Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Finn Fem Fel!


andreaseldh

Citat från: Ledwinka skrivet 02 mars 2021 kl. 16:33
1 st 60474 + 4 st 27925 ???

Helt korrekt svar på första frågan! Gissar du rätt på följdfrågan också?

andreaseldh


stroeller

Håller på att försöka färdigställa en C-modell av 42082, i det här fallet Wheel Loader (https://rebrickable.com/mocs/MOC-18978/Nico71/42082-model-c-wheel-loader/#details). Som syns på bilden har jag en bit kvar...

Emma


Anders67

Ett ställ till mina monokrom minifigs

Emma

Citat från: Anders67 skrivet 06 mars 2021 kl. 01:47
Ett ställ till mina monokrom minifigs

Stiligt! Är det bright Pink, den med magenta-håret?

Emma

Mitt tan-hus växer.

Record

Citat från: Emma skrivet 06 mars 2021 kl. 19:38
Mitt tan-hus växer.

Fantastiskt snyggt med de vinklade fönstren, för mig var detta en helt ny teknik som löser ett problem på ett mycket bra sätt, du är bra så grym på att bygga!!
Friskt satsat, hälften vunnet..

Joacim

Kan bara hålla med! Tack för att du delar den tekniken med oss! :)

janhansson

#3956
Igår kväll satt jag och roade mig med att försöka återskapa 80-talets gamla väggpaneler från Borg/Pirat med klossar.
Antagligen har många andra provat detta innan, men det var lite kul att göra, även om resultatet nog inte är så användbart.
(Svårt att demontera en byggnad som använder dessa utan att panelerna går sönder om inte annat.)

Några av experimenten med förlagor i bakgrunden

Eriol

Citat från: Record skrivet 06 mars 2021 kl. 19:51
Citat från: Emma skrivet 06 mars 2021 kl. 19:38
Mitt tan-hus växer.

Fantastiskt snyggt med de vinklade fönstren, för mig var detta en helt ny teknik som löser ett problem på ett mycket bra sätt, du är bra så grym på att bygga!!

Vi andra som inte är lika skickliga beställde de nya rundade fönsterbågarna i lugbulken i stället...  :)


Godtfred

Gilla-knappen räcker inte, det var riktigt snyggt klossat! Spännande att se vad det blir.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.