Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

robban

Citat från: Majkel skrivet 05 april 2013 kl. 23:25
Citat från: robban skrivet 05 april 2013 kl. 22:47
Citat från: Majkel skrivet 05 april 2013 kl. 22:34
Jg började på ett raffinaderi/kemindustri med stor inspiration från Li Li på mocpages. Mitt bygge blir bra efter lite omarbetning skulle jag tro.

Häfftigt! Planerar du lägga in tågräls i bygget också?

Ja, planerar ett litet stadslandskap där en tågslinga kommer gå i en oval i ytterkant av hamn, industri, natur och villakvarter. Det blir (när ekonomin tillåter) ett rc-tåg, godståg med diesellok (för att slippa bygga elledningar). Ska försöka klämma in allt på 4x6 st 32x32 basplattor.

Ser fram emot bilder på detta bygge, combo raffinaderi hamn/oljehamn är ju något man väntat på. Industri är tunga grejer :)
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Tufs


Skafte

Jag tillbringar varje ledig stund med att bli klar med ett bygge som skall stå i en hylla i Bokbussen (!) ett par månader. Två hyllor ca 25x70 cm. På den nedre blir det en bergsgrotta där trollen (Fantasy Era) har tillfångatagit den unge prinsen. Övre hyllan är en skog med en bergsknalle där ingången trollgrottan finns. Lejonriddarna (Kingdoms) har kommit fram och bultar på porten.

Få se om ni känner igen den här beskrivningen när jag postar bilder på måndag eller så!

swestar

Citat från: Skafte skrivet 10 april 2013 kl. 19:46
Jag tillbringar varje ledig stund med att bli klar med ett bygge som skall stå i en hylla i Bokbussen (!) ett par månader. Två hyllor ca 25x70 cm. På den nedre blir det en bergsgrotta där trollen (Fantasy Era) har tillfångatagit den unge prinsen. Övre hyllan är en skog med en bergsknalle där ingången trollgrottan finns. Lejonriddarna (Kingdoms) har kommit fram och bultar på porten.

Få se om ni känner igen den här beskrivningen när jag postar bilder på måndag eller så!
Låter bra :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

janimakaj

idag åkte ett av släpen på renovering av bakaxlarna..  så nu rullar de betydligt bättre :) sen har man börjat lite smått på den nya lastbilen :)
Unless you try, you will not know if it works! ;)

swestar

Provbygger lite träd plus andra växtligheter till kommande MOC  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

MicroByggare

Citat från: swestar skrivet 18 april 2013 kl. 21:27
Provbygger lite träd plus andra växtligheter till kommande MOC  :)
Samma fast till 8x8 borgen (det klassas väl också som MOC  :P )
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

Magnus den store

Fick till en halvdan Zorro med ringwraiths torso, maskerade huvudet, med bandana på huvudet istället för hatt. Till vapen valde jag en värja från BA. Figuren är inte helt perfekt men den duger för stunden. Behöver en riktig hatt och en passande piska. Gillar inte utbudet av svarta Lego-piskor.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

MicroByggare

Använd hatten som hektor barbossa har  ;)
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?M=poc004

Eller den nya lone ranger hatten om den finns i svart  :-\
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

Magnus den store

Citat från: MicroByggare skrivet 21 april 2013 kl. 11:51
Använd hatten som hektor barbossa har  ;)
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?M=poc004

Eller den nya lone ranger hatten om den finns i svart  :-\

Nja, det får nog vara något som är mer likt en spansk gauchohatt. Det lutar åt BrickArms Boonie. Den är mest lik. Får jag inte tag i en svart hatt målar jag den bara.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

MicroByggare

Citat från: Magnus den store skrivet 21 april 2013 kl. 21:33
Citat från: MicroByggare skrivet 21 april 2013 kl. 11:51
Använd hatten som hektor barbossa har  ;)
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?M=poc004

Eller den nya lone ranger hatten om den finns i svart  :-\

Nja, det får nog vara något som är mer likt en spansk gauchohatt. Det lutar åt BrickArms Boonie. Den är mest lik.
Det är nog en bra idé men då är det inte längre lego :o
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

stej123

Har suttit och pillat ihop en Bofors 40mm luftvärnskanon till ett litet diorama jag håller på med, och så här ser den ut nu (dålig bild tyvärr):


Bofors 40mm aa-gun by stej123, on Flickr

Underredet är väldigt bräckligt, så eventuellt kommer jag försöka bygga det mer stabilt senare.

Pekblom

Dålig bild eller inte, det syns ju direkt vad de,t är tycker jag.

stej123

Vad bra :D Nu har jag byggt om den lite så att den inte ramlar isär så fort någon andas på den. Nu väntar jag bara på ett par bricklink-beställningar så att jag kan bli klar med resten :)

Ras 74

Har byggt mitt LEGO-rum i LDD. Skall idag beställa lite svindyra bitar till det :)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.