Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Semester i skogen

Startat av BlueBuilder, 22 oktober 2017 kl. 23:11

Föregående ämne - Nästa ämne

BlueBuilder

Min första MOC, jag blev inspirerad av träd och byggde efter förlaga det första trädet i mitten. Sedan växte trädkojorna fram mycket efter de bitar som jag kunde få tag i. Efter det kom vattenfallet och sjön. Det är byggt med tanken på olika historier kring varje minifigur. Förutom en krokodil och några ormar är det ett riktigt semesterparadis. 8)

BlueBuilder

Några fler bilder på trädkojorna som går att öppna och titta in i. Det ena är ett sovrum och det andra ett kök.

BlueBuilder

Lite närbilder :)

robinnilsson403

Såg detta på facebook igår kväll. Riktigt snyggt! Jag gillar alla små detaljer.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Betweenbrickwalls

Du har fått till naturen på ett riktigt levande sätt med många detaljer. Superfint! Kul idé med minifigurerna också ☺
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

eon

Det var kul att se detta bygge.
Gott om genomtänkta detaljer.

o0ger

Ambitiös första MOC! Hur ska du kunna utvecklas från det här? ;)  Gillar verkligen huset i trädet.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

BlueBuilder

Citat från: o0ger skrivet 23 oktober 2017 kl. 09:03
Ambitiös första MOC! Hur ska du kunna utvecklas från det här? ;)  Gillar verkligen huset i trädet.

Tack alla för feedback! Ja, det finns mycket att förbättra. Mest att bygga i moduler och stabilare för att kunna flytta men också mer klurigheter. Nästa projekt ska antingen bli en tavla eller ett minibygge i en glaskupol inspirerat av det Zilmrud gjort. Det finns så mycket kul att bygga!!

Zilmrud

OMG! Min första moc lixåm!  :o Totally awsome! Härlig känsla i hela bygget. Mycket häftiga detaljer.
Jag har tänkt att bygga hus i träd flera gånger men det har aldrig blivit av. Kul att se att du har tagit dig an det =)
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

pareriksson

Jag fastnade för vattenkaskaderna med vita Dinosaur Tail End Sections. :)

BlueBuilder

Citat från: pareriksson skrivet 23 oktober 2017 kl. 20:16
Jag fastnade för vattenkaskaderna med vita Dinosaur Tail End Sections. :)

Det är en av mina favoriter också. Först var de pinnen till parasollerna men det såg lite för blåsigt ut. De passar ju bra tillsammans med glassarna också. :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.