Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

torso

På jobbet byggde vi hållare till våra testtelefoner. Tillgängliga bitar var i princip överblivna mini-modulars från förra året plus nån creative bucket. Egentligen byggde vi igår, men idag fixade jag de problem jag identifierat. Nu fungerar den alldeles utmärkt.

EpsilonEta

#2521
Igår (fast det var så sen att det tekniskt sätt var idag) bygde jag min första mech! (som inte var en transformer)
Det var som swestar sagt, helt plötsligt kom en ide och jag började sätta ihop delar. Efter någon timme hade jag denna.

Det är en arbetsmech utrustad med plasmaborr för gruvarbete. Tack vare Mixel-lederna är den rickigt rörlig och stadig.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

swestar

#2522
Stiligt! Mixel-lederna är verkligen en tillgång för stabilitet och rörlighet i denna skala.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Wineyard



ByggareDan

Schysst gul mech och fint lite statyinspirerat drakhuvud vill se resten av draken också.  ;)

/ByggareDan

o0ger

Citat från: EpsilonEta skrivet 14 november 2014 kl. 16:34
Igår (fast det var så sen att det tekniskt sätt var idag) bygde jag min första mech! (som inte var en transformer)
Det var som swestar sagt, helt plötsligt kom en ide och jag började sätta ihop delar. Efter någon timme hade jag denna.

Det är en arbetsmech utrustad med plasmaborr för gruvarbete. Tack vare Mixel-lederna är den rickigt rörlig och stadig.
Stiligt! Det känns som att Bortom Sol triggar dig att hela tiden bygga nya saker som du aldrig byggt innan.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

ByggareDan

Citat från: o0ger skrivet 14 november 2014 kl. 23:57
Citat från: EpsilonEta skrivet 14 november 2014 kl. 16:34
Igår (fast det var så sen att det tekniskt sätt var idag) bygde jag min första mech! (som inte var en transformer)
Det var som swestar sagt, helt plötsligt kom en ide och jag började sätta ihop delar. Efter någon timme hade jag denna.

Det är en arbetsmech utrustad med plasmaborr för gruvarbete. Tack vare Mixel-lederna är den rickigt rörlig och stadig.
Stiligt! Det känns som att Bortom Sol triggar dig att hela tiden bygga nya saker som du aldrig byggt innan.

Var inte så säker på att det är nåt nytt, om 2dagar kommer överraskningen från EpsilonEta att den lilla gula robotmechen går att vika ihop till en 4wide postbil. (då blir jag imponerad)

/ByggareDan

Nextuz

Citat från: ByggareDan skrivet 15 november 2014 kl. 00:09
Citat från: o0ger skrivet 14 november 2014 kl. 23:57
Citat från: EpsilonEta skrivet 14 november 2014 kl. 16:34
Igår (fast det var så sen att det tekniskt sätt var idag) bygde jag min första mech! (som inte var en transformer)
Det var som swestar sagt, helt plötsligt kom en ide och jag började sätta ihop delar. Efter någon timme hade jag denna.

Det är en arbetsmech utrustad med plasmaborr för gruvarbete. Tack vare Mixel-lederna är den rickigt rörlig och stadig.
Stiligt! Det känns som att Bortom Sol triggar dig att hela tiden bygga nya saker som du aldrig byggt innan.

Var inte så säker på att det är nåt nytt, om 2dagar kommer överraskningen från EpsilonEta att den lilla gula robotmechen går att vika ihop till en 4wide postbil. (då blir jag imponerad)

/ByggareDan

Haha.. säg inte för mycket nu :P

Stigge72

Byggde om en vig jag byggde för en tid sedan, då det visade sig att även om både jag och sambon visste vilken film det rörde sig om, så såg komponenterna inte ut som det de föreställde. Nu ser det hela mycket bättre ut, och resultatet finns i en viss tråd att beses och begissas. (Om någon mot förmodan inte vet vilken tråd jag syftar på så är det http://www.swebrick.se/index.php?topic=1237.0)

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

AndersI

En liten studie i fackverk (med de nya bulkbitarna)...
Ingen märkbar nerböjning trots lite belastning.

ByggareDan

Detta fackverk ser lite ut som en tågbro, som om du beställt tillräckligt många är det ju bara att bygga en rejäl tågbro.

/ByggareDan

swestar

Försöker få ihop nått fordon till Postapokalyptiska CB.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Lews

#2534
Citat från: swestar skrivet 17 november 2014 kl. 01:13
Försöker få ihop nått fordon till Postapokalyptiska CB.  :)

Mad Max Beyond Thunderdome går på Kanal5 just nu om du vill få lite inspiration.  ;)
Själv har jag byggt Parisian Restaurant , väldigt fint hus och jag blev ganska kär i olivfärgen.
[EDIT] Skriver det överstrukna i rätt tråd istället...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.