Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO i media (samlingstråd)

Startat av Nextuz, 23 januari 2009 kl. 18:37

Föregående ämne - Nästa ämne

JonKlarstrom

Tidningen Skriva kom idag, med ett Legobygge på omslaget. Samt i tidningen står konstruktör: Mattias Göransson. Vem är du? Är du här? Ge dig tillkänna?
Är inte ett dugg fyndig idag.

Magnus den store

Kan det vara denna Mattias Göransson?  ;)
https://tidningenskriva.se/skribent/mattias-goransson/

I så fall har han en egen sida på Wikipedia.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

ingels

Han gillar iaf Lego så det torde vara en rekordelig människa
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

JonKlarstrom

Har ju inget minne för namn, men då är det ju han som drog igång Filter o doningar. Verkar klossa då också.
Är inte ett dugg fyndig idag.

CopMike

Citat från: JonKlarstrom skrivet 20 oktober 2020 kl. 21:07
Har ju inget minne för namn, men då är det ju han som drog igång Filter o doningar. Verkar klossa då också.
Ja han gillar Lego. Han kan ha varit med vid någon träff i Göteborg, jag har iallafall träffat honom där och pratat Lego. Ras har nog bättre minne där är jag!

crowwlime_

Inga dagsfärska "nyheter", men ändå kul läsning!
LEGO masters uk inspelning pausas!

Inget sådant som hänt på svenska inspelningen?  ;D


Emma

Citat från: crowwlime_ skrivet 21 oktober 2020 kl. 11:49
Inga dagsfärska "nyheter", men ändå kul läsning!
LEGO masters uk inspelning pausas!

Inget sådant som hänt på svenska inspelningen?  ;D

Jag förstod inte riktigt problemet. Det måste ju varit någon i produktionen som gjort ett prank? Ett väldigt tidsödande sådant.

Eller var det ett tidigare bygge som skulle rivas? Det var konstant ont om vissa bitar I Sveriges version, på grund av att de var uppbyggda i ett tidigare bygge.

Hur bra clutchpower har de i uk? Att tila av vanliga tiles är ju tråkigt, men görbart.

Magnus den store

Artikeln är publicerad ett specifikt datum på året. ;)
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Emma

Citat från: dalle skrivet 21 oktober 2020 kl. 11:50
https://www.expressen.se/noje/stefan-holm-i-nytt-tjafs-om-lego-vem-lyssnar-ens/

Kvällspressen hänger på.

Jag tycker det roliga i det hela är att Isakssons kommentar är neutral. En enkel fråga. "Vem kommer titta på LEGO Masters?"

Men Holm lägger in ett värderade "ens" och "längre". "Vem lyssnar ENS på Isaksson LÄNGRE?"

Sen förstår jag att det går att läsa in en spydighet i Isakssons kommentar. Men man kan också bara läsa det bokstavligt, och låta hans gliring falla platt.

Emma

Citat från: Magnus den store skrivet 22 oktober 2020 kl. 08:00
Artikeln är publicerad ett specifikt datum på året. ;)

Jahaaaaa. Svårt att avkoda 1 april-pranks när det inte är första april.

Skafte

Det står också "uk" i rubriken, men det handlar om us och Will Arnett. Inget vidare skämtigt skämt...

Myko

The Hard Times är en parodisajt också, typ som The Onion.

Emma

Citat från: Myko skrivet 22 oktober 2020 kl. 09:07
The Hard Times är en parodisajt också, typ som The Onion.

Note to self. Jag ska vara mer kritisk, källmedveten och inte skriva meddelanden på forum samtidigt som jag försöker få iväg barn till skolan!

crowwlime_

#1904
Citat från: Emma skrivet 22 oktober 2020 kl. 07:55
Eller var det ett tidigare bygge som skulle rivas? Det var konstant ont om vissa bitar I Sveriges version, på grund av att de var uppbyggda i ett tidigare bygge.

Intressant problem ni hade, i vanliga fall har man ju BL till att lösa det. Är väl praktiskt svårt på en tv-produktion, och räknas nog som fusk ändå.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.