Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Toy Story 4 - nya juniors 4+ och Duplo-set!

Startat av byStfn, 12 februari 2019 kl. 10:05

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

Brickset har nyligen publicerat listan över kommande Toy Story 4-set. I årets katalog var det bara reklam för TS4 i samband med Duplo-logga men nu verkar det även bli byggen i "4+" (gamla juniors). Ser ut att släppas i april/maj.

Jag hoppas på de gamla specialhuvudena för korrektheten men tar allt jag kan få. Speciellt glad över att vi kommer få en Bo Peep-figur och hoppas nästan på en modifierad Mini-doll där, återigen för korrektheten :)

: Woody RC – $9.99 USD – 69 pcs
: Show by Caboom Duke
: Adventures of Buzz and Bo Peep on Playground
: RV Vacation – $34.99 USD – 178 pcs
: Woody and Buzz's Carnival $49.99 USD – 230 pcs
: Carnival Thrill Coaster – $19.99 USD – 98 pcs

Det damp nyligen ner bilder på Legos bildserver som visar Duplo-setet också! Verkar bara bli ett den här gången, i alla fall med tanke på att Brickset inte listar fler..
: Train

OBSERVERA att inga länkar funkar ännu, utan att jag bara fixade de för framtiden :)

byStfn

Och där trillade första bilderna in från nya vågen och som jag befarade är det "vanliga" Legofigurer utan specialhuvuden. Antar att en del älskar det och en del hatar det och de flesta inte bryr sig alls :)

Det tråkiga är med de nya karaktärerna Ducky och Bunny eftersom dessa borde vara mycket större än Buzz men nu krympts ner av någon anledning.




Ozp


o0ger

Citat från: Ozp skrivet 16 februari 2019 kl. 08:55
Är det en 3x3 round brick på glassen?

Ja, och en inverterad kon, samma som glass-karaktären i Legofilmen 2.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

byStfn

Citat från: o0ger skrivet 16 februari 2019 kl. 09:07
Citat från: Ozp skrivet 16 februari 2019 kl. 08:55
Är det en 3x3 round brick på glassen?

Ja, och en inverterad kon, samma som glass-karaktären i Legofilmen 2.

Dock utan tryck den här gången!

Skafte

#5
Citat från: Ozp skrivet 16 februari 2019 kl. 08:55
Är det en 3x3 round brick på glassen?

Det ser onekligen ut så, men kan man luras av vinkeln och det är bara en vanlig 88293? EDIT: Nä den är inte så hög...

Nu är det ju juniors och inte ett "efterlikna förebilden så bra som möjligt"-set (om nu såna finns), men vi har ju fått blandat minifigs och minidolls i TLM2-set. En Bo Peep med den fluffiga kjolen (typ 26293pb01) hade varit klockren. Eller vad sägs om en Woody som minidoll..?

Lordflintstone

Citat från: byStfn skrivet 16 februari 2019 kl. 08:48
Och där trillade första bilderna in från nya vågen och som jag befarade är det "vanliga" Legofigurer utan specialhuvuden. Antar att en del älskar det och en del hatar det och de flesta inte bryr sig alls :)

Det tråkiga är med de nya karaktärerna Ducky och Bunny eftersom dessa borde vara mycket större än Buzz men nu krympts ner av någon anledning.
Jag gillade det gammla med special huvuden och ben

byStfn

Citat från: Skafte skrivet 16 februari 2019 kl. 09:47
Citat från: Ozp skrivet 16 februari 2019 kl. 08:55
Är det en 3x3 round brick på glassen?

Det ser onekligen ut så, men kan man luras av vinkeln och det är bara en vanlig 88293? EDIT: Nä den är inte så hög...

Bättre bild på nya biten!

byStfn

Citat från: Skafte skrivet 16 februari 2019 kl. 09:47
Nu är det ju juniors och inte ett "efterlikna förebilden så bra som möjligt"-set (om nu såna finns), men vi har ju fått blandat minifigs och minidolls i TLM2-set. En Bo Peep med den fluffiga kjolen (typ 26293pb01) hade varit klockren. Eller vad sägs om en Woody som minidoll..?
Jag har laborerat med den kjolbiten och lite olika torsos men jag ville vänta på officiella bilder innan jag löper fullt ut! :) jag kommer köpa seten men Bo Peep får faktiskt bli en minidoll i mina kommande byggen!

byStfn

#9
Och där kom fyra till! https://www.brothers-brick.com/2019/02/16/lego-toy-story-4-sets-unveiled-at-new-york-toy-fair-news/

Nu saknas bara bilder på 10767: Show by Caboom Duke och 10768: Adventures of Buzz and Bo Peep on Playground

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.