Klossfestivalen 2024 - KARLSKRONA lördagen 25 maj på Brinova Arena

Startat av Klossfestivalen, 08 november 2023 kl. 18:16

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Citat från: Tunnan skrivet 11 mars 2024 kl. 15:00Kan abslout gå att lösa om bara byggbeskrivningar finns med ;)
Byggbeskrivningar finns tyvärr inte, men instruktioner kan ges via telefon/videomöte om det behövs :)

Min modul är uppdelad på ett sätt som ska vara rätt lätt att knuffa ihop till en komplett remsa, med bara ett fåtal utstickande grejer som plockats bort och behöver sättas tillbaka (så länge inga större missöden skett vid transporten 🙈)

Tunnan

Citat från: Gideon skrivet 11 mars 2024 kl. 15:04Byggbeskrivningar finns tyvärr inte, men instruktioner kan ges via telefon/videomöte om det behövs :)

Min modul är uppdelad på ett sätt som ska vara rätt lätt att knuffa ihop till en komplett remsa, med bara ett fåtal utstickande grejer som plockats bort och behöver sättas tillbaka (så länge inga större missöden skett vid transporten 🙈)

Ja jag vet att en del har utskrivna bilder på kartongerna, kande de som ska skicka med sina moduler kan fixa några färgbilder, laminera och ha med så är monteringen lätt. 

Gideon

Citat från: Tunnan skrivet 11 mars 2024 kl. 15:10Ja jag vet att en del har utskrivna bilder på kartongerna, kande de som ska skicka med sina moduler kan fixa några färgbilder, laminera och ha med så är monteringen lätt.
Får se till att bilder tas på processen när modulen packas upp i Uppsala då :)

Tunnan

Citat från: Gideon skrivet 11 mars 2024 kl. 15:18Får se till att bilder tas på processen när modulen packas upp i Uppsala då :)
Kanske inte behövs på varje process men i vart fall färdigbild e ju trevligt

Eriol

Citat från: Tunnan skrivet 11 mars 2024 kl. 15:10Ja jag vet att en del har utskrivna bilder på kartongerna, kande de som ska skicka med sina moduler kan fixa några färgbilder, laminera och ha med så är monteringen lätt.
Min modul som också kommer åka med till Karlskrona är redan förberedd så gott jag kan för att någon annan ska kunna sätta upp den. Det finns bild utanpå kartongerna och kortfattad instruktion för några lösa delar som ligger i påsar. Det klurigaste är nog att en byggnad behöver flyttas lite så att den står på snedden tvärsöver en skarv, men det ska gå att se från bilden hur det ska vara. 

Tunnan

Citat från: Eriol skrivet 11 mars 2024 kl. 16:47Min modul som också kommer åka med till Karlskrona är redan förberedd så gott jag kan för att någon annan ska kunna sätta upp den. Det finns bild utanpå kartongerna och kortfattad instruktion för några lösa delar som ligger i påsar. Det klurigaste är nog att en byggnad behöver flyttas lite så att den står på snedden tvärsöver en skarv, men det ska gå att se från bilden hur det ska vara.
Ja som sagt har man bara en utgångsbild (vilket du hade ) så brukar det lösa sig.

Gideon

Citat från: Tunnan skrivet 11 mars 2024 kl. 15:22Kanske inte behövs på varje process men i vart fall färdigbild e ju trevligt
En färdigbild med inringade detaljer som måste fixas på plats (t ex kråkboet på koggen) kanske skulle funka då? :)

Tunnan

Citat från: Gideon skrivet 11 mars 2024 kl. 17:10En färdigbild med inringade detaljer som måste fixas på plats (t ex kråkboet på koggen) kanske skulle funka då? :)

Ja tex, svårt att veta men tänk själv om du skulle packa en annan persons bygge va som skulle kunna va tll hjälp.

Gideon

Citat från: Tunnan skrivet 11 mars 2024 kl. 17:19Ja tex, svårt att veta men tänk själv om du skulle packa en annan persons bygge va som skulle kunna va tll hjälp.
Exakt, och det var därför jag tänkte att jag skulle vara standby för videochatt-support också vid behov :)

Tunnan

#24
Citat från: Gideon skrivet 11 mars 2024 kl. 20:29Exakt, och det var därför jag tänkte att jag skulle vara standby för videochatt-support också vid behov :)
Lol en qr kod till youtube där du har full genomgång 🫣

ColA

Citat från: Gideon skrivet 11 mars 2024 kl. 15:18Får se till att bilder tas på processen när modulen packas upp i Uppsala då :)
Jag kan din modul mycket väl så jag kan hjälp dom om det behövs 😉

Tunnan

Vart hade alla tänkt att bo denna helgen? (Fre-lör) Är det Scandic Karlskrona som gäller för natten? 

andreas E

Citat från: Tunnan skrivet 22 mars 2024 kl. 16:03Vart hade alla tänkt att bo denna helgen? (Fre-lör) Är det Scandic Karlskrona som gäller för natten?
Det är absolut närmast. 200 m till arenan från entrén.
Förmodligen inte det billigaste.
Jag kommer troligtvis att bo där. Fre-lör

swemixon

Bokade på Scandic igår till mig och pojkarna. 👍🏼

narwo

Bokade på Scandic till mig och "Emma O", vi ska bo där Fre->Son om nån vill göra nåt på Lördagskväll.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.