Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Sockerbit


Pekblom

Citat från: peakboy21 skrivet 26 november 2016 kl. 23:48
Hej, jag är helt ny här så gör jag något fel får ni hojta till :) jag håller på att bygga gamla ullevi i lego :)

Coolt  :)

Emma

Citat från: peakboy21 skrivet 26 november 2016 kl. 23:48
Hej, jag är helt ny här så gör jag något fel får ni hojta till :) jag håller på att bygga gamla ullevi i lego :)

Nice projekt! Men jag blir inte klok på vilken färg du använt på läktaren. Dark green och light Aqua?

dalle

Citat från: peakboy21 skrivet 26 november 2016 kl. 23:48
Hej, jag är helt ny här så gör jag något fel får ni hojta till :) jag håller på att bygga gamla ullevi i lego :)

Tycker du fått en bra start. Sen gillar jag att du likt mig använder Essve-lådor att sortera legot i.


AndersI

#3365
Håller på med - Medieval Market Village - som hembygdsgård...
(Lätt utvidgade hus)

Ozp


peakboy21

Citat från: Emma skrivet 07 december 2016 kl. 11:00
Citat från: peakboy21 skrivet 26 november 2016 kl. 23:48
Hej, jag är helt ny här så gör jag något fel får ni hojta till :) jag håller på att bygga gamla ullevi i lego :)

Nice projekt! Men jag blir inte klok på vilken färg du använt på läktaren. Dark green och light Aqua?

Jag har gjort någonting helt olagligt tyvärr med stolarna/bitarna har tagit vita och sprayfärgat dem i den nyans som original stolarna är på ullevi. Sökte runt länge för att hitta snarlika färger men tycker inte att någon var lik nog :(
Instagram: Legobyrep

Wineyard

Fotade om mitt bidrag till skräcktävlingen (och tog bort de delar jag var missnöjd med, läs skräckelementen)

dalle

Citat från: Wineyard skrivet 10 december 2016 kl. 12:10
Fotade om mitt bidrag till skräcktävlingen (och tog bort de delar jag var missnöjd med, läs skräckelementen)


Snygga byggnader!  Är det något man kan få se utställt?

Wineyard

Citat från: dalle skrivet 10 december 2016 kl. 12:30
Citat från: Wineyard skrivet 10 december 2016 kl. 12:10
Fotade om mitt bidrag till skräcktävlingen (och tog bort de delar jag var missnöjd med, läs skräckelementen)

Snygga byggnader!  Är det något man kan få se utställt?
Dessvärre ej! Bitarna sugs upp av bidraget till mästerbyggartävlingen.

MEnga


drdoddo

Har pysslat med ett (två) steampunk-hus på moduverseplatta sista dgr. Tanken är att det ska bli en startpunkt för steampunk CB som Zilmrud var sugen på. Layouten är inte helt spikad men jag byggde detta för att illustrera lite hur jag tänkt att det kan vara. Behöver lite input från folk som är mer vana att bygga modularbuildings, etc då detta är typ mitt första lite mer ordentliga försök på detta. Så kom gärna med input.
Så här ser det i alla fall ut (risiga bilder, I'm sorry).






andreaseldh

Varför skriva en kom-ihåg-lapp, när man kan bygga en?

Tenchi

Mitt första inlägg.
Byggde duplo med vår 2-åring. Hade sett Rouge One igår så blev ett inspirerat bygge.
Blev lite väl färggrant men men.
Hoppas det syns vad det ska vara  :)





LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.