Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Hungriga cykloper

Startat av lingonmirakel, 20 mars 2024 kl. 09:59

Föregående ämne - Nästa ämne

lingonmirakel

Hej, min första MOC, från min första inköpta lot och mitt första inlägg här på forumet ;D

När jag satt och sorterade mitt begagnatköp visade det sig finnas en hel drös cykloper bland minifigsen, då väcktes idén till denna lilla scen. Hade inte riktigt bitar så jag kunde göra snyggare mark och kullar, men annars är jag nöjd med resultatet.

Har absolut fått blodad tand och mitt nyväckta Lego-intresse upptar mer och mer av min begränsade fritid, men det känns bara härligt! Var i Sundsvall och kollade på otroligt imponerande byggen från er så nu är jag full av inspiration och planerar lite större MOCs för framtiden.

frontview.jpg

MrUzagi

Kan inte säga annat än "Snyggt inträde", och välkommen. Det ska bli spännande att se vad det blir framöver.

lingonmirakel

Citat från: MrUzagi skrivet 20 mars 2024 kl. 10:04Kan inte säga annat än "Snyggt inträde", och välkommen. Det ska bli spännande att se vad det blir framöver.
Tack! Har inte landat i vad nästa originella MOC blir men så länge bygger jag på en Ninjago-stad med alla officiella set + en del MOCs från Rebrickable och lite eget, lär posta när det börjar bli ordning på den.

mrlind

Varmt välkommen.
Gillar användningen av gevären som grenar. Bra NPU !
Have a great build day!
Instagram Flickr

robinnilsson403

Kul bygge! Instämmer om gevären!
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Bokeslundsparken

Fint bygge! Gillar också gevären och basen som blir en trevlig inramning.

lingonmirakel

#6
Citat från: mrlind skrivet 20 mars 2024 kl. 11:29Varmt välkommen.
Gillar användningen av gevären som grenar. Bra NPU !
Citat från: robinnilsson403 skrivet 20 mars 2024 kl. 11:32Kul bygge! Instämmer om gevären!
Citat från: Bokeslundsparken skrivet 20 mars 2024 kl. 12:22Fint bygge! Gillar också gevären och basen som blir en trevlig inramning.

Tack alla! Ja, de gav den rätta kojakänslan tyckte jag.

Jesper_Lundgren

Varmt Välkommen och riktigt snyggt bygge, ska bli roligt att se vad mera du hittar på att bygga.

lingonmirakel

Citat från: Jesper_Lundgren skrivet 20 mars 2024 kl. 20:57Varmt Välkommen och riktigt snyggt bygge, ska bli roligt att se vad mera du hittar på att bygga.
Tackar Jesper!

danielbrrssn

Välkommen hit! Härligt bygge. Stilrent. 

lingonmirakel

Citat från: danielbrrssn skrivet 21 mars 2024 kl. 11:53Välkommen hit! Härligt bygge. Stilrent.

Tack så mycket! 🙏 

Zilmrud

#11
Citat från: lingonmirakel skrivet 20 mars 2024 kl. 09:59Hej, min första MOC, från min första inköpta lot och mitt första inlägg här på forumet ;D

När jag satt och sorterade mitt begagnatköp visade det sig finnas en hel drös cykloper bland minifigsen, då väcktes idén till denna lilla scen. Hade inte riktigt bitar så jag kunde göra snyggare mark och kullar, men annars är jag nöjd med resultatet.

Har absolut fått blodad tand och mitt nyväckta Lego-intresse upptar mer och mer av min begränsade fritid, men det känns bara härligt! Var i Sundsvall och kollade på otroligt imponerande byggen från er så nu är jag full av inspiration och planerar lite större MOCs för framtiden.
Riktigt Bra första MOC.
Du har fått en bra färgkombo som ser naturlig ut. Jag gillar att du byggt en bas/ram kring bygget som även står på fötter. Det får MOCen att ser mer välplanerad ut. Jag gillar även tänderna som får med den där lite känslan av orchernas byggnader i t.ex. world of warcraft.
Snyggt!  ;D
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

lingonmirakel

Citat från: Zilmrud skrivet 24 mars 2024 kl. 11:13Riktigt Bra första MOC.
Du har fått en bra färgkombo som ser naturlig ut. Jag gillar att du byggt en bas/ram kring bygget som även står på fötter. Det får MOCen att ser mer välplanerad ut. Jag gillar även tänderna som får med den där lite känslan av orchernas byggnader i t.ex. world of warcraft.
Snyggt!  ;D
Tackar Peter! Bra jämförelse med orcherna i WoW, hade inte tänkt på det men säkert därifrån jag undermedvetet hämtat inspiration ;D

Daylight



LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.