Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Freitag Flagship Store

Startat av o0ger, 13 mars 2024 kl. 21:04

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Freitag är ett schweiziskt företag som tillverkar väskor och accessoarer av begagnade säkerhetsbälten och lastbilskapell. Jag såg bilder på deras butik för minst 10 år sedan och har sedan dess varit fascinerad av hur modigt det är att skapa en så iögonfallande byggnad av gamla containrar.


Freitag Flagship Store Zurich by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr


Freitag Flagship Store Zurich by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr


Freitag Flagship Store Zurich by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

Det är också väldigt passande att de använder begagnade containrar som material eftersom det även rimmar väldigt bra med den produkt de tillverkar. Sen att byggnaden ser ut som legobitar staplade på varandra gör ju inte saken sämre :)

Här är en länk till en bild på byggnaden: https://www.freitag.ch/en/store/freitag-flagship-store-zuerich
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Jag var förresten tvungen att skapa en bit själv för den är så ny att den inte finns i Studio än. Kan ni se vilken?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Eriol

#2
Är det den där snedsågade tilen? Men sen ser det ut som att du använt masonry brick i diverse exotiska färger också..?

Väldigt likt originalet för övrigt!

o0ger

Citat från: Eriol skrivet 13 mars 2024 kl. 21:26Är det den där snedsågade tilen? Men sen ser det ut som att du använt masonry brick i diverse exotiska färger också..?
Ja det stämmer. Inte så många exotiska färger väl? Max 3-4 st :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!


mrlind

En surrealistisk byggnad. Tilldragande byggnad. Förstår att du ville bygga den och en riktigt bra MOC.
Have a great build day!
Instagram Flickr

o0ger

Citat från: Jemanuelson skrivet 13 mars 2024 kl. 22:20Väldigt stiligt bygge 😊👍

Citat från: mrlind skrivet 14 mars 2024 kl. 06:30En surrealistisk byggnad. Tilldragande byggnad. Förstår att du ville bygga den och en riktigt bra MOC.

Tack så mycket :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Joyride

Grym byggnad och snyggt fångat i din MOC. Riktigt bra!
Instagram: joyride_bricks

danielbrrssn


ArfMan

Sånt ÄLSKAR jag!

(och ja... jag tittade och tittade och tänkte och tänkte... tills att jag läste din kommentar på hur du skapade trappan....  ;) )

o0ger

Citat från: Joyride skrivet 14 mars 2024 kl. 15:11Grym byggnad och snyggt fångat i din MOC. Riktigt bra!

Citat från: danielbrrssn skrivet 16 mars 2024 kl. 23:43Stilrent! Snyggt.

Citat från: ArfMan skrivet 20 mars 2024 kl. 09:49Sånt ÄLSKAR jag!

(och ja... jag tittade och tittade och tänkte och tänkte... tills att jag läste din kommentar på hur du skapade trappan....  ;) )

Tack så mycket! :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Eriol

Har en bra och en dålig nyhet:

Bra: Den snedsågade tilen 5091 och 5092 finns nu i Stud.io.
Dålig: Fästpunkten är felplacerad så att det inte går att bygga med den.

tile.JPG

byStfn

Citat från: Eriol skrivet 06 april 2024 kl. 18:47Har en bra och en dålig nyhet:

Bra: Den snedsågade tilen 5091 och 5092 finns nu i Stud.io.
Dålig: Fästpunkten är felplacerad så att det inte går att bygga med den.

tile.JPG
Tryck på "T" och flytta den rätt bara, i väntan på att de korrigerar den :)

Jonsson


o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.