Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Citat från: Godtfred skrivet 15 mars 2015 kl. 19:05
Puh... Inte långt kvar nu innan man trycka dit alla röda och vita tiles, ser fram mot att få åbäket klart.



Man kan tydligt se hur du fått till den tunna-formade kroppen genom att böja plattorna, men hur i helvete Mega Blocks får du till de böjda benen?

Godtfred

Patience you must have my young padawan.

dalle

Byggt en mitten sektion till tågtunneln jag hade i Eskilstuna. Hoppas få med den till Visby.

Nybohov Creation Ltd.

#2748
Inte byggt i dag, men fotat i går.

Sunkig sportbar:

https://www.flickr.com/photos/130550182@N05/sets/72157651485367121/
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Odidoma

Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 22 mars 2015 kl. 09:45
Inte byggt i dag, men fotat i går.

Sunkig sportbar:

https://www.flickr.com/photos/130550182@N05/sets/72157651485367121/
snyggt. Många bra detaljer, gillar hur du använt "lådor" tillunder fönstrerna men även automaten utanför + regnskyddet ovanför dörren! Ser fram emot slutresultatet.


papillion

snyggt. Många bra detaljer, gillar hur du använt "lådor" tillunder fönstrerna men även automaten utanför + regnskyddet ovanför dörren! Ser fram emot slutresultatet.
[/quote]

"Regnskyddet" ska troligtvis symbolisera en hockey-hjälm. Varför den är blå är dock ett under. Svart/gul vore mer på sin plats ;)

Riktigt snyggt i alla fall!

/papillion

andli

Ryktet om #rockthesocks har nu också nått mina MF :)

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Nybohov Creation Ltd.

#2753
Citat från: Odidoma skrivet 22 mars 2015 kl. 14:53
Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 22 mars 2015 kl. 09:45
Inte byggt i dag, men fotat i går.

Sunkig sportbar:

https://www.flickr.com/photos/130550182@N05/sets/72157651485367121/
snyggt. Många bra detaljer, gillar hur du använt "lådor" tillunder fönstrerna men även automaten utanför + regnskyddet ovanför dörren! Ser fram emot slutresultatet.

Tackar! Det blir ingen mer våning - tanken är att det mellan de högre husen runtomkring ska ligga ett litet bortglömt sunkhak.

Regnskyddet är faktiskt en hockeyhjälm. Jag såg 44790 i en affär på BL och trodde det var till vanliga minifigs. Blev lite snopen när jag öppnade paketet, men tänkte genast "dekoration i sunkig sportbar".

Det svarta på taket är skridskor, 44847.

Efter fotograferingen satte jag en puck på kortväggen, bredvid toadörren. Det fick bli pricken över i:et.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

andreaseldh

Efter att ha sett Bernth måste måla om sitt hus lekte jag lite med de 6 röda och gula nyanser som finns i LDD Extended Mode. Jag tycker kommunpolitikerna i Mjölby överdriver å det extremaste och hoppas, för deras egen hälsas skull, att de aldrig åker till Sundsvall norrifrån. Själv har jag inte gjort det sedan 1900-talet så just det huset kanske har målats om, men då var halva huset blått med gula detaljer och andra halvan gult med blåa detaljer. Någon som bor i närheten får gärna fotografera och dela med sig! Men här nedan är alltså min version av Bernths hus i Skänninge.

Joacim


AndersI

Som gammal Mjölby-bo kan jag inte annat än stöna över en sådan vattenglas-storm. Vem i hela friden blir störd av det där huset? Är ju snyggare än de flesta, i varje fall på bild. Men jag antar att det ligger prestige i det hela, huset kanske målades om utan bygglovsansökan...

Manne

Dagens förmiddags byggen.. Ett par moduverse plattor och lite lastpallar efter lite idéer på nätet.

Kan säga att det är inte helt lätt på BLa hem moduversedelar inom swe numera.. Blev lite alt lösningar men fick ihop 4 åtminstone , denna gång..

Med vänlig hälsning, Manne

Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Joacim

Citat från: AndersI skrivet 25 mars 2015 kl. 09:09
Som gammal Mjölby-bo kan jag inte annat än stöna över en sådan vattenglas-storm. Vem i hela friden blir störd av det där huset? Är ju snyggare än de flesta, i varje fall på bild. Men jag antar att det ligger prestige i det hela, huset kanske målades om utan bygglovsansökan...

Hahaha Jupp antagligen eller så är det någon som retar sig på att inte vara först med den färgnyansen  :P

swestar

#2759
WIP:  Försöker få till något cyborgliknande med och till kommande moc. 
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.