Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

bellis

Finns det nån ettårsvänlig lego lösning på nåt?

Tommy_la

Citat från: bellis skrivet 29 juni 2012 kl. 21:45
Finns det nån ettårsvänlig lego lösning på nåt?

Kanske en 2 kubikmeter stor massiv kub av 2 x 2 bricks som man sedan förvarar legobyggen ovanpå?   :P
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

RastaNisse

Detta slängde jag ihop i torsdags. Blev en rymdgruvmaskin. =)


swestar

Citat från: RastaNisse skrivet 30 juni 2012 kl. 13:05
Detta slängde jag ihop i torsdags. Blev en rymdgruvmaskin. =)


Nice, släng in en motor också så blir den ännu "niceare:)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Woodpicker

Efter ett litet break i LEGO-byggandet så fick jag äntligen en stund över igår kväll.
Har länge tänkt att jag ska göra PF-styrd, men flera ggr aldrig en prövat.
Men igår rev jag ner den och började bygga upp den, blev en medium motor på 3e axeln, och ytterligare en medium motor nerväxlad rejält till styrning. Den funkar riktigt bra nu, bara ge sig på kranen :-)
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Stigge72

Just idag har det inte blivit så mycket... typ satt ihop min nyinköpta högländare, och provat ett par saker som ska bli bidrag till ett par tävlingar, är det tänkt...
Och så fixade jag en liten sak som inte var riktigt rätt på en sak jag tog kort på.. ;)
Men på sistone har jag låtit mig inspireras från lite olika håll, och tänkte passa på att visa upp lite bilder på det.
Först tar vi ett bibelord, som när jag hörde det första gången lät mycket roligare än det verkligen var... (jag var ung och mina kunskaper i agrara redskap var ännu mer begränsade än de är nu): Jes 2:4 "... De skall smida om sina svärd till plogbillar ..."

Vidare ett citat från en svensk film som visades på tv häromdagen (inte för första gången).
(För stunden tänkte jag låta er få gissa lite på vilken det kan vara. :) )

Slutligen en idé som började i samband med att det skulle anordnas tågträff (som jag aldrig kom på) i Eskilstuna, och jag funderade på att bygga en kuliss.
Jag kom av en slump på att vissa av 3678b:or som används som kjolar har mönster som, med lite vilja, ser ut som gardiner. (I det här fallet ser det ut att vara höst ute).
Hur jag skulle lösa insidan kom till när jag och några till härifrån åkte med samma pendeltåg efter att ha sorterat bitar i en av Stockholms södra förorter...

swestar

Senaste veckan har det varit lite testande av byggtekniker, men så igår började jag bygga en sten-golem som blev klar idag. Höll samtidigt på att bygga någon sorts "drakorm". Är nöjd med huvudet men inte kroppen. Skall bygge ett litet diorama till dom men vet inte än hur jag vill ha det. Blir till att "fribygga" vidare.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swestar

Citat från: stigge72 skrivet 02 juli 2012 kl. 19:26
Just idag har det inte blivit så mycket... typ satt ihop min nyinköpta högländare, och provat ett par saker som ska bli bidrag till ett par tävlingar, är det tänkt...
Och så fixade jag en liten sak som inte var riktigt rätt på en sak jag tog kort på.. ;)
Men på sistone har jag låtit mig inspireras från lite olika håll, och tänkte passa på att visa upp lite bilder på det.
Först tar vi ett bibelord, som när jag hörde det första gången lät mycket roligare än det verkligen var... (jag var ung och mina kunskaper i agrara redskap var ännu mer begränsade än de är nu): Jes 2:4 "... De skall smida om sina svärd till plogbillar ..."

Vidare ett citat från en svensk film som visades på tv häromdagen (inte för första gången).
(För stunden tänkte jag låta er få gissa lite på vilken det kan vara. :) )

Slutligen en idé som började i samband med att det skulle anordnas tågträff (som jag aldrig kom på) i Eskilstuna, och jag funderade på att bygga en kuliss.
Jag kom av en slump på att vissa av 3678b:or som används som kjolar har mönster som, med lite vilja, ser ut som gardiner. (I det här fallet ser det ut att vara höst ute).
Hur jag skulle lösa insidan kom till när jag och några till härifrån åkte med samma pendeltåg efter att ha sorterat bitar i en av Stockholms södra förorter...
Sköna byggen stigge72 :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Illuwatar

Då jag till sist köpte Jabba The Hut Palace så fick jag en tokig idé. Varför inte göra en modul-variant av Jabbas bostad? Palatset som ingick i setet var inte riktigt den nivån jag var nöjd med, så jag vill göra en större variant. Känslan av originalet ska dock finnas kvar och det ska gå att känna igen byggnaden. Då den blir som en modulbyggnad (på två 32 x 32-plattor) har jag dock ruckat lite på sanningen. Bland annat kommer porten sitta åt fel håll relativt tronrummet. Inredningen har också utökats med egen fantasi. Fronten på byggnaden går att ta bort för att komma åt innandömet.





Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Tobbe Arnesson

Funkis med kjoltyg i fönstret, smart att göra en braskamin av insidan!
Blogg: Robotkampen

micke

Riktigt coolt bygge, så annorlunda
Skulle kanske inte vilja bo i den staden men det finns kanske andra stadsdelar  ;)
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

marpe

Citat från: Illuwatar skrivet 03 juli 2012 kl. 01:30
Då jag till sist köpte Jabba The Hut Palace så fick jag en tokig idé. Varför inte göra en modul-variant av Jabbas bostad?
Jag gillar idén och resultatet.  :)

Sollan

Citat från: stigge72 skrivet 02 juli 2012 kl. 19:26

Slutligen en idé som började i samband med att det skulle anordnas tågträff (som jag aldrig kom på) i Eskilstuna, och jag funderade på att bygga en kuliss.
Jag kom av en slump på att vissa av 3678b:or som används som kjolar har mönster som, med lite vilja, ser ut som gardiner. (I det här fallet ser det ut att vara höst ute).
Hur jag skulle lösa insidan kom till när jag och några till härifrån åkte med samma pendeltåg efter att ha sorterat bitar i en av Stockholms södra förorter...

Kul att kakelugns-ide'n fungerade! Det blev ju väldigt bra. Jag tror det behövs fler pendeltågsresor med Swebrickare. Det var väldigt stimulerande!

jalex

Nu har jag byggt klart återvinningsstationen på 32x32 platta som jag ska ha med i "Modular Madness"-tävlingen på Eurobricks! Ganska så nöjd, men gäller att få till bra foton nu.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Illuwatar

Låter trevligt - ser fram emot dessa bilder.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.