Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Jesperrydhog

#3105
Branden i pizzerian.
I Legostaden var allt lunkt i början på dagen för räddningspersonalen.
Se gick ett larm om en bran på en Pizzeria. Det var bara att kör iväg till platsen.
Brandpersonalen hade mycket att göra så dom kalla på förstärkning.
Det var stort pådrag.
I värkligheten händer det ibland att man få kör ut till bränder och m.m.
Då försöker jag göra något liknade i Lego City. det är inte rolikt att de hender i värkligheten.

ByggareDan

Byggde 2 nya våningar till höghuset här hemma, färg 20 o 21 blev Dark pink och Dark Azure.
Fattas fönster i rätt färg o lite smådelar som ska BL:as hem.
Det svåra med att bygga i Dark Azure är att det saknas brick 1x1 vilket gjorde att väggarna runt dörr o fönster blev dubbeltjocklek.

Nu har jag 3 baser (på moduverse) + 15 våningar  + 3tak som är kompletta, sen har jag 1 bas + 2våningar som saknar smådelar.


/ByggareDan

Ozp

Det finns brick 1x1 with stud on side i dark azure som jag har snvänt till min våning. Kommer du förresten till Halmstad med dina våningar?

ByggareDan

Kommer tyvärr inte till Halmstad  :(
Visste inte att den biten fanns, kanske köper några såna 1bricks senare men fick ihop våningen ändå.
Har 4 till färger till att bygga sen som snart är ihopsparade (Tan, transclear, magenta och Dark red)


/ByggareDan

Anders67

Citat från: ByggareDan skrivet 10 januari 2016 kl. 19:34
... Visste inte att den biten fanns,
Man kan söka efter färg på Bricklink - se skärmdump
http://www.bricklink.com/catalogSearch.asp?v=C
Välj färg med färg drop downen och välj parts med den drop downen (lite dåligt användar interface av BL)

Ozp

Man kan också gå via buy -> parts. Under alla kategorier finns länkar för färger.

Magnusengstrom

Man kan även gå in i catalog - colors så finna länkar till alla bitar som har den färgen.

ByggareDan

Citat från: Magnusengstrom skrivet 10 januari 2016 kl. 19:57
Man kan även gå in i catalog - colors så finna länkar till alla bitar som har den färgen.

Brukar kolla vilka bitar i vilken färg på detta sätt.
Mina brick 1x2 i Dark Azure köptes på väggen i Legobutiken på MoS, när jag kom hem insåg jag att det inte fanns ettor så jag tittade inte efter alternativ utan byggde ihop den ändå.

/ByggareDan

swestar

 WIP: Testat lite Hero Factory bitar :)

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

o0ger

Citat från: swestar skrivet 10 januari 2016 kl. 22:29
WIP: Testat lite Hero Factory bitar :)
Se där ja! Välkommen. Inte en sekund för tidigt :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

swestar

Citat från: swestar skrivet 10 januari 2016 kl. 22:29
WIP: Testat lite Hero Factory bitar :)
Uppdatering:
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

mechamike

Snyggt, välkommen tillbaka o grattis till inlägg 2000!  ;)
?

o0ger

Här är en bild på en WIP. Jag har lekt med bilden i appen Enlight för iOS som jag köpte på rea en gång.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

mechamike

Heartlake City Defence Force by Mikael Johansson, on Flickr

Lite förstärkningar tack vare Copmike som skänkt mig de ack så ovanliga 3x2 Wedge plate i Tan som behövdes för att slutföra bygget... :-*


?

swestar

WIP   :)
Tribute to Jon Hall  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.