Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

WIP: Byggen från Silo-trilogin

Startat av skitkid, 28 november 2017 kl. 21:59

Föregående ämne - Nästa ämne

skitkid

Har nyligen läst ut Hugh Howies silo-trilogi Wool, Shift och Sand, och kände för att börja bygga på temat "mänskligheten-i-underjordisk-silo".

Vi får se hur många byggen det blir, men huvudpersonen och mekaniker Juliettes älskade huvudgenerator är under uppbyggnad.

[WIP underground silo generator room from Wool trilogy by Gustav Linde, on Flickr]


Har man ännu inte läst böckerna kan jag varmt rekommendera dem.

/skitkid

o0ger

Spännande! Jag har läst Wool, och den var jättebra, men sen blev jag besviken när jag upptäckte att bok två var en prequel. Så jag läste inte ens klart första kapitlet :(
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

skitkid

Ja, Shift är väl den bok som tog längst tid för mig att ta mig igenom av de tre. Vill inte ge för mycket spoilers skriftligen så jag nöjer mig med att försäkra att de två sista böckerna ger fler spännande dimensioner till historien, och är väl värda läsningen om man redanläst wool
/skitkid

mechamike

Kul! Har precis last Wool, eller Ull som den hette på svenska.. ska bli kul att följa ditt bygge. Hoppas det blir fler..
?

Dark_Link

Riktigt bra trilogi, läste den för något år sedan. Ska bli intressant att se byggen kopplat till det!  :D

skitkid

#5
Moc with Juliette in the airlock of Silo 18. Argon filling it to prevent the outside air to get inside the airlock. by Gustav Linde, on Flickr

Jules iklädd "cleaning-suit" i Silo 18s luftsluss, på väg ut för att rengöra silons sensorer och kameror. Argon pumpas ut i slussen för att inte den giftiga luften utanför ska tränga in och kontaminera silon.

Moc with Juliette in the airlock of Silo 18. Argon filling it to prevent the outside air to get inside the airlock. by Gustav Linde, on Flickr


Bara luftslussen
Moc with Juliette in the airlock of Silo 18. Argon filling it to prevent the outside air to get inside the airlock. by Gustav Linde, on Flickr
/skitkid

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Joacim

Härligt bygge! Verkar vara en intressant bokserie.

Zilmrud

Snyggt byggt!

Hra inte läst något av böckerna men det låter spännande. Kanske ska jaga upp dem på Storytel så kan jag lyssna i bilen.

JAg gillar verkligen röken! Smart att sätta upp det på vita växtdelar.

Gillar hur du har skapat mönster med liggande hörnklossar och att du använt gråa lådor. Jag själv använder en del lådor i mina byggnader för att de har så snyggt mönster.
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.