Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO i media (samlingstråd)

Startat av Nextuz, 23 januari 2009 kl. 18:37

Föregående ämne - Nästa ämne

Record

Citat från: stigge72 skrivet 03 februari 2013 kl. 14:31
Citat från: mechamike skrivet 03 februari 2013 kl. 10:05
Haha.. jag kan sätta rubriken på nästa löp..

Swebrick användare RASAR!
"Hellre 2x4 brick på rad än en lina från en "brick"




(brick är slang för en större laddning knark i ett paket)
Är det kanske så att det är Ras som rasar? ;)

Jag har en polare som jobbar som toppredigerare på expressen, kanske han skulle kunna få till nått med en bra vinkel ;)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Carl T

#826
Det ryktas om uppsägningar vid LEGO. Stormöte med personalen pågår just nu enligt Ekstra Bladet.

Uppdatering: 380 tjänster försvinner när dekorering och paketering flyttas till något annat land. Ajöss till Billund-luft i lådorna. :-\
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

mechamike

Aj aj..Jag vill minnas att det var en övervägande stor majoritet kvinnor som jobbade med just dom två sakerna och låg de inte i samma byggnad?
Undrar om det kommer påverka tillgången till löslego till legoland PAB (spillåda) (och till Swebrick) , Om spill från felpackade set inte längre finns i Billund utan bara utomlands?
?

Gray

Lär väl inte dröja så många år innan hela produktionen ligger i Kina.

marpe

Citat från: Gray skrivet 05 februari 2013 kl. 18:39
Lär väl inte dröja så många år innan hela produktionen ligger i Kina.
Det skulle krocka med det jag lyckats läsa ut av produktionsstrategin från publika data.

Fredrik Sörbom

Minskad legoproduktion i Danmark
Publicerad i dag 17:39

Den danska leksaksjätten Lego lägger ned delar av sin produktion i Danmark. Från och med sommaren 2015 kommer alla bitar att målas och packas på Legos fabriker i Tjeckien, Ungern och Mexiko. I danska Billund väntas 380 jobb försvinna.

Beslutet motiveras med att det är mer strategiskt att packa klossarna nära de största marknaderna.

I dag skickas över 90 procent av de legobitar som dekoreras och bearbetas i Billund vidare till andra fabriker för att packas.
TT-Ritzau
http://www.dn.se/ekonomi/minskad-legoproduktion-i-danmark

dalle

Det är en ytterst tveksam kloss som dn illustrerar sin notis om nedskärningen  i Billund.

Stigge72

Citat från: dalle skrivet 06 februari 2013 kl. 06:39
Det är en ytterst tveksam kloss som dn illustrerar sin notis om nedskärningen  i Billund.
Onekligen. Den där är ju inte ens lik lego...

mechamike

Lego prat i Radio P4 Göteborg

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=986&grupp=18377&artikel=5423607

Från början hörd man av sig till oss med väldigt kort om tid , efter att vi fixat fram några som kunde ställa upp så backade P4 ut precis innan pga av tidsbrist, Men tydligen hittade man någon annan..


?

marpe

#834
Det verkar vara den här killen. http://www.dn.se/kultur-noje/filter-byggs-med-passion-och-lego
http://sv.wikipedia.org/wiki/Mattias_G%C3%B6ransson
Jag fick en känsla av att han inte är aktiv här, stämmer det?

Ras 74

Verkar troligt. Har träffat honom när vi hade en Göteborgsgrupp som träffades ibland.
Även där jag träffade en skum filur vid namn Superkalle ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Stigge72

Citat från: Ras 74 skrivet 06 februari 2013 kl. 16:29
Verkar troligt. Har träffat honom när vi hade en Göteborgsgrupp som träffades ibland.
Även där jag träffade en skum filur vid namn Superkalle ;)
Den skummisen har jag också träffat... han som brukar ha med sina modeller av Kalle Anka och gänget. ;)

marpe

#837
Jag har bara varit med på tre träffar hittills, så jag har inte sett så många av forumets medlemmar i den analoga verkligheten. För att ingen ska misstolka de två inläggen ovan vill jag lyfta fram att det inte var Superkalle som intervjuades.  :)

Stigge72

Citat från: marpe skrivet 06 februari 2013 kl. 19:55
Jag har bara varit med på tre träffar hittills, så jag har inte sett så många av forumets medlemmar i den analoga verkligheten. För att ingen ska misstolka de två inläggen ovan vill jag lyfta fram att det inte var Superkalle som intervjuades.  :)
Riktigt. Det var inte det, men han omnämndes (antar jag), om än inte med namn. För det är var bara en göteborgare som byggt Kalle Anka och gänget i lego?

Mattias

där va ett lego hjärta i vings rese reklam idag

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.