Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Jag sitter och bygger en rymdstation för min karaktär i Bortom Sol (och alla andra som vill bo där). Det kommer se ut lite som den här bilden:



Nu saknar jag dessvärre vissa bitar så jag har beställt lite från BL också.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

swestar

Citat från: swestar skrivet 21 oktober 2014 kl. 03:28
Börjat på ett Ma.K ( Maschinen Krieger ) bygge. Mycket möjligt att det ändras på vägen. :)
WIP  Ett Ma.K/Hawken bygge.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swestar

Citat från: o0ger skrivet 22 oktober 2014 kl. 14:13
Jag sitter och bygger en rymdstation för min karaktär i Bortom Sol (och alla andra som vill bo där).

Spännande!
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

ulf_lindstrom

Lastbilsbygge, dragbil med semitrailer. Har haft Scania R 4x2 Highline som inspiration från verkligheten, från Lego-världen har Selanders lastbilar inspirerat.

Både bil och semmitrailer finns uppbyggda, men släpets höjd måste nog sänkas en aning samt justeras i förhållande till vändskivan, då svängradien är dålig.

o0ger

Citat från: swestar skrivet 22 oktober 2014 kl. 17:50
Citat från: o0ger skrivet 22 oktober 2014 kl. 14:13
Jag sitter och bygger en rymdstation för min karaktär i Bortom Sol (och alla andra som vill bo där).

Spännande!
Detsamma!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andreaseldh

Citat från: ulf_lindstrom skrivet 22 oktober 2014 kl. 20:36
Både bil och semmitrailer finns uppbyggda, men släpets höjd måste nog sänkas en aning samt justeras i förhållande till vändskivan, då svängradien är dålig.

Har du prövat att bygga vindavvisarna med 99780 och tiles? Eller blir de för stora då?

ulf_lindstrom

Citat från: andreaseldh skrivet 22 oktober 2014 kl. 22:57
Citat från: ulf_lindstrom skrivet 22 oktober 2014 kl. 20:36
Både bil och semmitrailer finns uppbyggda, men släpets höjd måste nog sänkas en aning samt justeras i förhållande till vändskivan, då svängradien är dålig.

Har du prövat att bygga vindavvisarna med 99780 och tiles? Eller blir de för stora då?

Tack för tipset, byggde om vindavvisarna efter ditt exempel. Med en 1x6 tile blev det riktigt bra. Var inte riktigt nöjd med min tidigare lösning, blev lite för stort utskjut bakom hyttens vägg då.

Dags att beställa lite nya bitar och bygga i verkligheten.

swestar

#2482
Update:
Citat från: swestar skrivet 21 oktober 2014 kl. 03:28
Börjat på ett Ma.K/Hawken bygge. Mycket möjligt att det ändras på vägen. :)
WIP
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Nextuz

Citat från: ulf_lindstrom skrivet 23 oktober 2014 kl. 21:45
Citat från: andreaseldh skrivet 22 oktober 2014 kl. 22:57
Citat från: ulf_lindstrom skrivet 22 oktober 2014 kl. 20:36
Både bil och semmitrailer finns uppbyggda, men släpets höjd måste nog sänkas en aning samt justeras i förhållande till vändskivan, då svängradien är dålig.

Har du prövat att bygga vindavvisarna med 99780 och tiles? Eller blir de för stora då?

Tack för tipset, byggde om vindavvisarna efter ditt exempel. Med en 1x6 tile blev det riktigt bra. Var inte riktigt nöjd med min tidigare lösning, blev lite för stort utskjut bakom hyttens vägg då.

Dags att beställa lite nya bitar och bygga i verkligheten.

Hos Marios använde vi 4865b och 30413 till avvisare :)

ulf_lindstrom

Citat från: Nextuz skrivet 24 oktober 2014 kl. 13:05
Citat från: ulf_lindstrom skrivet 23 oktober 2014 kl. 21:45
Citat från: andreaseldh skrivet 22 oktober 2014 kl. 22:57
Citat från: ulf_lindstrom skrivet 22 oktober 2014 kl. 20:36
Både bil och semmitrailer finns uppbyggda, men släpets höjd måste nog sänkas en aning samt justeras i förhållande till vändskivan, då svängradien är dålig.

Har du prövat att bygga vindavvisarna med 99780 och tiles? Eller blir de för stora då?

Tack för tipset, byggde om vindavvisarna efter ditt exempel. Med en 1x6 tile blev det riktigt bra. Var inte riktigt nöjd med min tidigare lösning, blev lite för stort utskjut bakom hyttens vägg då.

Dags att beställa lite nya bitar och bygga i verkligheten.

Hos Marios använde vi 4865b och 30413 till avvisare :)

Jag har en variant med samma delar som ni har i Marios bil, men med min byggkompetens fick jag inte till det som jag ville  :) Nu ser det ut så här i den digitala versionen:


andreaseldh

I LDD byggde jag ett staffli som jag hoppas jag hinner få hem bitar till före Uppsalautställningen.

swestar

WIP
Höll på att städa/sortera upp lite grann när jag fick för mig att testbygga lite, vips så hade man klossat ihop en ful j-a mech ;).
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Peter S

Citat från: swestar skrivet 28 oktober 2014 kl. 09:17
WIP
Höll på att städa/sortera upp lite grann när jag fick för mig att testbygga lite, vips så hade man klossat ihop en ful j-a mech ;).
Det är tanken som räknas! ;-)

humlan

Fortsätter att testbygga i micro-skala.

Byggt om från att vara microfighter till att vara mera lik originalet. Samt experimenterat lite med asymmetrisk design.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.