Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO i media (samlingstråd)

Startat av Nextuz, 23 januari 2009 kl. 18:37

Föregående ämne - Nästa ämne

Tekei

Det känns som vanligt som att folk överdriver till höger och vänster. Jag tror inte det finns någon anledning till oro.

mechamike

Man kan väl hoppas att det blåser över Danskarna ligger väl lite pyrt till med Jyllands-posten, Trupp i Afghanistan osv..

Lego har i alla fall svarat:

http://aboutus.lego.com/en-us/news-room/2013/january/reaction-to-criticism-of-lego-star-wars-product/

?

Art Vandelay

Att Lego ens ska behöva svara på det. Jag trodde helt klart att det var ett skämt.

Kvarnbacka

Återstår att se hur Legos intäkter påverkas av det här. All publicitet är bra publicitet, eller?  ;)


Pekblom

Vi borde inte över huvud taget kommentera detta.
I och med att vi gör det spelar vi de i händerna, just som skapparen av detta vill.
Teabox fakta räcker som slutkommentar.

shutter

Lego kan stämmas för skurkmoské
Den danska leksakstillverkaren Lego hotas av stämning i Österrike. En turkisk kulturförening anser att en byggsats, föreställande Stjärnornas krig-skurken Jabbas palats, är väl lik en moské.(
TT)

Såg detta på tt.se innan jag läste det på swebrick. Här ligger mycket okunskap och fördommar bakom, samt att det blivit en hel hönsfarm av en fjäder. "En turksik kulturförening i Österrike" med så mycket faktafel på vägen. Gillar inledningen på LEGOs officiella svar. fritt översatt; "Vår byggmodell baseras på en film som i sin tur bygger på fiction". Sen kan man tycka att allt i livet påminer om något annat och mycket väl kan var inspirerat av verkliga förlagor inklusive en moské.

Att tiga ihjäl detta är en variant men samtiden säger anorlunda. vi ska däremot basera våra argument på fakta.

Framtiden får utvisa om försäljningen ökat för LEGO av denna uppmärksamhet...


Nextuz

En ny Video från gruppen Wintergatan (fd Detektivbyrån)

Den innehåller lite lego.. vilket vi tycker är trevligt :D

www.wintergatan.net

Roger Brickjet

Citat från: Nextuz skrivet 26 januari 2013 kl. 00:04
En ny Video från gruppen Wintergatan (fd Detektivbyrån)

Den innehåller lite lego.. vilket vi tycker är trevligt :D
[...]
Underbar retro-musik! Förutom att de byggt fint med både lego och annat så har de byggt en hållare i lego för att kunna använda datorns kamera för stopmotion, inspirerande minst sagt! :)

Nextuz

Citat från: Roger Brickjet skrivet 26 januari 2013 kl. 00:45
Citat från: Nextuz skrivet 26 januari 2013 kl. 00:04
En ny Video från gruppen Wintergatan (fd Detektivbyrån)

Den innehåller lite lego.. vilket vi tycker är trevligt :D
[...]
Underbar retro-musik! Förutom att de byggt fint med både lego och annat så har de byggt en hållare i lego för att kunna använda datorns kamera för stopmotion, inspirerande minst sagt! :)

Hehe.. jaa jag såg de i slutet sen. :) Kul att de visar...
De roliga med musiken o allt omkring är att det är väldigt enkla medel de gör den med =)

Anders67

Imponerande, vilka musiker och byggare!

dalle

I dagens Dagens Nyheter på sidan 27 så berättar en viss Skrytsson om hur han byggde ett företag av sin hobby.
Bra jobbat Skrytsson och det var kloka råd du ger.


Sisilisko

Citat från: cesaer skrivet 27 januari 2013 kl. 09:44
denna artikel?
http://www.dn.se/ekonomi/han-jobbar-heltid-med-lego

Bra artikel! Jag är mycket imponerad, full av beundran. Jag blir så glad när jag får läsa om människor som vågar välja nya banor. Ska minnas företagsnamnet och föra det vidare. All lycka till dig Skrytson. Hurra!

//S

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.