Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Tie Fighter

Låter mycket spännande. Blir det en WIP eller ska du låta oss lida tills bygget är klart?

Myko

Blir nog ingen WIP ifall jag avbryter projektet.

pehter aka ibbe

Gjort färdigt modeller till Norrköping, givetvis var batterierna till blixten slut när jag skulle fota lite. Nåja, mobilen funkar till ett snabbt gruppfoto.

Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

stej123



WIP-bild på mitt Hogwartsbygge. Mest interiören kvar nu.

mechamike

Wow.. snyggt.. precis nått sånt vill min äldsta vi ska bygga..
?


mechamike

Citat från: pehter aka ibbe skrivet 06 oktober 2013 kl. 21:17
Gjort färdigt modeller till Norrköping, givetvis var batterierna till blixten slut när jag skulle fota lite. Nåja, mobilen funkar till ett snabbt gruppfoto.



Ser bra ut.. kul att du fick ihop dom!
?

stej123

Citat från: mechamike skrivet 08 oktober 2013 kl. 01:40
Wow.. snyggt.. precis nått sånt vill min äldsta vi ska bygga..

Bara att sätta igång då! :D

mechamike

Citat från: stej123 skrivet 08 oktober 2013 kl. 15:29
Citat från: mechamike skrivet 08 oktober 2013 kl. 01:40
Wow.. snyggt.. precis nått sånt vill min äldsta vi ska bygga..

Bara att sätta igång då! :D

Jo, kanske ett par BL ordrar på lite fler burp tak i så fall först..
Fast det här får stå tillbaka. Vi hade ett snack igår om vad vi ska bygga tillsammans (vilket vi pratat om länge) och nu är det bestämt. Bitar finns.. skiss finns och minfigs som behövs ligger hemma. Kommer bli ett brett men inte så djupt bygge och nått som jag inte provat på förrut.

?

stej123

Citat från: mechamike

Jo, kanske ett par BL ordrar på lite fler burp tak i så fall först..
Fast det här får stå tillbaka. Vi hade ett snack igår om vad vi ska bygga tillsammans (vilket vi pratat om länge) och nu är det bestämt. Bitar finns.. skiss finns och minfigs som behövs ligger hemma. Kommer bli ett brett men inte så djupt bygge och nått som jag inte provat på förrut.

Jag gillar inte dom bitarna egentligen...dels bildar de inget runt torn, sen är alla lite, lite skeva...

Skrytsson

Citat från: stej123 skrivet 07 oktober 2013 kl. 22:04

WIP-bild på mitt Hogwartsbygge. Mest interiören kvar nu.

Mycket fint! Jag gillar speciellt bron som sitter lite diagonalt. Sitter den fast i båda ändarna? I såna fall, hur lyckades du undvika avrundningsfel? Pythagoras sats?

stej123

Citat från: Skrytsson skrivet 08 oktober 2013 kl. 18:19
Citat från: stej123 skrivet 07 oktober 2013 kl. 22:04

WIP-bild på mitt Hogwartsbygge. Mest interiören kvar nu.

Mycket fint! Jag gillar speciellt bron som sitter lite diagonalt. Sitter den fast i båda ändarna? I såna fall, hur lyckades du undvika avrundningsfel? Pythagoras sats?

Den sitter fast med  3830c01 i båda ändar. Jag provade mig fram och jag vet egentligen inte om det är lego legal, den sitter bra utan påfrestning vad det verkar iaf.

Myko


Skafte

Citat från: Myko skrivet 08 oktober 2013 kl. 22:14
Och där gav jag upp mitt projekt. :)

Mer fakta!

Saknades det bitar, bilder på förlagan eller inspiration? Avslöja vad det var tänkt att bli!

mechamike

?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.