Kvartalstävling 2021:2: Jag ska måla hela världen...

Startat av krakfot, 17 maj 2021 kl. 10:36

Föregående ämne - Nästa ämne

krakfot

Så har tiden gått och det är redan fyra år sedan jag ledde första tävlingen röd, Många tävlingar har  det hunnit bli men nu är det dags för mig att lämna över stafettpinnen till nästa tävlingsledare. Den som jag nu lämnar över till är V.L.flower. För att överlämnandet ska gå så smidigt som möjligt kommer vi gemensamt arrangera denna kvartalstävling. Jag är kanske mest känd för mina enfärgade byggen gärna i star wars tema och V.L.flower gillar mer färgglada byggen, så tänkte vi att temat denna gång ska handla om färgsättning. Därav tävlingens tema:



Jag ska måla hela världen...

I denna kvartalstävling vill vi se hur ni kan utmana det standardiserade färgschemat i traditionella teman/byggen. Ta ut svängarna i ert färgval snarare än udda användning av bitar. Helt enkelt använd färgsättningen som hjälpmedel för att skapa en twist i bygget. Det kan vara allt från flower power x-winge till ett Gråsvart HLC....

Tävlingsregler:

- Tävlingen är endast öppen för betalande medlemmar i Swebrick. (Ni hinner bli medlemmar tills det är dags att lämna in...)
- Max 32x32 i storlek
- Endast ett bygge per person
- Bidragen postas i denna tråd, max tre bilder på ert bygge.

Deadline: 30 juni klockan 23:59

En jury kommer avgöra vinnare denna gång och pris delas ut till de tre bästa bidragen och ett extra pris kommer lottas ut bland övriga deltagare.

Lycka till!

V.L.flower

I Love Studs
https://konstnarviolalindell.se
insta: konstviolalindell

the_brickaholic

#2
Hej!
En liten fråga bara.
såg nu att bygget max får vara 32x32.
Är det ok med ett litet överhäng i ena kanten? eller är det strikt 32x32 som gäller?
Instagramkonto = @the_brickaholic

Hannamalia

Måste bara säga att det här temat är sååå roligt och inspirerande.

V.L.flower

Citat från: the_brickaholic skrivet 10 juni 2021 kl. 09:51
Hej!
En liten fråga bara.
såg nu att bygget max får vara 32x32.
Är det ok med ett litet överhäng i ena kanten? eller är det strikt 32x32 som gäller?
Överhäng å överhäng... Hehe. Liiiite, ska nog gå bra. Det beror ju mycket på helheten. Nån stud utanför är ok, skulle jag säga.
I Love Studs
https://konstnarviolalindell.se
insta: konstviolalindell

V.L.flower

#5
Än finns det lite tid att komma med en färgsprakande ( eller tvärtom-färg)-idé...
I Love Studs
https://konstnarviolalindell.se
insta: konstviolalindell

Hannamalia

Citat från: V.L.flower skrivet 22 juni 2021 kl. 21:27
Än finns det lite tid att komma med en färgsprakande ( eller tvärtom-färg)-idé...

Håller på och bygger. Väntar bara på några bitar till... Men det är ju några dagar kvar.  :)

V.L.flower

Slutspurten.
Lite enkel inspiration till er som fortfarande sitter hemma å fnular på att delta.  :)  Fel färg på fel plats helt enkelt.  ;)
I Love Studs
https://konstnarviolalindell.se
insta: konstviolalindell

the_brickaholic

Mitt bidrag till denna tävling.

Jag kallar den "Feberdröm"
Tanken är att just nu i dessa pandemitider går många och längtar till sol, värme, kalla drinkar och utlandsresor.
Men hur skulle det kännas om den drömmen inte alls är som man visualiserat det? Alla sommarfärger har helt slagit tilt i naturen.
En feberdröm helt enkelt. 😁
Instagramkonto = @the_brickaholic

Hannamalia

#9
Citat från: the_brickaholic skrivet 23 juni 2021 kl. 11:57
Mitt bidrag till denna tävling.
Jag kallar den "Feberdröm"


Eller önskedröm! Jaaa, jag vill bada i choklad!!!  :D :D :D

För övrigt, så häftigt det blir när man bara ändrar den naturliga färgen till en annan. Så liksom konstigt det känns, man är så van vid vilka färger det ska vara.

Skafte

#10
I ett parallellt universum var det Olof Kurt Carlsson från Billingen som uppfann LEGO. Logotypen fick givetvis de svenska färgerna blått och gult!  :)


Godtfred


Misa

Jag ska måla...eller suga upp all färg i världen...om det tvistar de lärde.


danielbrrssn

#13
Jag har ofta tänkt vad som händer om friends-seten får en annan färgsättning. Detta var en perfekt tävling för det. Utgick från en favoritset i genren som jag kombinerade med en annan serie...

Memmla

Jag är fortfarande sisådär 8000 km ifrån min LEGO samling men slängde ihop något med min blygsamma blandpåse bitar här. Oklart vad som försiggår men färgglatt är det i alla fall.  ;D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.