas ett klartecken att luckan är stängd. En RCX för vagnen och en för luckan, skulle nog ha klarat det med en men tyckte det var kul att testa att få två RCX:er att prata med varandra.

Jo, jag har en väldigt ivrig medhjälpare.

Citat från: torso skrivet 23 februari 2015 kl. 09:47
Bra gjort!

Vad är den blå klossen där vagnen lastas? Jag ser att det lyser, men det är väl en sensor av något slag?
Började med att sätta en ljussensor för att ha koll när den behöver tömmas men den behövdes inte, det hinner inte fyllas så mycket innan vagnen är tillbaka.
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

humlan

Småsorterar och belöningsbygger lite... Microscala till Bortom sol som vanligt.

Arbetsnamn: RS Titanic...  8)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swestar

Klossat lite  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.