Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC]Blade Wing Starfighter

Startat av o0ger, 09 december 2016 kl. 15:18

Föregående ämne - Nästa ämne

Clarmo

Jag stämmer in med övriga, riktigt snyggt och häftigt bygge du gjort. Gillar verkligen hur du fått till de roterande cockpitarna. Jag hoppas du vinner!

Jimpen

Snyggt oOger! Framförallt de parallellt roterande cockpitarna imponerar! Applåder!

o0ger

Citat från: Clarmo skrivet 12 december 2016 kl. 08:27
Jag stämmer in med övriga, riktigt snyggt och häftigt bygge du gjort. Gillar verkligen hur du fått till de roterande cockpitarna. Jag hoppas du vinner!

Citat från: Jimpen skrivet 13 december 2016 kl. 12:40
Snyggt oOger! Framförallt de parallellt roterande cockpitarna imponerar! Applåder!

Tack tack! Det är en kul grej med den här prototypen jämfört med den vanliga B-Wingen att den har två cockpits. Att man skulle kunna rotera dem båda var ju självklart. Men det som verkligen triggade mig med det här bygget var just at försöka få till att de roterade samtidigt. Av denna anledning är det att rekommendera att bygga officiella set lite då och då, för att få koll på hur olika axlar, kugghjul och technic-bitar funkar med varandra.

I den första versionen fanns det ingen koppling till den stora runda bakre delen av cockpit. Men när jag hade bygg klart den och testade funktionen så upptäckte jag att det inte var så lekvänligt att behöva hålla i själva cockpiten för att rotera. Det var då jag insåg att den stora runda bakdelen är en perfekt ratt.

Jag fick bygga om nästan halva skeppet för att få till det, men när jag var klar blev det mycket bättre än den första varianten, och färre bitar.

Jag antar att man kan lägga ännu fler timmar på det här skeppet och få det ännu "bättre", men jag måste lära mig att släppa ett bygge när det är "good enough".
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

drdoddo

Grattis till månadens MOC! Mkt välförtjänt, även om d va en hel del grymma byggen denna månad 😀 

Lordflintstone

Hurra! Nu får vi se i mitten av januari hur det går i Brickset tävlingen. Jag blir nog lite sur om du inte vinner. I mina ögon står det mellan dig och sista tiebombaren.
http://brickset.com/article/25766/the-star-wars-and-mixels-building-contests-are-now-closed

o0ger

Tack tack för denna hedrande utmärkelse!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

Häftig conceptart på star wars.com




o0ger

Citat från: Lordflintstone skrivet 01 januari 2017 kl. 17:36
Hurra! Nu får vi se i mitten av januari hur det går i Brickset tävlingen. Jag blir nog lite sur om du inte vinner. I mina ögon står det mellan dig och sista tiebombaren.
http://brickset.com/article/25766/the-star-wars-and-mixels-building-contests-are-now-closed

Det är många fina bidrag i tävlingen. Jag håller tummarna. :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Citat från: Anders67 skrivet 01 januari 2017 kl. 19:08
Häftig conceptart på star wars.com

Jag hade de bilderna som referens när jag byggde modellen. Jag tycker dock att "gunner cockpit" på den där skissen är helt omöjligt stor.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

drdoddo

Citat från: o0ger skrivet 01 januari 2017 kl. 19:13
Citat från: Lordflintstone skrivet 01 januari 2017 kl. 17:36
Hurra! Nu får vi se i mitten av januari hur det går i Brickset tävlingen. Jag blir nog lite sur om du inte vinner. I mina ögon står det mellan dig och sista tiebombaren.
http://brickset.com/article/25766/the-star-wars-and-mixels-building-contests-are-now-closed

Det är många fina bidrag i tävlingen. Jag håller tummarna. :)
Jag står fast vid vad jag skrev på flickr när du först la upp den, så kom ihåg var du hörde det först ;)

o0ger

Förstaposten är uppdaterad med länk till LXF-filen för de som vill testa att bygga själva.

Vissa kopplingar i detta bygge kanske kunde varit mer stabila och en del tekniker kanske inte gillas av alla. Det var en avvägning mellan att få till en snygg modell och samtidigt få med lekfunktioner. Jag tänker att ni kan användas min MOC som grund för era egna versioner ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.