Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Lews

Ett rätt så anspråkslöst hyreshus med tre lägenheter.

AndersI

Ett snyggt och trevligt hus, även om det ser lite öde ut utan blommor och gardiner  :P

Lews

Citat från: AndersI skrivet 07 augusti 2013 kl. 21:14
Ett snyggt och trevligt hus, även om det ser lite öde ut utan blommor och gardiner  :P

Nyproduktion, hyresgästerna har inte hunnit flyttat in ännu ju!   ;)

insurrection

Har börjat bygga ihop delar som ska bli murar från bulk-bitarna, väldigt enformigt men ändå gött. Till och med liggandes ner och staplade på varandra så duger de som murar :)


47 by lego_insurrection, on Flickr

stej123

Jag fick i veckan de sista bitarna till mitt nya flygplansprojekt. Jag har ingen bra kamera tillgänglig än på ett tag, så jag avvaktar med att skapa en egen tråd. Här kommer iaf en förhandstitt:


Lews

Byggt om huset som jag la upp häromdagen. Huset delades på mitten och gjordes om till två enfamiljsbostäder för att göra det lättare att möblera senare.
Nu finns det även blommor och gardiner!  ;)

Anders67

Citat från: Lews skrivet 11 augusti 2013 kl. 21:22
Byggt om huset som jag la upp häromdagen. Huset delades på mitten och gjordes om till två enfamiljsbostäder för att göra det lättare att möblera senare.
Nu finns det även blommor och gardiner!  ;)

Snyggt, fin fasad, taket är riktigt snyggt och blommorna sätter pricken över i.

AndersI

Det blev betydligt livfullare! Platsar vid vilken CC-gata som helst.

Om jag får fortsätta att 'klaga' skulle jag nog ha spegelvänt dörrplaceringen på den ena halvan, eller bara satt en enda dörr i mitten.

Ras 74

@ Lews: Riktigt snyggt. Kan bara hålla med AndersI att version två är bättre.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Lews

Citat från: Anders67 skrivet 11 augusti 2013 kl. 21:47
Snyggt, fin fasad, taket är riktigt snyggt och blommorna sätter pricken över i.

Citat från: Ras 74 skrivet 12 augusti 2013 kl. 13:18
@ Lews: Riktigt snyggt. Kan bara hålla med AndersI att version två är bättre.

Citat från: AndersI skrivet 12 augusti 2013 kl. 12:54
Det blev betydligt livfullare! Platsar vid vilken CC-gata som helst.

Om jag får fortsätta att 'klaga' skulle jag nog ha spegelvänt dörrplaceringen på den ena halvan, eller bara satt en enda dörr i mitten.

Tack alla tre!  :)

Huset blev i ombyggnaden uppdelad i två fristående hus på 16x32 stud var så en dörr i mitten går inte.
Ska prova att spegelvända hela hus 2 för att se om det ser bättre ut. Husen finns bara som LDD-byggen ännu så det är lätt att fixa.

swestar

Ett enkel landningsplatta till mitt rymdlastskepp  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swestar

#1901
Citat från: swestar skrivet 17 augusti 2013 kl. 05:28
Ett enkel landningsplatta till mitt rymdlastskepp  :)
WIP
Skulle bygga ett landskap till Norrköpingsutställningen och är klar med 3st 32*32 plattor. Började bygga ett rymd lastskepp men märkte fort att det inte skulle passa in. Så då blev det en fristående landningsplatta till skeppet. Landskapet blir ett senare bygge. Lite bygge kvar på plattformen plus lite färg kompletteringar av vissa klossar. Här en mobilkamerabild
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

AndersI

En ratt att montera min telefon i för att köra racing-spel. Fungerar faktiskt riktigt bra!

Tim Pettersson

Citat från: AndersI skrivet 21 augusti 2013 kl. 21:36
En ratt att montera min telefon i för att köra racing-spel. Fungerar faktiskt riktigt bra!

Patentera! xD tummen upp.
Let the Wookiee win.

Majkel

Framförallt containrar, försöker också få till en lastbil :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.