Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Sockerbit


ByggareDan

Ska nog bygga lite på mitt skogscb, tråkigt man inte kommer till Halmstad i få se det.
Blir nog lite Micropolis eftersom jag satt vid datorn igår o letade inspiration.
Ska nog även passa på o se vad som behöver BL:as för fler höghusvåningar.

/ByggareDan

Stigge72

Jag såg på Fejsboken häromdagen att mr Gill hade en tävling, som jag tänkte att d vore kul att skicka in ett bidrag till. Idag blev det av.

Perhed

Jag tänkte byta profilbild till ett eget bygge. Med en tre månaders bebis och majoriteten av mina bitar nedpackade så tar det tid och en del frustration att få ihop något. Men jag blev inspirerad av en "gammal" film jag nyligen såg om. Gissa vilken!? Jaja jag hinner aldrig med att svara på filmvinjet-tävlingstråden för att posta där  :D.

Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

Odidoma

Jag känner igen scenen men kan inte komma på titeln men vilken bit har du använt till motorsågskroppen? Snygg vig!

mossarp

Är det inte Army Of Darkness?

Även kallad Evil Dead III.


Perhed

Citat från: mossarp skrivet 14 februari 2016 kl. 21:00
Är det inte Army Of Darkness?

Även kallad Evil Dead III.

Stämmer. Bruce Campbell, kungen av one-liners ( eller jokern).
Citat från: Odidoma skrivet 14 februari 2016 kl. 20:52
Jag känner igen scenen men kan inte komma på titeln men vilken bit har du använt till motorsågskroppen? Snygg vig!

Tackar! Jo jag lånade en bit av min son 15407. Han fick den i detta set . Han har redan krävt tillbaka biten hehe. Cool bit faktiskt. Finns bara tidigare i ett ultra agent set.
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

stej123

Fick lite bitar till mitt Quidditch-bygge idag:


Har två kompletta lag (Gryffindor och Slytherin) nu iaf. Vi får se om det i slutändan blir en hel plan. Stör mig dock på att det i princip inte finns några mörkhyade kvinnliga huvuden... Skulle behöva ett helst två stycken för att göra Gryffindors Quidditch-lag "rätt" årgång.

Odidoma

Snyggt! Några finns det iaf men jag vet att Myko hade samma problem när han byggde den nya ecto-1.

andreaseldh

Friends/elves finns det gott om mörkhyade, men dom har ju fel kläder. Och ett friendshuvud går väl inte att sätta på en minifigkropp?

erik1107

Citat från: andreaseldh skrivet 17 februari 2016 kl. 16:45
Friends/elves finns det gott om mörkhyade, men dom har ju fel kläder. Och ett friendshuvud går väl inte att sätta på en minifigkropp?

Precis, minifig-huvuden fäster på stud medan friendshuvuden fäster på bar.

Tarmvred

Stackars rymdskepp.... inga legobitar i brevlådan idag heller, jobbigt att vänta  :(
Får bli att snotta ihop cockpiten i helgen bara.

Se mina foton på  Flickr

Tunguska

Försökte mig på att rekonstruera hamburgaren som jag vann AFOL vs. AFOL 2015 med inför nästa helgs TRU-event. Blev inte exakt som förlagan, men tillräckligt nära för att jag ska kunna leva med det.
Mina LEGO-byggen på flickr.

andreaseldh

Citat från: Tunguska skrivet 10 mars 2016 kl. 16:28
Försökte mig på att rekonstruera hamburgaren som jag vann AFOL vs. AFOL 2015 med inför nästa helgs TRU-event. Blev inte exakt som förlagan, men tillräckligt nära för att jag ska kunna leva med det.

Ligger originalet månne i en monter på LEGO Store Mall of Scandinavia?

Tunguska

Citat från: andreaseldh skrivet 11 mars 2016 kl. 22:01
Citat från: Tunguska skrivet 10 mars 2016 kl. 16:28
Försökte mig på att rekonstruera hamburgaren som jag vann AFOL vs. AFOL 2015 med inför nästa helgs TRU-event. Blev inte exakt som förlagan, men tillräckligt nära för att jag ska kunna leva med det.

Ligger originalet månne i en monter på LEGO Store Mall of Scandinavia?

Nej, det måsta vara någon annans skapelse som finns i LEGO-butiken då jag lockade ner min burgare strax efter tävlingsavslutet.
Mina LEGO-byggen på flickr.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.