Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Tobbe Arnesson

Snyggt!

Du får kapsla in det i en plexiglaslåda (fast akrylplast är lättare att jobba med).
Blogg: Robotkampen

Ras 74

We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Magnus den store

Tack!

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 02 oktober 2012 kl. 08:57
Du får kapsla in det i en plexiglaslåda (fast akrylplast är lättare att jobba med).

Jo, det hade varit något. Problemet är bara att jag måste plocka isär den, rengöra alla bitar och bygga upp. Dessutom måste det göras i en dammfri miljö. Gjorde först misstaget att damma av den med den typen av trasor som användes för datorskärmar. Det blev bara värre. Ludd lossnade från trasan och fastnade på Legot. Antar att det är nåt statiskt.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Wuntin

Byggde precis klart den motoriserade grävmaskinen som inhandlades i Skærbæk (helt och hållet Swe_mckvacks fel!). Den har hittills lyckats välta ned lådan med de överblivna bitarna samt en låda med skorpioner och antenner på golvet :-\

Skafte

Citat från: Wuntin skrivet 02 oktober 2012 kl. 19:02
en låda med skorpioner och antenner

Ja alla sorterar väl skorpionerna i antennlådan? Eller? ;)

Skrytsson

Bygger för fullt på mitt bidrag till OS-tävlingen på Byggbiten, lilla kategorin. Det går bra. Väldigt bra  :)

swestar

I väntan på BL-order så mechen blir färdig, sitter jag å mixtrar på ett litet diorama som antingen har ett Post-Apocalyptic eller ett rymd tema. Underbart att sitta och fribygga, vet aldrig vad det blir i slutändan :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Magnus den store

Hade ett par basplattor (32x32) som skulle rensas på 2x2 tiles. Kände att jag behövde en större separator så jag gjorde en med 4x större kapacitet.


The Quad Separator
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Skafte

Bra idé, Magnus! Såna där orangea lär man ju ändå bada i om ett par år. Har redan 10+...

Jag fick färdigbyggt, fotat och inskickat mitt bidrag till OS-tävlingen på http://www.byggbiten.net/. Sista dagen idag!

swestar

#1659
En liten mech till mitt diorama :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

mania_c

Gav mig på min första Vigg... Eller vad det nu blir, 12*12studs iaf.

Magnus den store

Citat från: Skafte skrivet 07 oktober 2012 kl. 13:03
Bra idé, Magnus! Såna där orangea lär man ju ändå bada i om ett par år. Har redan 10+...

Jag ger bort när jag har några över fast nu har jag användning av fyra fler än tidigare. Om det var möjligt hade jag byggt ihop fler men det var inte så enkelt att jobba med samt att den inte höll ihop så bra. 4-6 är lagom men ska man ha fler får man antagligen limma.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Wineyard

Jag har petat på stridsvagn min rätt mycket senaste dagarna. Version 3 kommer snart ;)

jalex

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

mania_c



Byggde ihop mitt exemplar av 9472 - Väderklint
Lutar åt att det blir en MOC av den och lite andra projekt ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.