Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

swestar

Trångt på arbetsplatsen  :). Börjat på en tredje modul till http://www.swebrick.se/index.php?topic=6371.0 Space diorama.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swestar

Citat från: swestar skrivet 25 augusti 2014 kl. 18:43
Trångt på arbetsplatsen  :). Börjat på en tredje modul till http://www.swebrick.se/index.php?topic=6371.0 Space diorama.
WIP
Ett första steg mot något som ska bli en port. Är långt ifrån nöjd men man måste börja någonstans.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Stigge72

Egentligen igår, om man skall vara petig. Det började med att jag satte ihop huvudmodellen (ångloket) av . Sedan tidigare hade jag en vagn byggd, och tänkte att jag bygger ett par vagnar till. Ganska snart upptäckte jag att vissa bitar inte fanns så många av i mörkgrönt i min samling, så de extra vagnarna fick bli i orange i stället.

SvanteOlof

Jag hittade den här på vinden. Det är ingen moc men jag byggde den igår. Det är sithlordens rymdfarkost. Jag hade inte instruktionerna kvar men hittade på nätet. Den är från 1999 och ganska kul att bygga.
ordvits: studsmatta = 4186

swestar

Citat från: swestar skrivet 25 augusti 2014 kl. 18:43
Trångt på arbetsplatsen  :). Börjat på en tredje modul till http://www.swebrick.se/index.php?topic=6371.0 Space diorama.
Sakta men säkert framåt... tror jag... :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Illuwatar

Fick min leverans av bitar från Frankrike, så nu kunde jag färdigställa mina fem moduverse-vägmoduler. Gjorde två utan brunnar, så det blev för många att ha dessa på alla moduler. Dessa moduler är tänkta att får följa med till Uppsala.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

swestar

Citat från: Illuwatar skrivet 28 augusti 2014 kl. 19:57
Fick min leverans av bitar från Frankrike, så nu kunde jag färdigställa mina fem moduverse-vägmoduler. Gjorde två utan brunnar, så det blev för många att ha dessa på alla moduler. Dessa moduler är tänkta att får följa med till Uppsala.
Stiligt!
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Odidoma

Citat från: swestar skrivet 28 augusti 2014 kl. 20:15
Citat från: Illuwatar skrivet 28 augusti 2014 kl. 19:57
Fick min leverans av bitar från Frankrike, så nu kunde jag färdigställa mina fem moduverse-vägmoduler. Gjorde två utan brunnar, så det blev för många att ha dessa på alla moduler. Dessa moduler är tänkta att får följa med till Uppsala.
Stiligt!
Håller med, Uppsala kommer bli fantastiskt bra!

Anders67

Citat från: Illuwatar skrivet 28 augusti 2014 kl. 19:57
Fick min leverans av bitar från Frankrike, så nu kunde jag färdigställa mina fem moduverse-vägmoduler. Gjorde två utan brunnar, så det blev för många att ha dessa på alla moduler. Dessa moduler är tänkta att får följa med till Uppsala.

Hur bra som helst!

Record

Friskt satsat, hälften vunnet..

Illuwatar

Anders67 - dina byggbeskrivningar gjorde det enkelt att bygga dessa (och att beställa rätt bitar...). Den fjärde modulen byggde jag på mindre än 20 minuter. Och resultatet blir professionellt och snyggt. Dessutom lätt att hålla rent då det inte finns några synliga knoppar. Och modulerna är stadiga när de ligger på plats. Men man får vara lite försiktig när man hanterar dem. Tar man tag i dem på fel sätt kan det sluta med en hög bitar på golvet. Och så var det det där med kostnaden för ljusgrå 1x8 bricks...

Men jag hoppas fler bygger dessa moduler till Uppsala - kommer bli riktigt fint... :)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Kwagge

Citat från: Illuwatar skrivet 28 augusti 2014 kl. 19:57
Fick min leverans av bitar från Frankrike, så nu kunde jag färdigställa mina fem moduverse-vägmoduler. Gjorde två utan brunnar, så det blev för många att ha dessa på alla moduler. Dessa moduler är tänkta att får följa med till Uppsala.

Citat från: Illuwatar skrivet 29 augusti 2014 kl. 13:39
Och så var det det där med kostnaden för ljusgrå 1x8 bricks...


Kollade runt lite (igen) på dessa 1x8 i LBG New..

På BL finns det för 2,38 som billigast om man köper mer än 100st..

Rejält många har en till "bra" pris, 567st till 2,66 styck..

Snurrade in på P&B bara för att kolla. 2,64 tog det per styck. Handlar man 228 stycken så får man det fraktfritt plus VIP poäng..



Frågan till Uppsala är om det finns tällräkligt många som har byggt el tänker bygga dessa väg moduller. Grymt snygga är de!

Ozp

Citat från: Kwagge skrivet 29 augusti 2014 kl. 14:43
Snurrade in på P&B bara för att kolla. 2,64 tog det per styck. Handlar man 228 stycken så får man det fraktfritt plus VIP poäng..

Det räcker ju bara till fyra st.

torso

Citat från: Kwagge skrivet 29 augusti 2014 kl. 14:43
Kollade runt lite (igen) på dessa 1x8 i LBG New..

På BL finns det för 2,38 som billigast om man köper mer än 100st..

Rejält många har en till "bra" pris, 567st till 2,66 styck..

Snurrade in på P&B bara för att kolla. 2,64 tog det per styck. Handlar man 228 stycken så får man det fraktfritt plus VIP poäng..

Har inte registrerat mig på S@H (än). Har jag rätt i att poängen motsvarar 5% rabatt (om man lyckas använda dem)? I så fall blir P&B billigare om man passar på när man får dubbla poäng.

Kwagge

Citat från: Ozp skrivet 29 augusti 2014 kl. 15:22
Citat från: Kwagge skrivet 29 augusti 2014 kl. 14:43
Snurrade in på P&B bara för att kolla. 2,64 tog det per styck. Handlar man 228 stycken så får man det fraktfritt plus VIP poäng..

Det räcker ju bara till fyra st.

Du får handla fler.. Fortfarande fraktfritt  ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.