Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

ludwigring

#2760
MOC: Kustbevakningshelikopter (Sea King inspirerad)

Designade den här helikoptern som första MOC i min Kustbevakningsserie och fick äntligen hem bitarna från Bricklink  :)

Tanken är att den ska kompletteras med några båtar/skepp av olika storlek, en terrängbil och en lastbil/pickup samt Kustbevakningens högkvarter.

Om helikoptern: Skjutdörrar på båda sidor, plats inuti för pilot, ytbärgare och vinschoperatör och bår med nödställd person.





Ber om ursäkt för att bilderna är lite begränsade men jag fick bara tillåtelse från sonen att ta några snabba bilder innan han ville leka med den. Kommer förhoppningsvis lite nya bilder framöver när mer delar av serien blir färdigställda.

o0ger

Liten ide till motorer. Ville testa om man kunde göra nåt kul med 3787


Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Nextuz

Citat från: o0ger skrivet 30 mars 2015 kl. 22:34
Liten ide till motorer. Ville testa om man kunde göra nåt kul med 3787



Skulle kunna tänka mig att det är sådär en bränslecell ser ut i framtiden :)

o0ger

Blev precis klar med en lösning till Reverse Engineering Contest Vecka 2, en fantastiskt kul och utmanande tävling av eldeeem på Flickr.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Myko

Citat från: o0ger skrivet 31 mars 2015 kl. 23:00
Blev precis klar med en lösning till Reverse Engineering Contest Vecka 2, en fantastiskt kul och utmanande tävling av eldeeem på Flickr.

Blev också klar men jag fattar inte riktigt hur man ska "skicka in" sitt bidrag. Mitt bidrag till första tävlingen fick ingen respons.

EpsilonEta

Citat från: Myko skrivet 01 april 2015 kl. 00:03
Citat från: o0ger skrivet 31 mars 2015 kl. 23:00
Blev precis klar med en lösning till Reverse Engineering Contest Vecka 2, en fantastiskt kul och utmanande tävling av eldeeem på Flickr.

Blev också klar men jag fattar inte riktigt hur man ska "skicka in" sitt bidrag. Mitt bidrag till första tävlingen fick ingen respons.

Man kan lada upp privat till flickr och tagga eldeeem som person i bilden.
Jag visste inte om detta så jag flickr-mailade adressen till en molnlagrad bild.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Björn G.

Vet inte om detta passar in här?
Byggt en baksida till med lite känsla av sommar, sol, bad och matlagning utomhus.

Pizzakillen tror på dåliga tider och håller på att bygga en ny bil. Han saknar bitar...



VA! Har dom slutat med tre-siffriga artikelnummer?!

swestar

Lekt lite med LifeLites.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Manne

Klossat ihop två 16x16 podier för minifigsen..

Serie 12-13 :):):)

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

ByggareDan

Har också byggt liknande ställ till mina serier men jag använde bricks i seriens färg så min serie13 blir nog Lime.


/ByggareDan


Manne

Citat från: ByggareDan skrivet 06 april 2015 kl. 11:53
Har också byggt liknande ställ till mina serier men jag använde bricks i seriens färg så min serie13 blir nog Lime.


/ByggareDan

Inte helt fel tänk.. I mitt fall så är det konstant bitbrist.. Så det fick bli lite vita bitar som var sådär i skicket.. Skulle nog dock höjt upp alla raderna 1 brick, för att få en snyggare främre kant..

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

ByggareDan

Idag har jag suttit o fipplat ihop en typ 3längad skånegård i vitt o svart till Micropolis.

/ByggareDan

humlan

Jag har många funderingar på hur jag ska rå ihop ett "glashus" i lego, mitt kulturhus till swebrick-tävlingen nyligen var en sådan idé. Kräver lite mera jobb, men jag ska komma tillbaka till den "nångång".

Just nu försöker jag få ihop en design som finns i min skalle, byggde ett lite försökstest för att se om konceptet funkar.

Några fler vångingar, bestämma mig för om den ska ha vita eller svarta ramar runt fönstren, samt övrig utsmyckning kvarstår "bara"..... Råd och tips mottages tacksamt.

Om jag lyckas ro ihop den, skulle det vara kul att ta med den till Nordskensutställningen.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

humlan

Inte microskala, utan upp-skala....

Eller... Iallafall ett försök att skala upp den fighter som jag byggt i microskala till Bortom Sol. Nu ska den få vila en stund, innan jag tweakar vidare. Är några detaljer som behöver finslipas.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Odidoma

Citat från: humlan skrivet 12 april 2015 kl. 02:21
Inte microskala, utan upp-skala....

Eller... Iallafall ett försök att skala upp den fighter som jag byggt i microskala till Bortom Sol. Nu ska den få vila en stund, innan jag tweakar vidare. Är några detaljer som behöver finslipas.
snyggt! Tweaka vidare du!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.