Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Mästarbyggartävling höst 2021- vår 2022

Startat av V.L.flower, 26 september 2021 kl. 21:31

Föregående ämne - Nästa ämne

V.L.flower

Mästarbyggartävling
Enligt traditionen har förra vinnaren av Mästarbyggartävlingen fått bestämma temat för tävlingen efter och det var Zilmrud, som önskade ett sagotema. Allt från godnattsaga & Astrid Lindgren till prinsessor och skönlitteratur.

"I Sagornas värld"

Regler
- Endast 1 bidrag per medlem.
- Bitarna ska vara hela och rena, inga målade bitar, trasiga bitar, bitar med tuggmärken eller på annat sätt modifierade.
- Det är inte tillåtet med printade "custom" bitar.
- Tävlingsbidraget ska vara ett nytt, ej tidigare visat bygge.
- Ingen begränsning i storlek i år.
- Bidraget ska bestå av 5 bilder som skall postas i denna tråd senast kl 23:59 den 20:e Mars 2022. Sedan kör vi omröstning på forumet så att tävlingen är avklarad innan event Klosskalas i Hässleholm 2022.
- Tävlingen är endast öppen för betalande medlemmar i föreningen Swebrick (du hinner bli medlem innan sista anmälan!)
- Du får inte ställa upp i tävlingen om du vunnit denna tidigare år.
- Det är OK och uppmuntras att dela med er av byggprocessen fram till det färdiga bygget - starta en WIP tråd för detta ändamål.
- Denna gång är det OK att sprida sin byggutveckling på andra forum - sharing is caring!
- Belysning är OK, både LEGO och 3e part/hemmabygge.

Det handlar därför inte bara om att bygga och fota bäst utan också om att inspirera andra, och ni som röstar ha med detta i er bedömning.

Genom omröstning kommer vi att utse 3 vinnare och vi kommer även lotta ut 2 priser.
Vi kommer att dela ut ett pris till "Rookie of the year" - detta pris kan bara ges till en medlem som bara har varit medlem i max 18 månader och som ställer upp i denna tävling.

Stort LYCKA TILL!
I Love Studs
https://konstnarviolalindell.se
insta: konstviolalindell

MarLar

Vad innebär en WIP-tråd? Att följa ett bygge över tid?

Myko

Citat från: MarLar skrivet 06 december 2021 kl. 19:49
Vad innebär en WIP-tråd? Att följa ett bygge över tid?

Japp det stämmer. Work in Progress.

Hannamalia

Halloj! Är det någon som bygger på något mästarbygge? Jag har inte sett någon WIP som tyder på det. Jag har ändå kanske ett bygge på gång, om det nu hinner bli klart. Sagotemat är ju verkligen något som min kreativitet när det gäller legobygge går igång på. Först hade jag en idé om två sagor som jag faktiskt länge tänkt på att jag skulle vilja bygga redan innan detta tema dök upp. Sen gick tiden åt till annat legobygge och andra saker, så då började jag fundera på om ett pågående bygge kunde utökas till en annan saga. Så skulle jag en kväll bara testa om det gick att bygga en viss figur och så hade jag plötsligt byggt resten av familjen och nu även tre karaktärer till (mitt legobyggande i ett nötskal, jag liksom har bara råkat bygga). Håller nu på att bygga deras hus, men som sagt känns det osäkert på om det hinner bli klart till deadline. Vi får se.

MarLar

Jag har byggt en del i datorn och en del fysiskt. Dock känner jag att deadline jagar mig. Pappaledighet gav tyvärr ingen ledighet utan bara mindre fritid =)
Hinner jag få ihop allt och beställa bitarna så ska jag vara med, om än för att det är kul att bygga något större än att jag har ambitioner till någon framgång.

Hannamalia

Ha, ha, första barnet kanske? Brukar vara en vanlig missuppfattning att pappaledighet innebär någon slags ledighet  ;) Men om nåt år kanske ni kan bygga duplo ihop.

MarLar

Citat från: Hannamalia skrivet 18 februari 2022 kl. 11:28
Ha, ha, första barnet kanske? Brukar vara en vanlig missuppfattning att pappaledighet innebär någon slags ledighet  ;) Men om nåt år kanske ni kan bygga duplo ihop.

Nej andra, och det innebär att den äldre inte fick vara på fritids efter skolan när jag var "ledig" men den yngre. Dubbelkoll efter klockan 13 således. Nu är den lilla dock inskolad så mellan vab-dagarna finns lite mer tid nu =)

Memmla

#7
När jag kommer igång och bygger hinner det sällan bli något work in progress inlägg tyvärr. Men jag slänger upp mitt bidrag först så hoppas jag att det inspirerar andra att göra det samma!  ;D

Det fick bli en klassiker till saga som inspiration.  :D

drdoddo

Här kommer mitt bidrag  :D
Tänkte att sagor ofta kommer i bokform så körde på det upplägget fullt ut.



Hannamalia

Är det en drakkropp man kan se i toppen?  :D

drdoddo


Hannamalia

#11
Puh! Jag hann, med lite marginal t o m. Här kommer mitt bidrag.

Emma

Citat från: Hannamalia skrivet 14 mars 2022 kl. 07:54
Puh! Jag hann, med lite marginal t o m. Här kommer mitt bidrag.

wow så snyggt!

Hannamalia


Hannamalia


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.