Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Citat från: humlan skrivet 28 oktober 2014 kl. 18:32
Fortsätter att testbygga i micro-skala.

Byggt om från att vara microfighter till att vara mera lik originalet. Samt experimenterat lite med asymmetrisk design.

Jag har alltid tänkt att även om designen är asymmetrisk så ska massan vara densamma längs skeppets mitt-axel. Så om du har en stor vinge på ena sida så bör du ha nåt lika tungt på andra sidan. Tex en hytt, eller kanon.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Sen jag byggde den här MOCen och fotade den så har jag vetat att den knappt kan stå utan hjälp. Så nu har jag byggt fast fötterna och gjort ett litet diorama. Ni får se resultatet i Uppsala.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

humlan

Citat från: o0ger skrivet 28 oktober 2014 kl. 19:15
Jag har alltid tänkt att även om designen är asymmetrisk så ska massan vara densamma längs skeppets mitt-axel. Så om du har en stor vinge på ena sida så bör du ha nåt lika tungt på andra sidan. Tex en hytt, eller kanon.

Jag hade en minnesbild av Twilight (7680) i bakhuvudet när jag byggde den vingen, men vid en närmare koll på Twilight ser jag att den har motorn asymmetriskt placerad på motsatt sida om vingen. Så du har en poäng där  8)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

AndersI

Citat från: o0ger skrivet 28 oktober 2014 kl. 19:15
Jag har alltid tänkt att även om designen är asymmetrisk så ska massan vara densamma längs skeppets mitt-axel. Så om du har en stor vinge på ena sida så bör du ha nåt lika tungt på andra sidan. Tex en hytt, eller kanon.

Citat från: humlan skrivet 29 oktober 2014 kl. 01:01
Jag hade en minnesbild av Twilight (7680) i bakhuvudet när jag byggde den vingen, men vid en närmare koll på Twilight ser jag att den har motorn asymmetriskt placerad på motsatt sida om vingen. Så du har en poäng där  8)

Det kan vara lämpligt att motorns kraftvektor går rakt genom skeppets tyngdpunkt, annars kommer besättningen att bli väldigt yr, och skeppet extremt svårmanövrerat...

swestar

Citat från: swestar skrivet 28 oktober 2014 kl. 09:17
WIP
Höll på att städa/sortera upp lite grann när jag fick för mig att testbygga lite, vips så hade man klossat ihop en ful j-a mech ;).
Kunde inte motstå frestelsen att fortsätta klossa på spektaklet  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Tunguska

Citat från: swestar skrivet 29 oktober 2014 kl. 15:54
Citat från: swestar skrivet 28 oktober 2014 kl. 09:17
WIP
Höll på att städa/sortera upp lite grann när jag fick för mig att testbygga lite, vips så hade man klossat ihop en ful j-a mech ;).
Kunde inte motstå frestelsen att fortsätta klossa på spektaklet  :)
En klar förbättring!
Mina LEGO-byggen på flickr.

andreaseldh

Håller med, steampunk-rök är aldrig fel!

Stigge72

Citat från: swestar skrivet 28 oktober 2014 kl. 09:17
WIP
Höll på att städa/sortera upp lite grann när jag fick för mig att testbygga lite, vips så hade man klossat ihop en ful j-a mech ;).
Det där med att man tänker sortera, och vips sitter man och bygger istället (eller tvärtom för den delen) känner man ju igen. :)

Själv har jag byggt färdigt mitt bidrag till hösttävlingen, och fotat, och postat. Sista chansen eftersom jag inte kommer kunna bygga något med mina bitar förrän efter fredag.

Stigge72


Nextuz

Citat från: swestar skrivet 29 oktober 2014 kl. 15:54
Citat från: swestar skrivet 28 oktober 2014 kl. 09:17
WIP
Höll på att städa/sortera upp lite grann när jag fick för mig att testbygga lite, vips så hade man klossat ihop en ful j-a mech ;).
Kunde inte motstå frestelsen att fortsätta klossa på spektaklet  :)

In med lite guldbitar så är den fullfilled :D

swestar

Citat från: Nextuz skrivet 30 oktober 2014 kl. 13:50
Citat från: swestar skrivet 29 oktober 2014 kl. 15:54
Citat från: swestar skrivet 28 oktober 2014 kl. 09:17
WIP
Höll på att städa/sortera upp lite grann när jag fick för mig att testbygga lite, vips så hade man klossat ihop en ful j-a mech ;).
Kunde inte motstå frestelsen att fortsätta klossa på spektaklet  :)

In med lite guldbitar så är den fullfilled :D
:) Ska in med lite 3711 till att börja med sen får vi se vad som händer. Tanken är ett litet post apocalyptic diorama med någon husruin. Men det kan ju ändras på vägen  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Jonsson

Närmar mig slutfasen på ett bygge som ska med till Uppsala, har dock räknat lite fel på technic 1/2 bush i svart...:/
Hoppas jag hinner få hem ett par från Tyskland innan onsdag..

malmen

Satt och bekymrade mig över det låga antalet bitar i LBG och försökte samtidigt skapa något som kan vara en antydan till borg :-)


andreaseldh

En park kring mitt lilla Lutande tornet i Pisa. Välkommen till Uppsala om ni vill se det i verkligheten!

bitbrist


Fick hem en BL beställning så julklappen till syrran börjar närma sig komplett.
Har gjort landskapet i ldd så hon kan sätta bygga modellen själv.


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.