Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

swestar

[WIP] CS-Mech
Vill testa hur mycket "gångjärnen" 14704, 14417 och 14418 tål. Även lite greebling blir det.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

ametisten


Cyklisten

Och jag har moddat ametistens början till ett gods, så det istället liknar ett hönshus eller nått..  :o

/Cyklisten
Hejsan svejsan allihopa!! :)

Record

Jag börjar slutligen bli klar med mitt fabriks bygge till Uppsala, väntar på ett par BL ordrar sen skall det nog få va bra :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

swestar

Citat från: swestar skrivet 16 oktober 2014 kl. 00:59
[WIP] CS-Mech
Vill testa hur mycket "gångjärnen" 14704, 14417 och 14418 tål. Även lite greebling blir det.  :)
Lite smålir kvar, bland annat tycker jag att området kring gångjärnen vid axlarna ser för tunna ut. Ska försöka greebla lite där.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

humlan

Fortsätter att experimentera med micro-skala... Denna är en bogser/lots-båt-skepp
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

ByggareDan

Citat från: swestar skrivet 17 oktober 2014 kl. 02:54
Citat från: swestar skrivet 16 oktober 2014 kl. 00:59
[WIP] CS-Mech
Vill testa hur mycket "gångjärnen" 14704, 14417 och 14418 tål. Även lite greebling blir det.  :)
Lite smålir kvar, bland annat tycker jag att området kring gångjärnen vid axlarna ser för tunna ut. Ska försöka greebla lite där.  :)

Ser ju finfin ut men som du själv konstaterat så ser det lite klent ut runt axlarna, men även knävecken ser ju ut att vara en svag punkt som fienderna kan utnyttja och anfalla vid dom.

/ByggareDan

swestar

WIP
Gjorde lite justeringar på en 3 år gammal moc (https://www.flickr.com/photos/68321543@N04/sets/72157627959576918/), vips så har man en blacktron mecha,  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swestar

Börjat på ett Ma.K ( Maschinen Krieger ) bygge. Mycket möjligt att det ändras på vägen. :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Muede

nu är jag klar med min del av ringmuren inför utställningen i Visby!

/ Muede

Muede

Och så har jag blivit helt färdig med Bag End.  :D
Ska försöka ta några snygga bilder också..
/ Muede

ByggareDan

Både BagEnd och Visbymuren såg ju snygga ut.
Det enda jag kan komma på som lite kritik är att muren ser rätt så steril ut, men det kanske den gör på riktigt med, var längste sen jag såg den på riktigt.
Kanske lite tegelstensbit i LBG skulle göra den mindre rak grå vägg syndromet, annars ser det ju som sagt väldigt bra ut.

/ByggareDan

Muede

Jo, vi har dividerat det där fram och tillbaka. Lite teglsten eller snottade tiles gör den roligare, men mycket av "Visby-ringmurskänslan" försvinner och det blir mer fantasy/riddarborg. Men i en framtida borg som återanvänder alla grå bitar så.. ;)
/ Muede

Myko


mechamike

Har Bag End fått inredning med? , Den är snyggare i verkligheten.. MEN du måste sänka taket på brunnen! det är för högt upp, det bli oproptionelig mot de små korta Hobbitarna..

(Ps jag har tjatat på Muede och på Kråkfot om att "greebla" ringmuren redan . men icke en tum viker dom sig  ;D.. Men den har faktiskt en del mer icke släta parti på de ställen den är påbyggd i verkligeten))
?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.