Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

AFOLvsAFOL 2021

Startat av krakfot, 10 augusti 2021 kl. 01:31

Föregående ämne - Nästa ämne

krakfot

Efter en hård kamp är det avgjort och nu ska det även avslöjas vilka byggare det är bakom dessa fantastiska byggen (jag ber om ursäkt att det glömts bort lite...) Men ett stort GRATTIS till er alla men speciellt till årets vinnare HannaMalia!

Vinnare 2021 är: "Här dansar herr Gurka och Krakel Spektakel hänger i gardinen". av HannaMalia (bidrag 1)



Silvermedaljen går till "en lite "hårdare" stil" av the_brickaholic (bidrag 2)


och bronset går i år till "The Origin of Rock Music" av Teabox  (bidrag 6)


4:e platsen går till "Neil och Buzz" av Embe


5:e plats går till rockkonseren i Bidrag 3 av danielbrrsson


6:e plats går till Bidrag 5: "Efter att ha kämpat en dryg månad tvingas jag till slut ge upp. Jag får inte automatiken att fungera. Men musik ska det bli, om än lite mer handgripligt!" av andreasEld



--------------------------------------------------------


Så var det dax för årets stora AFOLvsAFOL-tävling. Temat är som vanligt valt av förra årets vinnare Skafte och lyder:

Musik skall byggas utav glädje




Reglerna för tävlingen är följande:
- Bygg något på temat MUSIK! Det kan vara ett instrument, en orkester, noter eller bara något du förknippar med musik. Klassiskt, jazz, pop, metal - all musik är bra musik!
- Endast riktigt LEGO får användas. Dvs. inga digitala bidrag och inga 3e parts bitar.
- Maxstorlek på bygget är 32x32 och max 50 cm högt. Ni får dock bygga i valfri skala.
- Bitarna ska vara hela och rena, inga målade bitar, trasiga bitar, bitar med tuggmärken eller på annat sätt modifierade.
- Tävlingsbidraget ska vara ett nytt, ej tidigare visat bygge.
- VIKTIGT! Tävlingsbidraget få inte läggas ut på Flickr, Brickshelf eller annan bildtjänst eftersom bygget ska vara anonymt fram tills tävlingen är avslutad.
- Bidragen, max 3 bilder (max 1024x1024 pixlar) på din MOC skall skickas in senast 23.59 söndagen den 30:e september till Krakfot via mail: krakfot@hotmail.com
- Skriv inget i tävlingstråden om att du skickat in något bidrag, mening är att byggarna ska vara anonyma tills tävlingen är avslutad.
- Ange i mail titlen tävlingsnamn, ditt swebrick namn och bidragets titel ex. "AFOL vs AFOL - Krakfot - Ops!" så blir det enklare för mig att hantera mailen.
- Vill man ha en beskrivande text till bilden(erna) så går det bra att lägga till det i mail body'n max 100 ord, vi vill inte ha några uppsatser.
- Tävlingen är endast öppen för medlemmar i föreningen Swebrick (du hinner bli medlem innan sista anmälan!).

Tilläggsregel: bygget får vara max 50cm högt! Inget överhäng mer än enstaka mindre delar (växter, minifigurtillbehör e d), inga konstruktioner utanför 32x32.


Alla bidrag kommer läggas ut av Krakfot på forumet första veckan i oktober så alla kan kontrollera att jag inte missat något bidrag sen börjar omrösningarna andra veckan i oktober.

Tävlingsbidragen lottas att möta varandra två och två i flera röstningsomgångar tills bara vinnaren är kvar.
Förutom ära och berömmelse blir det fina priser!

byStfn

Är det 32x32x32 som avses? Dvs, är höjden också reglerad?

Skafte

Citat från: byStfn skrivet 11 augusti 2021 kl. 09:51
Är det 32x32x32 som avses? Dvs, är höjden också reglerad?

Som den som hittat på regeln för storlek kan jag säga så här: tanken var att 32x32 gör att kanske fler kan vara med. Stort fick vi bygga förra året.  ;)

Tilläggsregel: bygget får vara max 50cm högt! Inget överhäng mer än enstaka mindre delar (växter, minifigurtillbehör e d), inga konstruktioner utanför 32x32.

krakfot

Jag la till 50cm regeln i första posten.

krakfot

Hej, en liten påminnelse om att det börjar närma sig deadline (30/9)...

krakfot

Hej, jag kommer sammanställa bidragen och lotta tävlingsordning nu. Alla som lämnat in bör ha fått ett mail med ett tack för bidraget om ni inte fått detta så hör av er på krakfot@hotmail.com snarast. OBS kom ihåg skriv inget om det här eftersom det är hemligt vem som är med och vem som byggt vad/G

krakfot

Ja med lite försenint så är nu röstningsomgång 1 igång. Ingen åker ut denna gång (de som förlorar sin match får en chans till). Vi röstar i två dagar.

krakfot

Omgång 2 är nu igång. De bidrag som får sin andra förlust denna omgång är ute ur tävlingen. Om det är tre bidrag som förlorar sin andra match denna gång kommer det bidrag av dessa tre som har totalt mest antal röster att gå vidare till semifinal.

krakfot

De fyra semifinallagen är nu klara och gå nu in och rösta på vilka bidrag du vill skicka till final. Jag har också lagt ut en placeringsmatch för att avgöra vem som kniper 5:e platsen.

krakfot

Efter en hård kamp är det avgjort och nu ska det även avslöjas vilka byggare det är bakom dessa fantastiska byggen (jag ber om ursäkt att det glömts bort lite...) Men ett stort GRATTIS till er alla men speciellt till årets vinnare

HannaMalia!


(förstaposten uppdaterad med placeringarna och vem som ligger bakom varje bidrag och jag ber om ursäkt att jag glömt bort att uppdatera detta tidigare...)

o0ger

Grattis HannaMalia till denna stora ära!!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

CopMike

Ja grattis och riktigt fint klossat :D!

Skafte

Stort grattis Hannamalia, det var precis den här sortens byggen jag hoppades på! En eloge till alla andra deltagare också, många fina bidrag.

Ser fram emot nästa sommars tävling och Hannamalias tema!

Klossa på och håll musiken igång!  :)

Gideon

Stort grattis HannaMalia, riktigt fint bygge!  :D

Silence101

Grattis till vinsten Hannamalia.
Härligt bygge med fina färger.
Grattis till er andra också. 😃
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.