Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO i media (samlingstråd)

Startat av Nextuz, 23 januari 2009 kl. 18:37

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

... så var man 365:- kr fattigare på en Breaking Bad box... tack för den 42Hz
?

42Hz

Citat från: mechamike skrivet 02 maj 2013 kl. 13:30
... så var man 365:- kr fattigare på en Breaking Bad box... tack för den 42Hz

Hehee.. Det är det värt, det vet du! :)
//Harri

Anders67

Citat från: ByggareDan skrivet 01 maj 2013 kl. 14:39
En Legotävling som jag sprang på, kanske nåt för någon här.
http://www.aftonbladet.se/kampanj/danmark/article16677434.ab


/ByggareDan

Citat från afonbladet:
Upplev glädjen på Legoland i Billund.
Fota ditt lego – vinn två heldagar på Legoland

Upplev glädjen på Legoland i Billund. "Bedöms efter kreativitet och lekfullhet."
Ta bästa bilden på ditt legobygge, ladda upp på Instagram och tagga den #legolandtävlingen.
Och du kan vinna övernattning på hotell, frukost och fri entré – för hela familjen på Legoland i sommar.

Upptäck Danmarks mest kända nöjespark gratis i sommar. I dag börjar fototävlingen som kan ge dig och familjen gratis inträde och boende på Legoland i sommar.

"Kreativitet och lekfullhet"
– Det är väldigt enkelt: Du tar en bild med din mobiltelefon på ditt legobygge med mobilappen, Instagram. Sedan taggar du den med hashtaggen: #legolandtävlingen och laddar upp på Instagram, säger Jonas Enmark på VisitDenmark.
En jury, bestående av representanter från VisitDenmark, utser sedan en vinnare bland de bilder som lagts upp på Instagram och taggats med hashtaggen #legolandtävlingen.
Hur bedömer ni bidragen?
– De bedöms efter kreativitet och lekfullhet.

Så ta chansen nu, kanske blir det du och din familj som vinner en övernattning på Hotel Legoland, för två vuxna och två barn, inklusive frukost och 2 dagars fri entré till parken. Sista tävlingsdag är den 31 maj.

Regler och villkor
När du laddar upp din bild och taggar den med #legolandtävlingen godkänner du ditt deltagande i tävlingen och våra tävlingsvillkor. Genom att delta i tävlingen intygar du också att du själv har tagit bilden. VisitDenmark förbehåller sig rätten att flagga och/eller ta bort bilder som bedöms vara olagliga eller på annat sätt etiskt eller moraliskt opassande liksom sådana bilder som kan vara föremål för rättighetsintrång. Vinnarna meddelas via en kommentar från @govisitdenmark direkt på bilden på Instagram och presenteras på Facebook.com/dejligedanmark samt på visitdenmark.se senast vecka 23. För att kunna ta del av ditt pris måste du kontakta VisitDenmark på mailadress tavling@visitdenmark.com och uppge namn och adress. Anställda på VisitDenmark får inte delta i tävlingen. Tävlingen anordnas av VisitDenmark. Vid frågor eller synpunkter rörande tävlingen, vänligen kontakta tavling@visitdenmark.com. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Mirandir

#918
i Godmorgon sverige imorse pratades det lite kort om Nordsken (6:30 in i klippet) och att vuxna kommer att träffas och bygga Lego där. Undrar vilka det kan tänkas vara...  ;)
Legobloggen: http://legobloggen.com


Roger Brickjet

#920
Citat från: Anders67 skrivet 08 maj 2013 kl. 19:51
Lego Steampunk
Off topic: De här MBA-setten gör mig alltid så sur på Lego. Byt ut texten mot ett stort "HEY!" och släpp dem globalt! (Om det nu är språket som hindrar dem från att ta våra pengar) :)

Stigge72

Lego + Steampunk = A match made in heaven.

stegu

Synd bara att kugghjul och andra technic-element är så övervägande grå. Steampunk för mig innebär ett färgschema med mycket mässing, koppar och brons. Sällsynta färger som jag äger väldigt litet av.

Nextuz

Citat från: stegu skrivet 13 maj 2013 kl. 09:49
Synd bara att kugghjul och andra technic-element är så övervägande grå. Steampunk för mig innebär ett färgschema med mycket mässing, koppar och brons. Sällsynta färger som jag äger väldigt litet av.

Håller med... hade vart trevligt med kuggar i pearl silver, -koppar och -guld =)

malmen

Stefan Holm snidade ihop en hälsning till Tre Kronor inför Hockey-VM (:


http://bloggar.aftonbladet.se/insidetrekronor/


lindyhep





LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.